Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

katinka2470

14 årig og sommerferie

Recommended Posts

katinka2470

Nå, vi er rendt ind i lidt af et dillemma, eller det har nok været der længe, men nu vil jeg prøve at få det afklaret.

Min søn er 14 år og MEGET pubertets præget. Derudover har vi en datter på 6 år.

De seneste 3 år har vi været på camping i Italien i sommerferien. Sidste år var nærmest en katastrofe, da min søn kedede sig så han var ved at gåop i limningen. Han provokerede, drillede sin søster hele tiden og boykottede vores udflugter. Han fik lov til at blive hjemme i mobilhomen og spille computer de sidste dage, for at undgå problemer på vores ture.

Dillemaet er nu, at han siger at han ikke vil med på sommerferie i år.

Min mor skal bo hos mens vi er på ferie, for at passe hus og kat. Hun siger, at hun ville nyde hvis han bliver hjemme hos hende og min søn siger, at han meget hellere vil blive hjemme hos mormor, end med på sommerferie. Jeg har foreslået ham, at han kan tage en kammerat med, men det er han ikke interesseret i. Det havde han for 4 år siden og de var ved at rive hovederne af hinanden efter 5 dage.

Min tanke var sådan set, at blive hjemme i år, for at undgå problemet, men nu syntes jeg altså også det er synd for min datter som jo eeeeeelsker at være i Italien og allerede er begyndt at spørge om hvornår vi skal påsommerferie.

Hjææææælp, kunne i finde på, at vælge "blive hjemme hos mormor modellen"?

Er det kun mit behov at han er med? Jeg kommer jo til at savne ham og vil syntes det var mærkeligt at han ikke var med. På den anden side, tiltaler det mig nu også at komme afsted.

Håber i vil give et besyv med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst

Min første tanke er, om i som familie kunne finde på noget andet end camping i Italien, som han åbenbart finder meget kedeligt?

Noget som i alle kunne synes var interessant?

Vil i gerne afsted?

Hvis det passer alle bedst vill jeg nok lade ham blive hjemme hos mormor, når de begge gerne vil.

Men jeg tror jeg ville spørge ham om hvordan han forestiller sig at ferien derhjemme vil blive.

Hvad forestiller han sig der sker derhjemme, regner han sig at alle vennerne også er der, og er de det - eller er de på ferie? Skal han spille computer hele ferien? Tror han han kan gøre hvad han vil?

Ender han med at kede sig derhjemme med mormor, eller kunne de to få en hyggelig tid sammen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Nej. Det kunne jeg ikke finde på at vælge. Som 14 årig så følges man med sin familie og jeg ville simpelthen ikke tolere den opførelse under en ferie, men det er nok tanke værd at drage ham ind i planlægning af ferien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorTilMathias

Mine forældre tog årligt på en jagtferie i en uge i det sygeste sommerhus - jeg har hadet det hver eneste år. Mine søskende syntes det var ok.

Fra ca 4. klasse fik jeg lov til at tage ned til min mor i stedet og fra 7. klasse fik jeg lov til at blive alene hjemme i den uge.

Jeg vil så absolut lade min 14-årige blive hjemme fra ferien, hvis det er til alles bedste.

Som jeg ser det, så vil drengen gerne blive hos mormor, mormor vil gerne have han bliver, og I vil gerne have en ferie, som han tydeligvis ikke gider. Jeg kan ikke rigtig se nogle tabere her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katinka2470

Vi har selvfølgeligt spurgt ham hvor han gerne vil hen på sommerferie. Han vil ingen steder, han vil helst blive hjemme.

Jeg vil vældigt gerne tage på en ferie efter hans hoved. Han har bare ingen forslag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Vi har selvfølgeligt spurgt ham hvor han gerne vil hen på sommerferie. Han vil ingen steder, han vil helst blive hjemme.

Jeg vil vældigt gerne tage på en ferie efter hans hoved. Han har bare ingen forslag.

Hvis han ingen forslag har, så må han indordne sig under det, der bliver arrangeret. Jeg ville ikke finde mig i, at en 14årig ikke bidrog med planlægningen og ønsker og så gør sit for at ødelægge ferien for resten af familie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorTilMathias
Hvis han ingen forslag har, så må han indordne sig under det, der bliver arrangeret. Jeg ville ikke finde mig i, at en 14årig ikke bidrog med planlægningen og ønsker og så gør sit for at ødelægge ferien for resten af familie.

Men han bidrager jo netop med sin mening: Han vil gerne blive hjemme hos mormor mens resten af familien smutter til Italien ;)

Helt ærligt, da jeg var 14 år kunne jeg også næsten få klaustrofobiske anfald af tanken om at være tvangsindlagt til "familiehygge" i en hel uge eller længere.

Han er nået en alder, hvor det ikke altid er det sjoveste at hænge ud sammen med forældre og en væsentligt yngre søster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katinka2470
Min første tanke er, om i som familie kunne finde på noget andet end camping i Italien, som han åbenbart finder meget kedeligt?

Noget som i alle kunne synes var interessant?

Vil i gerne afsted?

Hvis det passer alle bedst vill jeg nok lade ham blive hjemme hos mormor, når de begge gerne vil.

Men jeg tror jeg ville spørge ham om hvordan han forestiller sig at ferien derhjemme vil blive.

Hvad forestiller han sig der sker derhjemme, regner han sig at alle vennerne også er der, og er de det - eller er de på ferie? Skal han spille computer hele ferien? Tror han han kan gøre hvad han vil?

Ender han med at kede sig derhjemme med mormor, eller kunne de to få en hyggelig tid sammen?

Jeg tror faktisk, at de vil hygge sig meget godt, de er meget glade for hinanden og han syntes stadig, at det er skønt at komme hjem og sove hos mormor når de skal passes en nat.

Min søn ville nok leve sit normale liv den uge, med computer og kammerater (dem der er hjemme).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katinka2470
Men han bidrager jo netop med sin mening: Han vil gerne blive hjemme hos mormor mens resten af familien smutter til Italien ;)

Helt ærligt, da jeg var 14 år kunne jeg også næsten få klaustrofobiske anfald af tanken om at være tvangsindlagt til "familiehygge" i en hel uge eller længere.

Han er nået en alder, hvor det ikke altid er det sjoveste at hænge ud sammen med forældre og en væsentligt yngre søster.

Jep, det er lige præcis det jeg tænker, at vi er jo nok ikke de sjoveste at være sammen med, selvom vi prøver at arrangere noget for enhver smag.

Tak, jeg husker også godt de laaaange sommerferier i sommerhus. Gaaaaab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst
Jeg tror faktisk, at de vil hygge sig meget godt, de er meget glade for hinanden og han syntes stadig, at det er skønt at komme hjem og sove hos mormor når de skal passes en nat.

Min søn ville nok leve sit normale liv den uge, med computer og kammerater (dem der er hjemme).

Det lyder som om at han har et meget god ide om hvordan det ville være derhjemme.

Medmindre i kan komme op med noget i alle ville hygge jer med, ville jeg lade ham blive hjemme hos mormor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...