Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Anne-K-Anne

Konfirmationsgaven...

Recommended Posts

Anne-K-Anne

Vi skal til konfirmation snart og den unge "mand" ønsker sig bare penge... Lidt kedeligt, men hvis det er det man har brug for :P

Så nu ville jeg høre om der var en der havde en god ide til at lave lidt sjov med de penge?

Forstillede mig lidt et pengetræ :gruble: men nok lidt besværligt?

At komme penge i en kasse med konfetti eller så noget er ikke en god ide :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal

Få vekslet pengene til mønter - fx énkroner eller 50 øre - og giv dem i en pengesæk. Måske kan du få en sæk (eller pose - så stor er den jo heller ikke:-P) i banken eller du kan måske sy en og tegne et $-tegn på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uma_kbh
Få vekslet pengene til mønter - fx énkroner eller 50 øre - og giv dem i en pengesæk. Måske kan du få en sæk (eller pose - så stor er den jo heller ikke:-P) i banken eller du kan måske sy en og tegne et $-tegn på.

Det skal da være sådan en plantesæk, som Joakim Von And altid har sine penge i! Det ville faktisk være en sjov idé :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmedfjog
Skjult

Hvad med et par billetter til et godt komiker-show eller en koncert med et band han kan lide? (Men tjek lige med forældrene at han må tage til det først :D )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Anne-K-Anne
Det skal da være sådan en plantesæk, som Joakim Von And altid har sine penge i! Det ville faktisk være en sjov idé :-D

:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal

Ja, man kunne evt. sy sækken af groft sækkelærred og evt. placere en plante/lille træ i posen og dække med mønterne, så det ser ud som om, planten gror i/af penge:D.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watson

Da min veninde blev gift for et par år siden, fik vi vekslet pengene til mønter som de fik i en skattekiste. Det kunne måske også være en idé :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stevnspigen

Jeg har et par gange brugt at folde 50´ere til sommerfugle og stukket dem ned i en husfred eller lignende, men ved ikke om det er for "tøset"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton
Ja, man kunne evt. sy sækken af groft sækkelærred og evt. placere en plante/lille træ i posen og dække med mønterne, så det ser ud som om, planten gror i/af penge:D.

Sådan nogle sække bruger bankerne til mønttælle-maskinerne, så hvis man er på god fod med sin bank, er det ikke utænkeligt at man kan lokke sådan en sæk ud af dem :)

Man skal bare være opmærksom på, at mindre filialer oftest ikke ligger inde med en voldsom masse småmønter, som man uden videre kan få lov til at hente. De skal jo også selv bruge vekselpenge, og får typisk kun penge leveret hver eller hveranden uge.

Så man skal bare være ude i god tid, og bestille de mønter man vil have, så er det ikke noget problem :)

Jeg har tit oplevet folk der 'shopper rundt' mellem bankerne for at få det antal mønter de skal bruge - og jeg har også været med til at sige nej til at udlevere fx 2.000 i 10'ere, fordi der var en uge til vi selv kunne få leveret igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal
Sådan nogle sække bruger bankerne til mønttælle-maskinerne, så hvis man er på god fod med sin bank, er det ikke utænkeligt at man kan lokke sådan en sæk ud af dem :)

Man skal bare være opmærksom på, at mindre filialer oftest ikke ligger inde med en voldsom masse småmønter, som man uden videre kan få lov til at hente. De skal jo også selv bruge vekselpenge, og får typisk kun penge leveret hver eller hveranden uge.

Så man skal bare være ude i god tid, og bestille de mønter man vil have, så er det ikke noget problem :)

Jeg har tit oplevet folk der 'shopper rundt' mellem bankerne for at få det antal mønter de skal bruge - og jeg har også været med til at sige nej til at udlevere fx 2.000 i 10'ere, fordi der var en uge til vi selv kunne få leveret igen :)

Jeg vidste, at de der små pengesække fandtes, fordi mine forældre har brugt den løsning - det ser ret prof ud, når der er banklogo på sækken. Jeg vidste bare ikke, hvor nemt det var at få fingre i sækkene - min far er nemlig selv ansat i den pågældende bank, og det kunne jo godt give fordele i den henseende:-P

God pointe med at bestille pengene i god tid:gogo:. Og måske skal man også lige være opmærksom på, om ens lokale filial er pengeløs (i hvert fald hvis man som jeg aldrig kommer "fysisk" i banken):D.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...