Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karamella

Make-up regler?

Recommended Posts

Camuss

Min lillesøster startede med at gå med make up da hun var omkring 12 år, desværre kunne hun ikke styre det selv ... hun ville både have foundation og pudder på, og det skulle helst være i de mørke farver, så hun selvfølgelig blev brun, derefter skulle der MASSER af eyeliner på øjene, og hun kunne ikke selv se når det var tværet ud, derefter lys øjenskygge med en helvedes masse glimmer - i hele ansigtet og lys læbestift .... og en ordenlig klat mascara - det blev for meget for min mor, så nu er hun 13 år og må kun gå med en lille smule eyeliner og mascare og en diskret øjenskygge og så skal hun lige godkendes når hun går ud af døren ... og nøj hvor det klæder hende...

Hun blev sågar kaldt bruncreme i klassen, men det generede hende ikke, tror hun synes det var sejt ? :S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Camuss

Min lillesøster startede med at gå med make up da hun var omkring 12 år, desværre kunne hun ikke styre det selv ... hun ville både have foundation og pudder på, og det skulle helst være i de mørke farver, så hun selvfølgelig blev brun, derefter skulle der MASSER af eyeliner på øjene, og hun kunne ikke selv se når det var tværet ud, derefter lys øjenskygge med en helvedes masse glimmer - i hele ansigtet og lys læbestift .... og en ordenlig klat mascara - det blev for meget for min mor, så nu er hun 13 år og må kun gå med en lille smule eyeliner og mascare og en diskret øjenskygge og så skal hun lige godkendes når hun går ud af døren ... og nøj hvor det klæder hende...

Hun blev sågar kaldt bruncreme i klassen, men det generede hende ikke, tror hun synes det var sejt ? :S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldfuglen_xD

Jeg fik lov efter min konfirmation (fjorten år). Min lillesøster på tolv bruger lidt mascara på de øverste vipper til familiefester, men jeg synes selvfølgelig, som den bedrevidende storesøster, at det er alt for tidligt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Millia1985
Så er du godt nok startet meget tidligt i skole ;)

7. klasse er 8. klassetrin - det vil sige du er startet som 4 eller 5-årig ;)

Normalt, så vil man fylde 14 år i løbet af 7. klasse.

Jeg fyldte 15 i 9 klasse...

Dvs 14 år i 8 klasse...

13 år i 7 klasse.. dvs halvdelen af 7 klasse har jeg også været tolv år gammel:) Nå, men jeg undrede mig også bare lige:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Downbytheriver

Man skal tænke på at børn er børn, og ikke voksne. Uanset hvad alle de andre må. Det samme gælder tøj.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Raspuntinius

Startede da jeg var 5, fyldte 6 i 0 klasse. Har nu også fødselsdag sidst i sep, så synes da ikke det er tidligt? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pletmus

Min mor gav mig lov som 12 årig at gå med eyeliner og mascara og nu idag hvor jeg e 14 går jeg med øjenskygge,pudder,eyeliner,mascara i naturlig mængder og det er sjældent jeg går med det hver dag skal det siged :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmjk

Jeg har aldrig rigtig gjort mig i make up, jeg er 22. Men min storesøster begyndte da hun var omkring de 13 år og min lillesøster, som bliver 13 i år, begyndte i sommer med at gå med mascara og streg. Alle hendes veninder bruger det også, men indtil videre har jeg ikke mødt nogen der ikke kunne håndtere det.

Min bror, som bliver 15 til påske, begyndte også med stregen i sommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Min store pige begyndte at gå med mascara, da hun var 12 år. Den gang var reglen, at det var det eneste, hun måtte gå med, men faktisk ændrede jeg mening, da hun var omkring de 14 år, kraftigt inspireret af Karen69, der skrev, at hun lod sine børn være i fred og lod dem selv bestemme det. Derefter lod jeg hende faktisk bare være og det er gået fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty

Jeg var altså også 12 år da jeg gik i 7. klasse, så det er ikke så unormalt;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...