Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karamella

Make-up regler?

Recommended Posts

Karamella

Jeg vil lige komme med en opdatering og sige tusind tak for jeres svar. Det er dejligt at høre andres meninger om det.

Min kæreste og jeg tog en snak om det hele. Vi kom frem til, at eftersom hun er meget sammen med sin veninde, som må gå med alt det make-up hun vil, så vil vi også give Amalie lov til lidt. Hun har derfor fået lov til at begynde at gå med mascara, og KUN mascara. Hun har dog ikke bare fået lov, fordi vi synes, at der er nogle ting, hun godt kan gøre bedre for tiden. Vi har en regel om, at hun og hendes storebror må bruge computer, PS3, Wii o.s.v. efter kl 16 hver dag, hvis værelserne er ryddede op først, og lektierne er lavet. Der har så været rigtig rigtig mange gange, hvor hun kun har ryddet halvt op, eller der har stået en gammel madkasse på en hylde eller sådan nogle småting. Vi mener så, at hun må vise, at hun er så stor, som hun gerne vil være, før hun får lov at gå med make-up. Så det har hun en måneds tid til at vise. Hvis der ingen ændring er sket, så må vi give hende lidt mere tid til at tage sig sammen.

Hendes storebror har ved samme lejlighed fået at vide, at han må få lov til selv at bestemme sin sengetid i hverdagene, hvis han begynder at opføre sig bedre. Han har i nogle måneder været rigtig provokerende, på tværs og efter sin søster. Det vil vi ikke acceptere, men det hjalp intet at skælde ud eller tale med ham om det, så nu har han fået en gulerod at gå efter. Han har allerede ændret sig helt vildt meget. Vi har faktisk ikke haft en konflikt med ham i over 14 dage, hvor vi før havde det nærmest dagligt. Jeg tror delvist, at det er den gulerod, der har haft en effekt, men også at jeg blev splitterragende gal, fordi jeg fik nok, en dag ved aftensmaden, så jeg endte med at bede ham rejse sig og gå op på sit værelse og så måtte han spise senere, og desuden skulle han ikke røre sin computer. Han blev så dybt ulykkelig, fordi han var sulten, men der var ingen kære papmor, før han begyndte at snakke stille og roligt og pænt, så ville jeg gerne tale med ham, og vi blev ret hurtigt gode venner igen, og han spiste færdig og gik op til sin computer igen. Jeg tror det hjalp at markere, at den opførsel skulle pakkes helt væk.

De er på det sidste begyndt at tale rigtig grimt til hinanden, men det er stoppet helt, siden vi for en uges tid eller 2 siden sagde til dem, at det skulle stoppe, og hvis de kaldte hinanden noget, så røg der 5 minutter af deres computertid hver gang, de gjorde det. Lige pludselig er de åh så søde ved hinanden :lol: Ej, de kan da godt skændes, men de kalder ikke hinanden forskellige skældsord.

Sorry, det blev langt, og noget af det er også irrelevant for tråden. Jeg er bare rigtig glad for, at det går så godt lige nu, for de er virkelig nogle dejlige unger. De havde bare glemt det i tweenage og teenagetiden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nettenuser0611

jeg ved at i matas kan de giev god vejledning med sådan noget. så giv hende en tur derind og sig hun må få det som vil passe til hende..

og jeg var 14 da jeg gik i 8 kl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella
jeg ved at i matas kan de giev god vejledning med sådan noget. så giv hende en tur derind og sig hun må få det som vil passe til hende..

og jeg var 14 da jeg gik i 8 kl.

Hun er faktisk ret god til at lægge make-up. Det er slet ikke det, min bekymring er. Hun er bare ikke gammel nok til at have frit lejde indenfor make-up. Ligesom hun heller ikke må have lårkorte shorts eller nederdele på o.s.v. Hver ting til sin tid:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Hun er faktisk ret god til at lægge make-up. Det er slet ikke det, min bekymring er. Hun er bare ikke gammel nok til at have frit lejde indenfor make-up. Ligesom hun heller ikke må have lårkorte shorts eller nederdele på o.s.v. Hver ting til sin tid:)

Hvorfor må hun ikke have lårkorte shorts på:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ze-ze-71
Jeg er for tiden i en 5. klasse, og jeg kan godt hilse og sige, at mange af pigerne derinde ikke ser sig selv som børn, selvom de er 11-12 år.

Flere af pigerne går med både mascara og øjenskygge - nogle er bedre til at lægge det end andre. Det er ikke nødvendigvis dem alle, der er gået i puberteten, men det er tydeligt, at de gerne vil virke voksne.

Flere af dem ser også Paradis Hotel - og det synes jeg er lidt forargende af to grund; det kommer sent i hverdagene (og det er der en del af dem ser det) og så er programmets indhold ikke just børnevenligt.

Jamen er det ikke bare forfærdeligt!!!!:tie::shock:

Jeg priser mig så lykkelig over at min ældste datter (10 år - 4 kl) IKKE er sådan - og det er nu heller ikke fordi hun er nørdet/kedelig/upopulær af den grund - hun er da "kæreste" med klassens mest eftertragtede dreng:blush: (til mange af de piger der er langt fremme i skoenes fortrydelse)

Hun forstår heldigvis godt "endnu", at det er om at nyde barndommen - men hendes veninder er heldigvis ligesådan (og forældrene har ca samme holdninger til disse ting) og det gør det klart nemmere...

Og med hensyn til Paradise... Så skal man da ikke være fortvivlet over at ens barn, evt. kaster sig i grams senere - hvis de så unge for "fortalt" at det er normal opførsel....

Det er nok også derfor de er nødt til at bruge makeup - fordi de får for lidt søvn, og kommer til at se hærgede ud... (ved godt der er at stramme den... :-) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella
Hvorfor må hun ikke have lårkorte shorts på:gruble:

Det var også en forkert formulering. Jeg mener sådan nogle helt korte shorts, som der nærmest ikke har ben.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.dolittle
Jer, der har teenagedøtre, hvordan har I det med make-up? Har pigerne selv måttet bestemme, hvor meget make-up, hvor tit o.s.v.?

Jeg har ikke haft nogle regler for makeup.

de er nu 12 15 15

den yngste vil gerne ligne sådan en gothich, hun har mest af alt lignet en panda bjørn pga det sorte omkring øjnene. Men hun er blevet klogere og bedre til at smøre det i ansigtet.

Det har langt hen ad vejen været som provokation, for at se hvornår jeg beder hende om at fjerne det.

Jeg har tit krympet tæer, men min negative mening har jeg forsøgt at holde for mig selv, i håbet om at hun bliver klogere og kan se at det ikke altid er ligegyldigt hvordan man maler sig i hovedet, samt hvad tøj man har på...

De to "gamle" har altid gjort en dyd ud af at det ser nogenlunde pænt ud og ikke bare smidt i hovedet, det på trods af at de er vidt forskellige, den ene her er også sådan lidt alla gothich, den anden er til farver næsten "disco", men hun vil ikke betegnes som sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Fra 13 - 15 år skulle min mor lige godkende min make-up inden jeg gik ud af døren...

Jeg måtte gå med næsten alt, så længe det var diskret!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Det var også en forkert formulering. Jeg mener sådan nogle helt korte shorts, som der nærmest ikke har ben.

Nåååe,ok så forstår jeg bedre - for min datter på 6 år går da også med korte shorts:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LACEONE

min datter er 15 og hun slutte snart 9.kl ja jeg har vejlede hende ang. make-up hun må godt har den til hver dag med lidt mascara og eyeliner det kan ikke skade noget. Hun bruger aldrig pudder eller det brun stof man smøre i ansigtet, det er jeg glad for man skal ikke smøre i så fint hud med en ler mudder. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...