Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Anne-K-Anne

Konfirmationsgaven...

Recommended Posts

Tricolette

Til min nieces konfirmation havde jeg fået fat i en gammel vinkasse, den blev så fyldt op med sand, et par miniblomster blev plantet i sandetog nogle sten arrangeret fint. I sandet var der så gemt diverse mønter - alt fra 25 øre til 20 kr. Det hele blev så pakket fint ind i celofan. Gaven blev bemærket af alle som kiggede på gavebordet. I løbet af aftenen gik konfirmanden, en kusine og 2 veninder så igang med at finde mønter, og det hyggede de sig gevaldigt ved.

En anden mulighed er at lave en glasramme med glas på beggesider, imellem de 2 glasflader ligger man så de sedler, der nu skal gives.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69

Mit 14 årige jeg, ville ikke ha' været begejstret:jule:

Min 14 årige søn blev faktisk ret glad for sin "pose med mønter" og brugte ret meget tid på at tælle ... igen .... og igen .... og igen ..... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp

jeg er sikker på at en stak småpenge vil bringe lykke for mange, og under normale omstændigheder er jeg sikker på at min søn ville elske det.

men eftersom at han tager til polen lige umiddelbart efter selve festen, og derfor kun har ønsket sig penge, så tror jeg at han ville være pænt træt af en stor stak mønter da banken har lukket på dagen.

vi skulle fejre en kammerats fødselsdag, og han ønskede sig også penge, min kæreste købte så en stor kiste og en masse poser med popcorn, pengene blev lagt i en kuvert og gemt i kisten og så blev den ellers fyldt til randen med popcorn.

en anden ven ønskede sig også penge, vi pakkede så en kasse med forskelligt skrammel og lavede en lille tale der omfattede hver enkelt ting, ikke alle var lige søde, feks var der et "brugt" kondom, (der var fyldt lidt shampoo i), men man kan jo tilpasse den til modtageren.

kortet med pengene var naturligvis det sidste han fik.

man kunne også lave en rigtig tarvelig model.

hvis man fik fat på nogle tætte krukker (hvis de er af glas kan man pakke dem ind så man ikke kan se indholdet) så kan man gemme pengegaven i en af krukkerne, eller fordele den i alle krukker og så skal konfirmanden føle sig frem, i hver krukke er der så forskellige klamme ting, det kan være kogt makeroni, havregrød, mel, kaffegrums osv.

alt efter rækkefølgen af krukkerne kan det give en hæftig dej på hænderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...