Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MalouM83

Naerig - hvad har I vaeret udsat for?

Recommended Posts

Vaksen

Åh, jeg elsker den her tråd :D 

Nu har den stået stille et stykke tid - men jeg er begyndt at se en serie, der hedder "Extreme Cheapskates" (kan findes på YouTube) - og den mindede mig om den her tråd :P

Bl.a. er der en dame i serien, der fik sin mand til at trække hendes tand ud, fordi hun ikke ville betale for tandlægeregningen.

En anden havde pakket sit hus ind i plastic (bl.a. toilettet), så huset ikke blev slidt.

En tredje giver sin familie nogle poker-mønter hver måned. Dem skal de så bruge til at "købe" ting som tandpasta (de får ikke hele tandpastaen - bare en lille klat), toiletpapir osv. hos ham, så han kan holde styr på forbruget. Så snart de ikke har flere poker-mønter, så er det bare ærgeligt. En af de ting, han "sælger" til sin familie, er vand, som han har fyldt på flasker (vand fra offentlige steder). De skal bruges til håndvask, gå i bad, opvask osv.

En fjerde lagde 10 stykker toiletpapir på toilettet hver morgen. Det er så det toiletpapir, de må bruge hver dag (to personer).

Så er der en familie, hvor de kun må tage bade på to minutter (skylle sig, slukke vandet og sæbe sig ind, tænde vandet og skylle sig). Den nærige part af forholdet havde sat en baby-alarm på toilettet og i køkkenet, så hun kunne fortælle ham, når han skulle ud af badet.

I den samme familie har de en lys-pære hver, som de skal tage med sig rundt i huset. Der skal jo spares :P . I den samme familie tager kvinden stilkene af vindruerne - og skrælden af bananerne - før hun vejer dem, når hun skal købe dem. Rester fra maden (f.eks. tomatsauce) puttes tilbage i glasset fra tallerkenen, hvis det ikke blev spist op (resterne serveres bl.a. for gæster).

En anden familie skal alle bade i det samme badekars-vand.

En kvinde skaffer gratis tøj ved at spørge folk, der lige har mistet familiemedlemmer, om hun må få tøjet.

En mand havde gået med til at tage sin kæreste i biografen. Han var dog ikke glad for at bruge penge på sodavand og popcorn - så han fandt en brugt beholder til popcorn og en brugt beholder til cola i skraldespanden. Der var gratis genopfyldning på stedet - så han gik over til kassen og spurgte om gratis genopfyldning. Til deres årsdag fandt han også en buket blomster i en container.

En anden mand holder madlavningskurser. Han mener at penge, der ikke bruges på mad, er spild - så han har ingen møbler. Han bruger bl.a. ingredienser fra skraldespanden til at lave maden på madlavningskurserne.

...og det er bare for at nævne nogle få :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Åh, jeg elsker den her tråd :D 

Nu har den stået stille et stykke tid - men jeg er begyndt at se en serie, der hedder "Extreme Cheapskates" (kan findes på YouTube) - og den mindede mig om den her tråd :P

Bl.a. er der en dame i serien, der fik sin mand til at trække hendes tand ud, fordi hun ikke ville betale for tandlægeregningen.

En anden havde pakket sit hus ind i plastic (bl.a. toilettet), så huset ikke blev slidt.

En tredje giver sin familie nogle poker-mønter hver måned. Dem skal de så bruge til at "købe" ting som tandpasta (de får ikke hele tandpastaen - bare en lille klat), toiletpapir osv. hos ham, så han kan holde styr på forbruget. Så snart de ikke har flere poker-mønter, så er det bare ærgeligt. En af de ting, han "sælger" til sin familie, er vand, som han har fyldt på flasker (vand fra offentlige steder). De skal bruges til håndvask, gå i bad, opvask osv.

En fjerde lagde 10 stykker toiletpapir på toilettet hver morgen. Det er så det toiletpapir, de må bruge hver dag (to personer).

Så er der en familie, hvor de kun må tage bade på to minutter (skylle sig, slukke vandet og sæbe sig ind, tænde vandet og skylle sig). Den nærige part af forholdet havde sat en baby-alarm på toilettet og i køkkenet, så hun kunne fortælle ham, når han skulle ud af badet.

I den samme familie har de en lys-pære hver, som de skal tage med sig rundt i huset. Der skal jo spares :P . I den samme familie tager kvinden stilkene af vindruerne - og skrælden af bananerne - før hun vejer dem, når hun skal købe dem. Rester fra maden (f.eks. tomatsauce) puttes tilbage i glasset fra tallerkenen, hvis det ikke blev spist op (resterne serveres bl.a. for gæster).

En kvinde skaffer gratis tøj ved at spørge folk, der lige har mistet familiemedlemmer, om hun må få tøjet.

En mand havde gået med til at tage sin kæreste i biografen. Han var dog ikke glad for at bruge penge på sodavand og popcorn - så han fandt en brugt beholder til popcorn og en brugt beholder til cola i skraldespanden. Der var gratis genopfyldning på stedet - så han gik over til kassen og spurgte om gratis genopfyldning. Til deres årsdag fandt han også en buket blomster i en container.

En anden mand holder madlavningskurser. Han mener at penge, der ikke bruges på mad, er spild - så han har ingen møbler. Han bruger bl.a. ingredienser fra skraldespanden til at lave maden på madlavningskurserne.

...og det er bare for at nævne nogle få :lol:

Hvor lyder det hele bare trist. Stakkels stakkels familier :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aquila

Årh, da jeg gik i folkeskole, var der en i min klasse der fortalte at de netop gjorde dette :tie: Det var godt nok ikke fordi de ville spare penge, men for at skåne miljøet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaksen

Hvor lyder det hele bare trist. Stakkels stakkels familier :lol:

Åh nej, jeg har fundet en familie i programmet, der spiser dyr, som er blevet kørt over :tie: (de udnytter også pelsen - men det er vel det, man vil kalde et plus :huh: :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaksen

Årh, da jeg gik i folkeskole, var der en i min klasse der fortalte at de netop gjorde dette :tie: Det var godt nok ikke fordi de ville spare penge, men for at skåne miljøet.

Ved nogle af de ting, de gør, tænker jeg: "hey, et godt sparetip!" eller "godt for miljøet" :D (f.eks. at klippe tandpastaen over for at få det sidste med) - ved andre tænker jeg bare: "åh nej..". Ved dem, der delte badevandet, så var vandet blevet helt brunt :tie:

Der er også en kvinde, der tisser i et glas, så hun undgår at rulle for meget ud i wc'et. Hun hælder tisset ud over komposten i haven (kvinden var vist millionær - og hun ville have kæresten til at gøre det samme).

En anden vasker tøj samtidig med, at hun går i bad.

En mand lavede mad til sin kæreste ved hjælp af bilen, fordi han mente, at det kostede for meget at gå på restaurant eller en café.

En mand boede på sit værksted (mekaniker). Hvis en bil skulle være der i længere tid, så brugte han den som seng og garderobe. Han vasker bilerne med det vand, han brugte til at gå i bad i - og vinduerne vaskes vha. et bind og cola.

En familie bruger avispapir som toiletpapir.

En mand bruger det vand, som han har gået i bad i, til bl.a. opvasken.

En familie bruger børnenes pool (efter de har brugt den) til at vaske op i.

Der er en mor, der har givet hendes mand og børn en teske og spiseske hver i en snor, så de kan måle alt op i skeer, så de ved, hvor meget de har brugt. F.eks. bruger manden 5 skeer med mælk til morgenmaden hver morgen. De skal også måle shampoo osv. Manden er dansk :P 

En mor ville heller ikke lade sin søn tage sin seng osv. med, da han flyttede hjemmefra - så kunne hun nemlig leje rummet ud...hvor det kostede ekstra, hvis man ville bruge køkkenet :mellow:

Åh ja...her er til mange timers underholdning. Det er utroligt, så kreativ man kan blive, hvis man gerne vil spare! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites