Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karamella

Make-up regler?

Recommended Posts

BoogieWoogie85
Jeg synes personligt at alt under 14 år er for tidligt.

Og når man så er omkring de 14, så er det kun mascara og måske lidt eye liner.

Børn skal altså have lov at være børn.

Jeg har en niece på 14 og hver gang vi ses er hun i fuld krigsmaling - også i skolen. Det startede for et års tid siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TomKah

Jeg får altid sådan nogle kuldegysningerne ned af ryggen, når jeg ser sådanne tråde, fordi jeg selv har fået en datter :shock: Gid man kunne stoppe hende tilbage hvor hun kom fra. Altså. Makeup er til fester i min verden og jeg fatter ikke hvorfor damer skal rende rundt og ligne en million i hverdagen. Skal de score deres chef? Klassekammerater? Læreren? I don't get it. Never did.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Altså. Makeup er til fester i min verden og jeg fatter ikke hvorfor damer skal rende rundt og ligne en million i hverdagen. Skal de score deres chef? Klassekammerater? Læreren? I don't get it. Never did.

Ajjjj altså, så når kvinder har makeup på, så er det fordi de vil "score" nogen --------- det kunne være det var for deres egen skyld !! eller bare for, at være "pæn" og absolut IKKE for at score nogen !!! Ajjj altså

Og uden at ville skyde DIG det i skoene, så synes jeg ikke der er langt fra den antagelse til, at piger med makeup er "billige/nemme/kun ude på en ting/selv ude om det"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
Jeg får altid sådan nogle kuldegysningerne ned af ryggen, når jeg ser sådanne tråde, fordi jeg selv har fået en datter :shock: Gid man kunne stoppe hende tilbage hvor hun kom fra. Altså. Makeup er til fester i min verden og jeg fatter ikke hvorfor damer skal rende rundt og ligne en million i hverdagen. Skal de score deres chef? Klassekammerater? Læreren? I don't get it. Never did.

Jeg går med make-up til hverdag, og jeg har ingen intentioner om at score hverken min chef, buschaufføren eller en anden uskyldig, jeg måtte støde på.

Jeg synes, at jeg er pænest med make-up, og jeg er så overfladisk at jeg godt kan lide at se pæn ud, også på arbejdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TomKah

Jamen, det var ikke for at fornærme nogen eller kalde nogen billige eller noget. Jeg fatter det bare ikke. Jeg forstår det ikke. Jeg synes det er underligt at man overhovedet gider bruge tid på det. Men jeg bruger heller ikke tid på tøj og sådan noget.

Lige make-up er bare en kæphest for mig fordi jeg synes det er malplaceret et eller andet sted. Hvorfor for kvinder, hvorfor ikke mænd? Hvorfor ikke børn? Jeg synes altså der er mere i det end "Jeg ser pænere ud"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KeepSmiling

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men begyndte selv at gå med make-up da jeg var 14, hvilket jeg synes er en passende alder at begynde at interessere sig for sådan noget. Min lillesøster var vidst 11-12 år - Det synes jeg er aaalt for tidligt, men hun havde også bare travlt med at blive voksen tror jeg. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.Sia

Min datter fik lov til at tage lidt streg på, da hun var 13 år. Nu er hun ikke den store make-up bruger, men der er da kommet lidt mere på, så som lidt foundation på de steder, hvor hun vil skjule en knop, bums osv., det er jeg enligt meget glad for, at hun fortrækker det mere naturlige look, end som nogle af hendes veninder, som går med den helt store krigsmaling.

Nå ja igår tog hun for første gang mascara på, og hun er snart 15 år, det skal også lige siges at hun har i forvejen lange sorte vipper, så det er ikke fordi hun behøver mascara.

Og en enkelt gang imellem tager hun øjenskygge på til festlig lejligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Laura
Jamen, det var ikke for at fornærme nogen eller kalde nogen billige eller noget. Jeg fatter det bare ikke. Jeg forstår det ikke. Jeg synes det er underligt at man overhovedet gider bruge tid på det. Men jeg bruger heller ikke tid på tøj og sådan noget.

Lige make-up er bare en kæphest for mig fordi jeg synes det er malplaceret et eller andet sted. Hvorfor for kvinder, hvorfor ikke mænd? Hvorfor ikke børn? Jeg synes altså der er mere i det end "Jeg ser pænere ud"

Jamen, det er vel noget med, at man forbinder det med noget feminint - derfor kvinder. Jeg bruger heller ikke make-up hver dag, og jeg synes, jeg ser okay ud uden, men jeg kan godt forstå de kvinder, der bruger det hver dag.

Mænd gør så noget andet, ik? Min egen bruger f.eks. oceaner af tid på at forsøge at få sit skæg til at se så maskulint ud som muligt. :-D

Jeg synes ikke, der er noget galt med at ville se godt ud. Det er lækkert at føle sig pæn, ikke?

Jeg begyndte selv at bruge make-up omkring 12-års alderen. Og er glad for, at jeg kun har drenge og ikke skal forholde mig til det! :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JustFK

Nu har jeg hverken en datter eller teenagebørn, men jeg tror, at hvis jeg får en datter, vil jeg tage hende med ud og købe make-up, når hun får interessen. Købe noget ordentligt, lødigt, kvalitetsmake-up til hende, i nogle naturlige farver, og som passer til hende. Håbe at hun på den måde dels vil blive forblændet lidt af at have fået dyr voksen make-up, og dermed holde sig fra Matas' bruncreme i 8 nuancer for mørk, lilla glimmer øjenskygge til 13,95 og sætte pris for kvalitet fremfor kvantitet. Og jeg ville vide hun ikke gik med noget nær fingermaling i ansigtet dagen lang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gerderk2
Hvordan kan man være 12 og gå i 4.klasse? Der gik jeg i 7.klasse?

man bliver normalt 14 i 7.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...