Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

DagmarChristiane

'Wave'-maskine

Recommended Posts

DagmarChristiane

Altså, den der hvor man lissom træder fra side til side. Hvor man skiftevis løfter knæene.

Hvor god er den?? Har hørt den ikke rigtig 'giver' noget. Men altså, hvis pulsen er oppe og man sveder må den jo give noget tænker jeg?! Eller hvad?

En anden ting er, at jeg ikke stoler på dens kcal-count - får næsten 500 kcal på 30 minutter og det ved jeg godt ikke kan passe.

Men er den så dårlig som nogen siger, eller kan den godt bruges når man nu er i fitness? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linea133

Jo højere din puls er desto mere forbrænder du, og så er det i princippet ligemeget om du løber, cykler, bruge wave maskine eller noget helt fjerde.

Jeg har selv prøvet den maskine du omtaler fra producenten TechnoGym, og den skød helt forbi med hensyn til det estimerede kalorieforbrug. For mit vedkommende kunne jeg dividere tallet med to og så var det stadig lidt i overkanten.

Nu er det selvfølgelig individuelt hvor meget man forbrænder, men 500 kalorier på 30 minutter er nok lige optimistisk nok for en normalvægtig kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydun

Hvis du bruger den rigtigt, så er det en udmærket maskine, og den er jo virkelig hård, hvis du kører den lidt op i "level".

Men hvis du bruger den, som mange tøser gør, som en stepmaskine, hvor man bare står og flytter benene 10cm ud til siden og så ind igen, så hjælper den hat. Man skal helt ud der hvor den ikke kan komme længere, men det er jo som regel også illustreret derpå.

Den er også rigtig god for balancen, hvis du står på den uden at holde ved. Så er det jo også ligesom at stå på rulleskøjter, det er jo nøjagtig den samme bevægelse du får ud af det.

Jeg forbrænder nok 500-600 kalorier på en halv time derved når jeg kører i level 7-10, men jeg er også noget større en normaltvægt. Og stoler i øvrigt ikke på hvad maskinerne siger, jeg bruger mit pulsur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DagmarChristiane

Tak for svar :)

Jeg har den altid på level 25, og går heeelt ud til hver side. Så lidt burde den give. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydun
Tak for svar :)

Jeg har den altid på level 25, og går heeelt ud til hver side. Så lidt burde den give. :)

På level 25 giver den ret meget, er jeg sikker på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linea133

Der er også mange der bruger maskinen forkert ved at hænge ind over den for at aflaste kropsvægten. De opnår en høj kalorietælling på maskinen, men snyder sig selv for en god gang træning.

Jeg forbrænder nok 500-600 kalorier på en halv time derved når jeg kører i level 7-10, men jeg er også noget større en normaltvægt. Og stoler i øvrigt ikke på hvad maskinerne siger, jeg bruger mit pulsur.

500-600 kalorier på en time lyder stadig urealistisk, på trods af at du måske er større end en normalvægtig. Kender du dit kondital og har du ved hjælp at dette indstillet dit ur præcist?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.