Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sveske

Hvordan bryder man en cykellås op?

Recommended Posts

Sveske

Ja, det lyder helt kriminelt, I know :D

Jeg har i et stykke tid ledt efter en brugt damecykel men har ikke fundet noget der kunne bruges.

Jeg har så spurgt viceværten op han havde nogle cykler der stod til skrot.

Han har hele 3 cykler jeg kan bruge, 'bedstemor cykler' men de har selvf. alle en lås på.

Så hvordan pokker bryder man en cykkellås op? :blush:

Sveske

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nobleman

Vil mene at indtil de er overladt til politiet kan det anses for cykeltyveri :genert:

Altså hvis det foregår på samme måde som her at der en gang om året blir indsamlet cykler der ikke har fået fjernet markeringen inden for en given periode

Men aner det faktisk ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sveske
Vil mene at indtil de er overladt til politiet kan det anses for cykeltyveri :genert:

Altså hvis det foregår på samme måde som her at der en gang om året blir indsamlet cykler der ikke har fået fjernet markeringen inden for en given periode

Men aner det faktisk ikke

Det er cykler der enten har stået fastlåst til en lygtepæl i måske et år.

Andre har været stilt ud til skrald osv.

Jeg tror det er to gange om året viceværterne går rundt og kigger i cykelskurene om der er noget der ser meget ubrugt ud.

Så bliver der sendt en sedel ud med sådan et bånd man skal sætte på sin cykel.

Uden bånd bliver cyklen fjernet, i hvert falde dem der står og ruster og ser ubrugte ud.

Er det så stadig tyveri?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th

Hvad er det for en slags lås?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th

Jeg har kun haft brug for at åbne hængelåsen på mit gamle kælderrum, og der brugte jeg en vinkelsliber..

Men jeg kender en der vist nok kender diverse tricks.

Han er så også låsesmed, skal jeg hilse og sige.

De bruger jo værktøj som ikke er helt normalt.

Hvis det er en wirelås, så brug et Papegøjenæb..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry_Kissinger

Der er mange måder at gøre det på. Det afhænger sådan set mest af låsetypen. Nogle er lette at få op, mens f.eks. de forsikringsgodkendte krævere en del arbejde.

Gå til cykelsmeden og få det gjort. Jeg vil tro de tjekker om den er stjålet, før de bryder den op og så kan du få et certifikat på en ny lås eller noget i den stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kriss3d

Hvis det er en almindelig kodelås som de gamle "hestesko" så skal der bores et 5mm hul 3 steder. Har arbejdet hos en cykelsmed/radioforhandler.

Men det ER tyveri. Så den går bare ikke. Desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry_Kissinger
Hvis det er en almindelig kodelås som de gamle "hestesko" så skal der bores et 5mm hul 3 steder. Har arbejdet hos en cykelsmed/radioforhandler.

Men det ER tyveri. Så den går bare ikke. Desværre.

Man behøver faktisk ikke bore i den. Med det rette håndlag kan den åbnes med et par velplacerede slag med hånden.

Ellers kan man bare starte fra en ende af med at prøve alle koderne af. Kan ikke lige huske antallet af kombinationer, men det er overkommeligt at komme igennem. Jeg har selv gjort det på en lås jeg havde at lege med. Det to vel en lille times tid at finde den rette kombination så vidt jeg husker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sveske
Hvad er det for en slags lås?

Sådan en bastalås med med nøgle til, ikke vire.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Et velrettet spark kan faktisk gøre det. Desværre.

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...