Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karamella

Make-up regler?

Recommended Posts

Karamella

Jer, der har teenagedøtre, hvordan har I det med make-up? Har pigerne selv måttet bestemme, hvor meget make-up, hvor tit o.s.v.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janne28209

Camilla på 14 får selv lov at styre sin make up, jeg kan godt glemme at blande mig!

Caroline på 12 får lidt kærlig vejledning:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella
Camilla på 14 får selv lov at styre sin make up, jeg kan godt glemme at blande mig!

Caroline på 12 får lidt kærlig vejledning:)

Men må de gerne have det på hver dag i skole f.eks.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anita74

Min på 14 har indtil videre selv bestemt... men jeg har dog snakket med hende om, hvad jeg syns var okay inden for makeup i hendes alder, og hun har endnu ikk været uenig... så ingen problemer på den front.. hun må godt have makeup på i skole..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella

Mit spørgsmål bunder i, at min bonusdatter på 12 år er begyndt at interessere sig rigtig meget for at gå med make-up. Vi har indtil videre sagt, at det var ok til festlige lejligheder, men ikke til hverdag. Hun går kun i 4., og vi synes, at det er for tidligt at begynde at tage make-up på i skole. Hun må gerne hygge sig med at lægge make-up herhjemme, men hun skal ikke gå ud med det. Så nu tænkte jeg, at jeg ville spørge herinde, hvad I har tænkt omkring det i.f.t. jeres døtre. Grunden til vores regel er, at vi går meget op i, hvilke signaler man som pige sender. Altså man må godt kunne se, at hun kun er 12 og ikke 14-15 år. Hendes bedste veninde er lige blevet 11 og går med make-up hver dag.

Hun har i øvrigt stort set ingen kontakt til sin mor, så det er min kæreste og jeg, der sætter reglerne, hvis nogen skulle sidde og undre sig over, hvor hendes mor var henne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Raspuntinius

Hvordan kan man være 12 og gå i 4.klasse? Der gik jeg i 7.klasse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi

Tror Emma var 12 da hun startede med make-up.

Hun får lov til kun at bruge mascara, og hun bruger det hver dag i skolen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella

Det er altså ikke normalt at være 12 og gå i 7. Jeg blev 13 i syvende, men jeg startede i skole som 5½ årig. Min bonusdatter er blevet 12 i 4., fordi hun har gået i 0. klasse 2 gange, fordi hun ikke var helt skoleparat alligevel. Hun startede i skole som 6½ årig, så det er nu meget normalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Så er du godt nok startet meget tidligt i skole ;)

7. klasse er 8. klassetrin - det vil sige du er startet som 4 eller 5-årig ;)

Normalt, så vil man fylde 14 år i løbet af 7. klasse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Jeg har ingen teenagedatter, så jeg ved det ikke. Men jeg tror egentlig, jeg ville tænke mere over om alt det stads var godt for deres hud end det signal de sender ved at bruge make up.

Tænker I over at finde produkter til dem, som ikke er fyldt med alt muligt skidt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...