Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Longleggedlady

Højeste dagpengesats...udbetalt?!

Recommended Posts

Longleggedlady

Hej!

Jeg blir ledig pr. 1 september og fra 31 oktober går jeg på barsel...jeg er berettiget til højeste dagpengesats, da jeg i min nuværende/hidtidige stilling havde 37 timer. Hvad får man udbetalt brutto pr. måned...mener at beløbet er 15.700 kr før skat - men det afhænger vel af hvordan ens situation er mht huslån osv!? Der er vel nogle fradrag eller hvad det nu hedder der gør sig gældende!? Har snakket med en kollega og hun mente at hun havde mellem 11.000 - 12.000 kr udbetalt...hun er også husejer!

På forhånd tak!

LLL

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EverMark

Dagpenge satsten er 725 kr pr dag - og så er det enten en 4 eller 5 ugers periode.

Dvs. ved 4 uger= 14500 og 5 uger= 18125.

Hvad du får udbetalt afhænger af dit fradrag. Husk du skal ikke betale Am-bidrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Longleggedlady
Dagpenge satsten er 725 kr pr dag - og så er det enten en 4 eller 5 ugers periode.

Dvs. ved 4 uger= 14500 og 5 uger= 18125.

Hvad du får udbetalt afhænger af dit fradrag. Husk du skal ikke betale Am-bidrag.

Tak for svar...dvs at man får et forskelligt beløb udbetalt hver måned - altså afhængig af antal uger pr måned?! Man ved altså ikke 100% hvad man har at gøre med hver måned?! Ved godt at man ikke skal betale AM bidrag i og med man ikke er på arbejdsmarkedet - men kan man finde ud af nogen steder hvad ens fradrag er...banken måske?! Vil bare gerne vide hvor mange penge jeg har mellem hænderne - så jeg har en idé om hvordan den økonomiske situation blir!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EverMark

Dit skattefrie fradrag og skatteprocent står på dit skattekort og på din forskudsopgørelse for 2009.

Der får du oplyst dit fradrag pr. dag, uge, 14dag og måned.

Tror nok at A-kassen tager udgangspunkt i dit ugefradrag.

eksempel pr. uge.

Dagpenge (725*5) = 3625

minus fradrag f.eks = 1200

I alt før beregning af skat = 2425

skat 40 % = 1050

I alt efter skat = 3625-1050= 2575 pr. uge

håber det gav lidt mening så du selv kan regne det ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Longleggedlady
Dit skattefrie fradrag og skatteprocent står på dit skattekort og på din forskudsopgørelse for 2009.

Der får du oplyst dit fradrag pr. dag, uge, 14dag og måned.

Tror nok at A-kassen tager udgangspunkt i dit ugefradrag.

eksempel pr. uge.

Dagpenge (725*5) = 3625

minus fradrag f.eks = 1200

I alt før beregning af skat = 2425

skat 40 % = 1050

I alt efter skat = 3625-1050= 2575 pr. uge

håber det gav lidt mening så du selv kan regne det ud.

Tusind tak for dit svar og din tid...det vil jeg prøve at kigge på og få regnet ud!:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tazoom

Hver 3. måned er 5 uger og de to andre måneder er 4 uger. Så det er ikke fordi man står og ikke ved hvad man får udbetalt.

Jeg får 9868 udbetalt på 4 ugers månederne og 12335 på 5 ugers månederne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nr.84

Det kan godt være, at man ikke skal betale AM-bidrag, men de trækker stadig de 8%!!

Jeg fik mine første dagpenge i starten af maj, og kunne ikke rigtig få bekøbet til at gå op, da der stod i brevet, at de ville give mig 90% af min tidligere løn. Hurtig hovedregning sagde mig, at der manglede små 10% for at det gik op.

Jeg ringede så til HK og spurgte dem, om det måske var AM bidraget, som den var gal med (for jeg var da helt sikker på, at jeg ikke skulle betale dette)!!

Hun sagde, at jeg ikke skulle betale bidraget, men at de 8% automatisk blev fratrukket :(

Bare lige til orientering, hvis du ikke kan få det til at gå op :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tazoom
Det kan godt være, at man ikke skal betale AM-bidrag, men de trækker stadig de 8%!!

Jeg fik mine første dagpenge i starten af maj, og kunne ikke rigtig få bekøbet til at gå op, da der stod i brevet, at de ville give mig 90% af min tidligere løn. Hurtig hovedregning sagde mig, at der manglede små 10% for at det gik op.

Jeg ringede så til HK og spurgte dem, om det måske var AM bidraget, som den var gal med (for jeg var da helt sikker på, at jeg ikke skulle betale dette)!!

Hun sagde, at jeg ikke skulle betale bidraget, men at de 8% automatisk blev fratrukket :(

Bare lige til orientering, hvis du ikke kan få det til at gå op :)

Beregning af sats tager udgangspunkt i din løn eksl AM bidrag. Men når nu TS er berettiget til højeste sats er det irrelevant i det her tilfælde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissDivine

Du vil få 15.708,00 brutto i gennemsnit pr. måned. Men pga af udbetalingsperioderne vil det svinge, hvor meget du får ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nr.84

Tazoom >> Bare fint :) Nu fik jeg bare en ussel butiksløn før jeg kom på dagpenge, så jeg gik bare ud fra at det var sådan mht. alle satserne! Men man lærer noget hver dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...