Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Anne-K-Anne

Konfirmationsgaven...

Recommended Posts

dinky67
Jeg har et par gange brugt at folde 50´ere til sommerfugle og stukket dem ned i en husfred eller lignende, men ved ikke om det er for "tøset"...

Hej Hvordan folder man sådan en sommerfugl ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Man kunne måske også tage lidt pis på drengen.

Købe en lille notesbog og sætte forskellige beløb i notesbogen på forskellige sider (med almindelige papirklips) og så skrive en lille "historie" om hvad pengene er til. Sådan noget med "Lidt hjælp til din første knallertforsikring/styrthjelm/jakke med rygmærke", "Giv en omgang på din første druktur", "Husk at købe de gode kondomer", "Hav en dejlig studietur", "Første indbetaling til din pension" osv. Altså som om det var en slags hjælp til alle de ting, som man skal bruge penge til livet igennem.

Man kunne også bruge små kuverter og lægge pengene nede i og så skrive formålet udenpå, og putte dem i en lille kasse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fnyx

jeg har somme tider foldet pengesedlerne til f.eks. en båd eller noget andet, og så tegnet lidt rundt omkring det - altså vand og himmel hvis det er en båd, og så en lille mand med fiskestang. Der skal ikke så meget til at få det til at ligne "noget".

Og så har jeg ellers indrammet hele bollesjasen i en skifteramme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ssh719

Jeg valgte en gang at købe et sandsæt med en lille spand, sandskovl og sandsi. Beløbet vekslede jeg i mønter, og blandede i spanden med sand, så kunne modtageren, hygge sig med at si sand, til alle mønter var fremme.

Hilsen ssh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne
jeg har somme tider foldet pengesedlerne til f.eks. en båd eller noget andet, og så tegnet lidt rundt omkring det - altså vand og himmel hvis det er en båd, og så en lille mand med fiskestang. Der skal ikke så meget til at få det til at ligne "noget".

Og så har jeg ellers indrammet hele bollesjasen i en skifteramme.

Det lyder super fint!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg tænker man måske nok liiige, skal overveje, om en 14 årig knægt, synes det er specielt hyggeligt, at få en sæk mønter han skal ned at veksle for at bruge?

Mit 14 årige jeg, ville ikke ha' været begejstret:jule:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueBunny

Du kan også give ham en ramme med sedlerne i

Og så folde feks 50 kr-sedlerne så de ligger på række og ligner en stor 500.000 seddel (=250 kr)

Eller folde 100 kr sedler så de ligner 1.000.000 kr

Altså første tal, og så ellers kun 0'erne synlige

Det er ikke så "pattet" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne
Jeg tænker man måske nok liiige, skal overveje, om en 14 årig knægt, synes det er specielt hyggeligt, at få en sæk mønter han skal ned at veksle for at bruge?

Mit 14 årige jeg, ville ikke ha' været begejstret:jule:

Det syntes jeg heller ikke og havde jeg skrevet ikke var en mulighed :genert: syntes faktisk det er tarveligt. Havde ikke selv brudt mig om sådan en gave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne
Du kan også give ham en ramme med sedlerne i

Og så folde feks 50 kr-sedlerne så de ligger på række og ligner en stor 500.000 seddel (=250 kr)

Eller folde 100 kr sedler så de ligner 1.000.000 kr

Altså første tal, og så ellers kun 0'erne synlige

Det er ikke så "pattet" ;)

Super ide!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mela22
Jeg valgte en gang at købe et sandsæt med en lille spand, sandskovl og sandsi. Beløbet vekslede jeg i mønter, og blandede i spanden med sand, så kunne modtageren, hygge sig med at si sand, til alle mønter var fremme.

Hilsen ssh

:8:

Præcist sådan dér fik kæresten sin 30 års fødselsdagsgave af noget familie - Sikke et arbejde :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...