Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

gitte596

Hvem betaler alkohol

Hvem betaler for din teenagers alkohol  

47 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Gaissi

Mine forældre betalte da jeg var barn og jeg kunne godt forestille mig at gøre det samme. Har faktisk aldrig tænkt over det. Men eftersom min datter snart er 15 så kan det jo være at det kommer inden så længe. Så kan hun drikke slots classic så skal hun da være velkommen til at få et par stykker, hvis der skal være fest :) ( Når hun bliver 16 ) Det er i alle tilfælde den holdning jeg har pt, men ved jo af erfaring at med børn så har man ofte et standpunkt til man kommer i en ny situation og tager et nyt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Tja, få sig et arbejde?

Jeg har haft arbejde siden jeg var 13, så jeg har da ikke fået nogen lommepenge

Newsflash - børn har mobiltelefoner før de fylder 13 og det er lovligt at arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smea
Mine forældre betalte da jeg var barn og jeg kunne godt forestille mig at gøre det samme. Har faktisk aldrig tænkt over det. Men eftersom min datter snart er 15 så kan det jo være at det kommer inden så længe. Så kan hun drikke slots classic så skal hun da være velkommen til at få et par stykker, hvis der skal være fest :) ( Når hun bliver 16 ) Det er i alle tilfælde den holdning jeg har pt, men ved jo af erfaring at med børn så har man ofte et standpunkt til man kommer i en ny situation og tager et nyt.

Sådan er det også her..

Vi (min bror og jeg) fik gerne alkoholen med hjemme fra, til stor forargelse for mange klassekammeraters forældre. Men min mor og far var jo ikke dummere end de godt vidste vi drak til førfesterne til halfester, og de ville gerne vide hvad vi drak :)

På den måde kunne de nogenlunde sikre at vi ikke bare fik noget af andre hvor der var proppet noget i.

Den regner jeg selv med at praktisere til den tid...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LiverpoolFC

mig og min mor deler det, nogle gange kan hun da godt lige stikke mig til en vodka flaske, andre gange betaler jeg selv, gennem de penge jeg får af lommepenge. Det er dog lidt specielt i mit tilælde da pengene egentlig til dels kommer fra mig selv, min mor administrere dem bare.

Desuden så vil min mor godt hjælpe mig økonomisk fordi da min far døde, der overlod han sin pension til mig (inkl. nogle penge) og derfor skal jeg også betale skat som dem over 18 gør, og derfor kan det ikke svare sig at arbejde :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LACEONE

Vi giver vores datter 450kr om måneden til hendes lommepenge og plus vi betalte hendes mobil 200kr om måneden 0g lidt penge til tøj. Hun er i udgangen af 9kl. det er vores beslutning at hun skal ikke have fritidsjob (og hun har ik tid til det hun sidder 4 - 5 timer om dagen efter skole for at laver lektier). For os det er vigtigere at passer sin skole og lektier end at har et job og hun mangler ikke noget. Hun skal nok får et job når hun får ordentlig udd.

Og vi betale hendes øl eller sådan noget det lille smule hun drikker det kan ikke koste alverden ellers hun tage noget med vi alligevel tit i tyskland og hente lidt drikkevarer. (hun ryger ikke :D )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Tja, få sig et arbejde?

Jeg har haft arbejde siden jeg var 13, så jeg har da ikke fået nogen lommepenge

Fordi det var dine forhold, behøver det jo ikke at gå ud over andre. Mit barn skal ikke arbejde. Hun skal gå i skole og koncentrere sig om det. For at undgå at hun også arbejder, har vi faktisk sat hendes lommepenge op og giver hende fast et beløb til tøj, så der er noget at administrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaslejne
Fordi det var dine forhold, behøver det jo ikke at gå ud over andre. Mit barn skal ikke arbejde. Hun skal gå i skole og koncentrere sig om det. For at undgå at hun også arbejder, har vi faktisk sat hendes lommepenge op og giver hende fast et beløb til tøj, så der er noget at administrere.

Jeg sagde det ikke at mit forhold var bedre?

- Sagde bare hvad min mor gjorde.

Men jeg er nu af samme menning, når man er over 13 burgte man være gammel nok til at få sig et arbejde, hvis man vil have fornøjelser.

Og selvom jeg havde et arbejde gik det nu overhovede ikke ud over min skole.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
picasso_

Da jeg var 16 fik jeg selv lov at betale for mit (alkohol)forbrug. Jeg har altid selv betalt for mine ting: tøj, studenterhuen + rejser, make-up osv. Ligesom jeg selv stod for tøjvask, mobilregning, transportudgifter, fast madlavningsdag hver uge og rengøring.

Det har været møghårdt selv at financiere sit forbrug men den dag i dag er jeg glad for at jeg lærte at stå på egne ben.

Jeg har venner på min egen alder (20 år) der stadig er så afhængige af mors skørter at de ikke selv betaler for tøj eller vasker det selv for den sags skyld.

Som 16-årig er man mere end moden til at sørge for sit eget forbrug efter min mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jeg sagde det ikke at mit forhold var bedre?

- Sagde bare hvad min mor gjorde.

Men jeg er nu af samme menning, når man er over 13 burgte man være gammel nok til at få sig et arbejde, hvis man vil have fornøjelser.

Og selvom jeg havde et arbejde gik det nu overhovede ikke ud over min skole.

Jeg synes grangivligt, at din indlæg lugtede af, at sådan var det bedst :)

Hvis man skal gå i skole, lave alle lektier og vel at mærke ordentligt, så har jeg svært ved at se, at der er tid til ret meget arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mini-trolden
Jeg synes grangivligt, at din indlæg lugtede af, at sådan var det bedst :)

Hvis man skal gå i skole, lave alle lektier og vel at mærke ordentligt, så har jeg svært ved at se, at der er tid til ret meget arbejde.

Arh.... jeg havde nu arbejde i nogle timer efter skole hver dag og havde altså ikke problemer med lektier eller skole. Hev da kun 10-11 taller hjem.

Tror jeg vil oprette en tråd om det. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...