Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Mette

? ang håndværkere, overboere og ansvar overfor mit loft.

Recommended Posts

Mette

Mine overboere skal slå deres lejligheder sammen, og flytte en faldstamme. Det betyder at mit badeværelsesloft skal brydes op, og ordnes igen.

Håndværkerne og overboen har lige været og kigge på loftet, og mener at det kan laves på ca en uge.

Jeg vil jo gerne være HELT sikker på, at jeg ikke står uden loft i ½ år fordi de er langsomme, at hvis noget går i stykker så erstatter overboen, og at loftet ser ud som det gamle når det er færdigt.

Jeg skal vel have noget på skrift eller hvordan? Nogle der har forstand på det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pixmann

Er det ejer, andel eller lejebolig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mette

Det er en ejer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pixmann

Så jeg jeg få lavet en form for aftale på skrift. Bla. med en aftale om hvis de ikke afslutter deres arbejde inden for f.eks. 1 måned, har du ret til at få egne håndværkere til af udføre arbejdet for deres regning.

Hvis der er en ejerforeningen i ejendommen, ville jeg måske tage bestyrelsen med på råd.

Der kan jo også blive noget med hvornår håndværkerne skal have adgang til din lejlighed, og som du selv siger, hvem betaler, hvis de ødelægger noget. Jeg kan kun anbefale at få en aftale på skrift.

En andet lille tips: Tag en masse billeder af dit badeværelse, inden de går i gang. Så kan du vise hvordan det så ud inden de startede, hvis der skulle opstå tvivl om noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mette

Tak for svar og brugbare råd :)

Skal jeg skrive aftalen ned, og få overboerne til at skrive den under??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sennheiser
Så jeg jeg få lavet en form for aftale på skrift. Bla. med en aftale om hvis de ikke afslutter deres arbejde inden for f.eks. 1 måned, har du ret til at få egne håndværkere til af udføre arbejdet for deres regning.

Hvis der er en ejerforeningen i ejendommen, ville jeg måske tage bestyrelsen med på råd.

Der kan jo også blive noget med hvornår håndværkerne skal have adgang til din lejlighed, og som du selv siger, hvem betaler, hvis de ødelægger noget. Jeg kan kun anbefale at få en aftale på skrift.

En andet lille tips: Tag en masse billeder af dit badeværelse, inden de går i gang. Så kan du vise hvordan det så ud inden de startede, hvis der skulle opstå tvivl om noget

Der skal helt klart laves en aftale :gogo: Og den skal underskrives af dem der vil have adgang til dit hjem og dig selv.

Mit umiddelbare bud på hvad der skal stå i aftalen vil være:

- Aftalens parter & tidspunkt for indgåelsen.

- Stedet hvor arbejdet skal udføres

- I hvilket tidsrum der må arbejdes. Altså fx 8-16 eller 9-14 eller lignende + hvilke datoer der må arbejdes.

- Hvad der skal laves.

- Hvem der betaler rengøring efter det er blevet lavet.

- Hvem der betaler for arbejdet.

- Hvad der skal ske hvis det tager længere tid end planlagt.

- Hvem der betaler evt. ekstraudgifter.

- Hvad der sker hvis de laver arbejdet til tiden, og der så går x antal måneder og der går et eller andet galt i din lejlighed som følge af at de har lavet fejl.

.. Det kan godt være at det er rigeligt.. men jeg synes bare at det er bedst at være helt på den sikre side når det handler om noget som potentielt kunne blive rigtig dyrt. Og hvis alting forløber efter planen, er der jo heller ingen problemer. Så har I bare et ekstra stykke papir.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine

Måske lidt OT. :genert: Men kom til at tænke på, hvad gør overboen hvis ts nægter at samarbejde?

Nægter håndværkere adgang osv?

Man må vel ikke bare bryde folks loft op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sennheiser
Måske lidt OT. :genert: Men kom til at tænke på, hvad gør overboen hvis ts nægter at samarbejde?

Nægter håndværkere adgang osv?

Man må vel ikke bare bryde folks loft op.

Nej. Overboen har, mig bekendt, ingen ret til at komme ind i TS' hjem, hvis TS ikke tillader det.

Det er kun politi med ransagningskendelser og sådan noget der kan det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Nej. Overboen har, mig bekendt, ingen ret til at komme ind i TS' hjem, hvis TS ikke tillader det.

Det er kun politi med ransagningskendelser og sådan noget der kan det :D

Så står ts jo også ret stærkt med at få "sin vilje" aka få alt skrevet ned. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mette
Der skal helt klart laves en aftale :gogo: Og den skal underskrives af dem der vil have adgang til dit hjem og dig selv.

Mit umiddelbare bud på hvad der skal stå i aftalen vil være:

- Aftalens parter & tidspunkt for indgåelsen.

- Stedet hvor arbejdet skal udføres

- I hvilket tidsrum der må arbejdes. Altså fx 8-16 eller 9-14 eller lignende + hvilke datoer der må arbejdes.

- Hvad der skal laves.

- Hvem der betaler rengøring efter det er blevet lavet.

- Hvem der betaler for arbejdet.

- Hvad der skal ske hvis det tager længere tid end planlagt.

- Hvem der betaler evt. ekstraudgifter.

- Hvad der sker hvis de laver arbejdet til tiden, og der så går x antal måneder og der går et eller andet galt i din lejlighed som følge af at de har lavet fejl.

.. Det kan godt være at det er rigeligt.. men jeg synes bare at det er bedst at være helt på den sikre side når det handler om noget som potentielt kunne blive rigtig dyrt. Og hvis alting forløber efter planen, er der jo heller ingen problemer. Så har I bare et ekstra stykke papir.

Tak for svar :)

Det er altså mig, min kæreste og håndværkerne der skal skrive under? Jeg tænker bare, at jeg jo som sådan ikke får kontakt med håndværkerne, før de egentlig er her. Det er vel overboen der står for kontakten til håndværkerne..

Og hvis det er håndværkerne, har de så ikke sådan nogle kontrakter liggende??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.