Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

katinka2470

14 årig og sommerferie

Recommended Posts

Gæst
Man får kun noget godt ud af det, hvis børnene er med på den og jeg tvivler ærlig talt på, at man får en teenager til at skifte attitude, fordi man siger, at de skal. Den var ikke gået med min teenager. Hun finder sig ikke i ikke at blive hørt og det har jeg selv og med vilje lært hende. Ferie er for mig også noget, jeg gerne vil holde med mine børn, men nu er jeg jo ikke den eneste i min familie, der har betydning.

Jeg vil bestemt også høre det unge menneske i planlægning og afvikling af ferie.

Gider teenageren ikke tage det i noget som helst, så er min holdning, at de selv er ude om at kede sig, hvis mine ferieplaner ikke passer dem.

Det er jeg ganske overbevist om, at jeg ville kunne formidle til en teenager. Jeg ville simpelthen ikke tolere den opførelse, teenager eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
Jeg vil bestemt også høre det unge menneske i planlægning og afvikling af ferie.

Gider teenageren ikke tage det i noget som helst, så er min holdning, at de selv er ude om at kede sig, hvis mine ferieplaner ikke passer dem.

Det er jeg ganske overbevist om, at jeg ville kunne formidle til en teenager. Jeg ville simpelthen ikke tolere den opførelse, teenager eller ej.

Jamen, han gider jo godt noget. Han gider at holde ferie derhjemme sammen med sin mormor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Har du en teenager, du har prøvet den stil af på?

Min oplevelse er nemlig, at jeg kan tolere eller lade være med at tolere en hel masse. Det er bare ikke særlig afgørende for noget som helst. Det eneste der rykker er dialog, dialog, dialog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katinka2470
Den tanke er jeg ret enig i. Jeg ville nok ikke vælge sommerferien som den konflikt, hvor jeg prøvede at vise en 14 årig, hvem der har bukserne på. Du er i øvrigt dømt til at tabe den.

Det tror jeg du har ret i, altså at jeg er dømt til at tabe den konflikt. Jeg syntes faktisk også at det er synd for resten af familien, hvis alle skal gå med listesko hele ferien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jamen, han gider jo godt noget. Han gider at holde ferie derhjemme sammen med sin mormor.

Ja. Det ville så ikke gøre indtryk på mig. Jeg ville synes, det var fint, han tog en uge på besøg hos sin mormor. Før eller efter den ferie, som min familie tog på.

Jeg mener ikke, det er et urimeligt krav, at en 14årig bidrager med ideer til, hvor han 'gider' holde ferie med sin familie og så ellers opfører sig nogenlunde anstændigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Ja. Det ville så ikke gøre indtryk på mig. Jeg ville synes, det var fint, han tog en uge på besøg hos sin mormor. Før eller efter den ferie, som min familie tog på.

Jeg mener ikke, det er et urimeligt krav, at en 14årig bidrager med ideer til, hvor han 'gider' holde ferie med sin familie og så ellers opfører sig nogenlunde anstændigt.

Familien kan da bare blive hjemme i huset, hvis de vil holde ferie med ham. Der har han jo sagt, at han gerne vil være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Har du en teenager, du har prøvet den stil af på?

Min oplevelse er nemlig, at jeg kan tolere eller lade være med at tolere en hel masse. Det er bare ikke særlig afgørende for noget som helst. Det eneste der rykker er dialog, dialog, dialog.

Nej. Vi er kun nået til 11½ år. Men det er altså den måde, vi gør det på og komme til at gøre det på.

Den måde indeholder iøvrigt også dialog om, hvad man vil, kan og gør - men der er opførelse, vi ikke vil se og det kan jeg jo så håbe vi ikke gør om 1½ år heller, når vi når den officielle teenagealder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Familien kan da bare blive hjemme i huset, hvis de vil holde ferie med ham. Der har han jo sagt, at han gerne vil være.

Hvis vi har bestemt som forældre, at vi vil udenlands, så modtages bud indenfor denne kategori :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Nej. Vi er kun nået til 11½ år. Men det er altså den måde, vi gør det på og komme til at gøre det på.

Den måde indeholder iøvrigt også dialog om, hvad man vil, kan og gør - men der er opførelse, vi ikke vil se og det kan jeg jo så håbe vi ikke gør om 1½ år heller, når vi når den officielle teenagealder.

Jeg vil bare sige, at der har været meget stor forskel på, hvad der har været hensigtsmæssig opførsel fra vores side, da Tilde var 11 og da hun var 14 og nu hvor hun er 16. Børn er selvfølgelig forskellige, men man slipper ikke afsted med at bestemme de samme ting overfor en på 16 som en på 11 år. Det er heller ikke meningen. Meningen er jo netop, at de skal løsrive sig og få deres egne meninger. At jeg ikke vil tolere ting og sager er ikke er argument, jeg kan bruge mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Hvis vi har bestemt som forældre, at vi vil udenlands, så modtages bud indenfor denne kategori :)

Ja, det har jeg jo forstået. Hvorfor har jeg til gengæld ikke forstået :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...