Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MalouM83

Naerig - hvad har I vaeret udsat for?

Recommended Posts

MalouM83
Arbejdede sammen med en veninde, i netto, vi spiste indimellem sammen...

hjemme hos hende blev alt regnet ud på kroner og øre, så man kunne dele udgifterne til måltidet, selv en klat margarine og lidt ketchup kom man til at betale for :stoned:

jeg fik ret hurtigt indført at vi isåfald skiftedes til at spise hos hinanden, og dermed også skiftedes til at give, det andet kunne jeg altså ikke holde ud... og hun var trods alt en suuuuper sød pige! :)

en anden veninden, lavede noget lignende, hvor jeg også kom til at financiere halvdelen af det der røg i køleskabet og kun lige var taget hul på...

jeg kan altså slet slet ikke det der med at invitere til spisning, og man så skal dele beløbet lige over... ´jeg vil meget hellere at man "gør gengæld" ved lejlighed.

Med mindre at man altså er en flok der er blevet enige om at mødes et sted, så er det naturligvis ikke rimeligt at forvente at den der ligger hus til, betaler for al maden, men så finder man vel et rimeligt budget hvor alle kan være med :)

Men ellers så omgiver jeg mig vist, heldigvis, ikke med nærrige og per-nitten-gryns-folk :P

Hanne

Er kun enig med dig, kan ogsaa bedst li' "goer gengaeld" metoden, det andet synes jeg ikke om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lipsync
Ja.

Bvadr...kom lige i tanke om en ting mere ved ham. Han havde en klam vane med at sidde og pille ved sine tånegle. Også når der var mad på bordet.

En dag hvor jeg åbnede en bøtte rødkål, lå der et stykke tånegl nede blandt rødkålen.

Jeg gav udtryk for min irritation og væmmelse og smed bøtten ud.

Det blev han også tosset over. For 'jeg kunne da bare fjerne neglen' og 'det var da penge ud af vinduet'.

:badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cowgirl_79
Ja.

Bvadr...kom lige i tanke om en ting mere ved ham. Han havde en klam vane med at sidde og pille ved sine tånegle. Også når der var mad på bordet.

En dag hvor jeg åbnede en bøtte rødkål, lå der et stykke tånegl nede blandt rødkålen.

Det blev han også tosset over. For 'jeg kunne da bare fjerne neglen' og 'det var da penge ud af vinduet'.

:lol: .........ved faktisk ikke helt om jeg skal grine eller græde. Kan kun ønske dig tillykke med, at du ikke længere er sammen med ham - også selv om det måske betyder, at du ikke har helt så mange penge på bankbogen. Din historie er vist det tydelige bevis på, at penge ikke er alt.

Hos mine svigerforældre er det også sådan, at min svigermor først må ringe til sine veninder efter kl. 20.00, for der er det gratis. Selvfølgelig ikke helt så slemt som det du beskriver, men stadig en mærkelig regel at stille op over for et andet voksent menneske..........synes det er fantastisk, at hun retter sig efter det (rødstrømpen har talt ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cowgirl_79
Jeg har en veninde der når det er hendes tur til at give en runde, giver shots til 10kr. Når en af os andre skal give skal hun lige have en drink til 95kr. :lol:

Sådan en ven har vi også i vores vennekreds. Når vi er i byen og skiftes til at købe drikkevarer, køber han altid fadøl/flaskeøl (hvad end der er billigst) når det er ham der skal betale, men skal altid liiiiiige have en dobbelt Jack D. og cola hvis en af os andre har pungen oppe.

Han er også sådan en, der altid "glemmer" at betale, hvis vi spiser pizza eller anden take away hjemme hos os.

.............kan ikke helt finde ud af om jeg er dum, eller bare for godt opdraget :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH

Jeg havde en veninde som jeg tit sås med - oftest var hun hjemme hos mig til middag.

Til en afveksling var jeg en dag inviteret hjem til hende, men om formiddagen fik jeg en sms, hvor der stod noget alá "Hey, tager du ikke lige en 50´er med i aften - mad er jo blevet dyrt"!:8 - Ja tak, det ved jeg, eftersom jeg har givet middag de sidste 5 gange vi har set hinanden!:stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Orchidea

Da jeg gik i gymnasiet, havde jeg en veninde, der var 1 år yngre end mig. Altså fik jeg SU før hende. Vi pjækkede ofte og gik på café hvor JEG betalte for kaffe og også frokost nu og da. Det havde jeg intet problem med, for hun havde jo ikke rigtig noget at gøre med.

Men dagen kom jo hvor HUN begyndte at få SU også - og hun ville gerne ud og shoppe tøj. Lige på det tidspunkt havde jeg INGEN penge (som i overhovedet ingen) og var derfor heller ikke så forhippet på en shoppetur - men hun ville rigtig gerne have mig med og jeg gav mig - selvfølgelig.

I løbet af den shoppetur, var vi på McDonalds, hvor hun lånte mig til et mini-meal. Jeg hørte da godt at hun sagde "du kan LÅNE af mig" men må indrømme at jeg aldrig havde forventet at skulle betale de 25 kr. tilbage - qua alle de gange jeg havde givet.

Men, mandag morgen i skolen, spørger hun pludselig efter de 25 kr. jeg skylder hende...!!!

Det lyder måske småligt, fra min side, men jeg tabte bare så meget for hende. Jeg havde selvfølgelig ikke forventet at hun nu skulle give diverse cafe-besøg osv. jeg havde jo GIVET de gange - men jeg havde måske forventet at hun havde været bare en anelse large igen.

Nåmen hun fik da sine 25 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naddie737

Jeg har en veninde som jeg spiser sammen med ret tit (mest i weekender), førhen var det sådan at en af os købte ind, også delte vi beløbet i 2, også skulle den anden selvfølgelig betale sin andel. Men det valgte jeg hurtigt at sige stop til, for jeg synes hun gik alt for meget op i kroner og ører. Så nu er aftalen at den der inviterer betaler, også skiftes vi bare til at invitere hinanden selvfølgelig.

Men jeg har da et par eksempler:

En dag havde vi købt fælles ind, til en ret dyr middag, hvor 2 af vores andre venner også var med. Så der skulle beløbet selvfølgelig deles i 4. Så langt - så godt. Hun lagde ud for maden da den blev købt, så vi fik selvfølgelig betalt pengene til hende bagefter. Det jeg personligt synes var nærigt var at hun mente at når nu hun havde lagt ud for maden, jamen så skulle hun da have alle resterne af alt der var tilbage. Så det tog hun bare med hjem. Det var både resterne af mad, sodavand og sågar slik, alt sammen noget som var taget hul på.

Også var der en anden gang hvor vi var 3, inkl. hende, der holdt videoaften. Det var skidehyggeligt, og vi havde alle sammen købt noget slik til den videoaften, men hun var den der havde købt mindst. Drikkevarer stod vi selv for hver især. Vi delte selvfølgelig slikket, hældte det hele i skåle, og hun gik rigtig godt til den af det slik som min ven og jeg havde købt, men spiste ikke rigtig noget af sit eget. Så tog hun hjem sent om aften. Og dagen efter vågnede jeg sørme til en besked på min mobil hvor der stod "Hej N. Det slik som jeg havde med igår, vil jeg gerne have tilbage. Vil du tage det med til mig imorgen?" Jeg tror mest af alt at jeg lignede et spørgsmålstegn i hovedet der. Men jeg orkede ikke at diskutere med hende, så hun fik "sit slik".. Siden den dag har jeg ikke rigtig orket at holde videoaften med hende.. :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze
Ja.

Hyggelig fætter :sarkasme: hvordan fandt du dog overhovedet sammen med ham til at starte med ?

Han lyder som en der ville findele regningen på restauranten og oven i købet kræve ekstra, hvis du havde smagt noget fra hans tallerken :D

Jeg arbejde engang sammen med en rigtig nærrigpeter, han tog alle sine "opladelige" apparater (tandbørste, barbermaskine osv.) med på arbejde og satte dem til opladning der, så han ikke skulle betale for strøm derhjemme :rulle:

Han var typsik også den sidste der gik i kantinen til frokost, for så kunne han samle rester fra fadene og tage med hjem.

Men det værste var når han kom med sin cykel over skulderen fordi han mente belægningen udenfor virksomheden sled for meget på hans dæk, så han bar cyklen de sidste 7-800 meter ind til jobbet :lol:

Han var sgu´ speciel :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Charterfims

Jeg holdt engang fødselsdag på en restaurant og da vi kom til desserten, var der flere som bestile irish coffe..En af dem slugte den..kunne man nemt se..så hurtigt at hun da liiige kunne nå en til.

Det var ikke så meget det at hun gerne ville have en mere, det var den måde det foregik på...hader bare griskhed.

hun var supernærig overfor andre, også sine børn :8: Hvis de eks var på macDonald og hun ikke havde ret mange penge, så bestilte hun fuld meal til sig selv og en cheeceburger til hver af børnene.

når der var fest og spiritus på bordet, var hun altid den..som drak så meget at hun kastede op diverse steder...det var jo gratis sprut..noget som hun i øvrigt aldrig selv tilbød.

heldigvis kender jeg hende ikke mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucrezia

Oplever sjældent nærighed i min omgangskreds, men ofte sparsommelighed, og sådan er jeg også selv.

Færdes en del blandt mennesker uden fast indkomst, mange er fx honorarlønnede, selvstændige eller projektansatte, og det sker da, at de eller jeg må melde klart ud, at det og det har vi ikke råd til pt. Og det er almindeligt accepteret selvfølgeligt.

Kender dog en ret grotest nærighedshistorie, som jeg lige må dele med jer.

En ældre, nu afdød, dame, som var ven med mine forældre, fortalte engang om, hvordan en veninde, hun udvekslede gamle ugeblade med og generelt havde det hyggeligt med, pludseligt lagde hende på is fra den ene dag til den anden.

Da hun kontaktede veninden og spurgte, hvad der var galt, lød svaret: "Du leverer ikke de elastikker tilbage, der holder ugebladene sammen!" :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites