Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

katinka2470

14 årig og sommerferie

Recommended Posts

katinka2470
Hvis han ingen forslag har, så må han indordne sig under det, der bliver arrangeret. Jeg ville ikke finde mig i, at en 14årig ikke bidrog med planlægningen og ønsker og så gør sit for at ødelægge ferien for resten af familie.

Jeg tror nu hans opførsel sidste år, var et udtryk for kedsomhed. Jeg tænker, at jeg selv beder om problemerne ved at sige, at han SKAL med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg tror nu hans opførsel sidste år, var et udtryk for kedsomhed. Jeg tænker, at jeg selv beder om problemerne ved at sige, at han SKAL med.

Selvom man keder sig, så kan man godt opføre sig fornuftigt og evt. endda forsøge at finde muligheder, der kan sprede ens kedsomhed. Hvis man ikke bidrager, så må man jo leve med at kede sig. Det ville jeg ikke have specielt ondt af mine børn over.

Den gik ikke hos mig, men derfor kan I jo godt vælge anderledes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suz68

Jeg er helt enig.

Som 14 årig er man da gammel nok til så mange andre ting, så selvfølgelig skal han ikke med når han ikke har lyst og en anden ville glæde sig over at have ham hjemme.

Jeg kan slet ikke se nogen grund til at nogen altid skal påtvinge store børn en hel masse ting, hvis det ikke er livsnødvendigt. Har han ikke lyst så bliver det ikke en fornøjelse for nogen som helst at have ham med, så det skal han selvfølgelig ikke tvinges til.

Nyd nu jeres ferie, jeg er sikker på, at han også hygger sig derhjemme med mormor.

(kunne forresten selv godt have sådan en mormor hjemme hos mig ... er hun til udlån... hehe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Hvis han ingen forslag har, så må han indordne sig under det, der bliver arrangeret. Jeg ville ikke finde mig i, at en 14årig ikke bidrog med planlægningen og ønsker og så gør sit for at ødelægge ferien for resten af familie.

Men hvem skulle have noget ud af at tvinge ham med på en ferie, som han har prøvet at deltage i mange gange og som han endda selv har fundet et fornuftigt alternativ til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Den tanke er jeg ret enig i. Jeg ville nok ikke vælge sommerferien som den konflikt, hvor jeg prøvede at vise en 14 årig, hvem der har bukserne på. Du er i øvrigt dømt til at tabe den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Men hvem skulle have noget ud af at tvinge ham med på en ferie, som han har prøvet at deltage i mange gange og som han endda selv har fundet et fornuftigt alternativ til?

Mig - fordi jeg er en ond mor :devil:

Jeg ville ikke lade et af mine børn blive hjemme fra ferie. Det er for mig, noget man holder sammen og får noget godt ud af - der ville jeg simpelthen ikke finde mig i den attitude. Og jeg mener ikke, man er dømt til at tabe den kamp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katinka2470
Jeg er helt enig.

Som 14 årig er man da gammel nok til så mange andre ting, så selvfølgelig skal han ikke med når han ikke har lyst og en anden ville glæde sig over at have ham hjemme.

Jeg kan slet ikke se nogen grund til at nogen altid skal påtvinge store børn en hel masse ting, hvis det ikke er livsnødvendigt. Har han ikke lyst så bliver det ikke en fornøjelse for nogen som helst at have ham med, så det skal han selvfølgelig ikke tvinges til.

Nyd nu jeres ferie, jeg er sikker på, at han også hygger sig derhjemme med mormor.

(kunne forresten selv godt have sådan en mormor hjemme hos mig ... er hun til udlån... hehe)

Jamen, vi er også meget glade for mormor. Hun går på pension næste måned, det kan da være hun er interesseret i at spæde lidt til pensionen som udlejning mormor :-)

Jeg er glad for dit besyv, jeg er også bange for at skyde mig selv i skoen ved at tvinge ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Jeg ville ikke lade et af mine børn blive hjemme fra ferie. Det er for mig, noget man holder sammen og får noget godt ud af - der ville jeg simpelthen ikke finde mig i den attitude. Og jeg mener ikke, man er dømt til at tabe den kamp.

Man får kun noget godt ud af det, hvis børnene er med på den og jeg tvivler ærlig talt på, at man får en teenager til at skifte attitude, fordi man siger, at de skal. Den var ikke gået med min teenager. Hun finder sig ikke i ikke at blive hørt og det har jeg selv og med vilje lært hende. Ferie er for mig også noget, jeg gerne vil holde med mine børn, men nu er jeg jo ikke den eneste i min familie, der har betydning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka

Der kan da aldrig komme noget godt ud af tvinge sit barn med? Han er ved at blive voksen, så han har da ret til noget medindflydelse på sit liv, og han har et fornuftigt alternativ. Jeg kan ikke se hvorfor han absolut skal med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
Jamen, vi er også meget glade for mormor. Hun går på pension næste måned, det kan da være hun er interesseret i at spæde lidt til pensionen som udlejning mormor :-)

Jeg er glad for dit besyv, jeg er også bange for at skyde mig selv i skoen ved at tvinge ham.

Jeg kan godt forstå at du kommer til at savne ham, men som du også selv er inde på, så får I jo ikke en dejlig ferie, hvis han slet ikke har lyst til at være der. Og når mormor og han kommer godt ud af det med hinanden, ville jeg ikke have nogle skrupler med at lade ham blive hjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...