Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

katinka2470

14 årig og sommerferie

Recommended Posts

Gæst
Jamen han vil jo ikke med. Det er jo hele pointen. Han vil helst være hjemme.

Jeg tror, at du skal indstille dig på, at den periode sikkert også kommer hjemme hos jer. Tilde vil stadig gerne være sammen med os, men vi er ikke 1. prioritet i rigtig mange sammenhænge og det er helt almindeligt og naturligt på vejen til at blive et voksent menneske. Og så er det altså ikke det samme at hade at tage på ferie med sin familie og så at hade at være sammen med sin familie.

Jada. Vi ser det da allerede.

Men hade os eller hade at være sammen med os - det håber jeg godt nok aldrig, vi brager ind i. Jeg synes, at had er et meget voldsomt ord..

Man er sammen med sin familie på ferie såvel som derhjemme - så hvad er forskellen siden man kan kæde det sammen med had?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jada. Vi ser det da allerede.

Men hade os eller hade at være sammen med os - det håber jeg godt nok aldrig, vi brager ind i. Jeg synes, at had er et meget voldsomt ord..

Man er sammen med sin familie på ferie såvel som derhjemme - så hvad er forskellen siden man kan kæde det sammen med had?

Det handler så åbenbart om at hade at være på ferie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gæst

En alternativ løsning kunne være, at han fik lov til at tage en kammerat med på ferien. Så får I lov til at holde ferie med ham, og han har en at "hænge ud" med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Det handler så åbenbart om at hade at være på ferie.

Tilsyneladende et had til ferier.

Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i, hvis man får lov at være medbestemmende på, hvor man skal hen og hvad man kan lave. Slet ikke. Men pyt med det da.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Tilsyneladende et had til ferier.

Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i, hvis man får lov at være medbestemmende på, hvor man skal hen og hvad man kan lave. Slet ikke. Men pyt med det da.

Men sådan er det jo ret meget med teenagere. Der er tingene bare tit sort/hvide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Men sådan er det jo ret meget med teenagere. Der er tingene bare tit sort/hvide.

Tja, så skader det vel næppe med forældre, der insisterer på, at der er flere farver til :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Tja, så skader det vel næppe med forældre, der insisterer på, at der er flere farver til :)

Tjo, det skal du nok ikke være så sikker på. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Tjo, det skal du nok ikke være så sikker på. :)

Jeg tror næppe, at det skader at bryde en teenagers sort-hvide rammer af og til. Præcis som det ikke skader os andre med nye input, når vi nogle gange ender i sort-hvid. Alle har da godt af at blive udfordret i sine holdninger til, hvordan tingene skal funke. Med fintfølelse i kommunikationen, så tror jeg ingen tager skade af forventninger til en, heller ikke en teenager :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jeg tror næppe, at det skader at bryde en teenagers sort-hvide rammer af og til. Præcis som det ikke skader os andre med nye input, når vi nogle gange ender i sort-hvid. Alle har da godt af at blive udfordret i sine holdninger til, hvordan tingene skal funke. Med fintfølelse i kommunikationen, så tror jeg ingen tager skade af forventninger til en, heller ikke en teenager :)

Det tror jeg heller ikke, men nu taler vi jo altså om at tvinge en teenager på en ferie, som vedkommende hader. Ikke om kommunikation i det hele taget eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

(Har kun læst det første indlæg sorry)

Da jeg var 14 droppede jeg også familie-camping turene..

Og hvis mormor synes hun kan magte og har lyst til at holde øje med en pubertets dreng kan jeg ikke se problemet..

Han vil godt prøve noget nyt.. Løsrive sig lidt fra forældre og lillesøster.. Det er jo møg yt at være afsted med sine forældre og lillesøster i den alder.. Så jeg vil lade ham blive hjemme så han kan få et år hvor han er "voksen" og ikke afsted med mor og far..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...