Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Heidi

Hvordan 'foregår' en konfirmation???

Recommended Posts

Heidi
Jeg kan kun sige at da det var mig der var hovedperson ville jeg hellere brække alle lemmer på langs end holde tale eller på nogen anden måde være i centrum.

Der var en moster der holdt tale for mig under middagen og sluttede af med at give mig en særlig bog, og da jeg så skulle rejse mig og tage imod den, så ham mit stoleben fast i bordbenet eller noget så jeg ikke kunne rejse mig ordenligt og ALT VAR DÅRLIGT! run.gif

hvis jeg nogen sinde skal giftes nægter jeg også at holde tale. :sur:

Undskyld men :lol: :lol:

Håber da din kommende brud ikke har noget imod at du ikke´holder en tale for hende :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi

Mht konfirmation, så er det vel meget forskelligt, hvad man gør. Min datter ønskede ingen sange eller taler, så derfor var det meget begrænset.

Hun holdt heller ingen tale eller lavede takkesang. Det vigtigste var at festen var som hun gerne ville have den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mand.en
Undskyld men :lol: :lol:

Håber da din kommende brud ikke har noget imod at du ikke´holder en tale for hende :genert:

Alt forladt.

Jeg håber at reglerne for den slags fester godt kan bøjes lidt af hensyn til de involverede.

:jule:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucasine

Min den ældste blev konfirmeret sidste år (og var til 3 lign konf efterf.. )men først fik vi en sang fra os til ham, så var der en rigtig sjov en fra brødrene , en tale fra morfar som har den sorteste humor så troede jeg jeg skulle holde tale men nej der kom den sødeste sang til os fra sønnike og den smukkeste tale der gjorde at jeg stortudede, så holdt jeg endelig min tale for ham.. Men hellere små humoristiske taler /sange end de 7 mega lange kedelige sange om at blive voksen og tage ansvar som vi oplevede ved 1 konf.. det var hårdt selv konfirmanden kunne ikke få tiden til at gå..

en af konf vi var til var der i stedét for sang til konf fra bedsteforæl en konkurrence konf/gæster imellem, det var så sjovt- han skulle skrælle æbler om kap med bedste, synge med sin bror, sætte hår sammen med søsteren osv ... det var underholdning..

men glæd dig Heidi det er en stor dag og man blir nemt lidt rørstrømsk når de står der og ser så "voksne" ud.... good luck...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi
Min den ældste blev konfirmeret sidste år (og var til 3 lign konf efterf.. )men først fik vi en sang fra os til ham, så var der en rigtig sjov en fra brødrene , en tale fra morfar som har den sorteste humor så troede jeg jeg skulle holde tale men nej der kom den sødeste sang til os fra sønnike og den smukkeste tale der gjorde at jeg stortudede, så holdt jeg endelig min tale for ham.. Men hellere små humoristiske taler /sange end de 7 mega lange kedelige sange om at blive voksen og tage ansvar som vi oplevede ved 1 konf.. det var hårdt selv konfirmanden kunne ikke få tiden til at gå..

en af konf vi var til var der i stedét for sang til konf fra bedsteforæl en konkurrence konf/gæster imellem, det var så sjovt- han skulle skrælle æbler om kap med bedste, synge med sin bror, sætte hår sammen med søsteren osv ... det var underholdning..

men glæd dig Heidi det er en stor dag og man blir nemt lidt rørstrømsk når de står der og ser så "voksne" ud.... good luck...

Jeg glæder mig også rigtig meget:blushing:

Kan slet ikke forstå at hun allerede er blevet så 'gammel' :whine:

Tror desuden jeg kommer til at tude i kirken :blush:

Er meget følsom for tiden :genert::blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mitreaar
Det kan godt være du skulle læse tråden inden du svarede :lol:

hm.. jeg læste da også ..nå men så må jeg skrive noged mere hehe gg

..det started med at jeg blev hjulped ind på forsædet i bilen og familien var ved at tude over jeg så så fin ud

da jeg sad ned inde i kirken irritered det på min fod, da jeg kom ud af kirken var det ovre.. og mor kom med den rose der sad på min sko, som irritered..den var åbenbart faled af inde på kirkegulved

da vi så kom hjem skulle jeg sidder på den største stol vi havde

jeg var så nervøs at jeg gik på toiletted vert 5 minut

ders blev sunged og holdt tale af forskellige

til slut sang jeg jeg et takkevers og slutted af med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucasine
Jeg glæder mig også rigtig meget:blushing:

Kan slet ikke forstå at hun allerede er blevet så 'gammel' :whine:

Tror desuden jeg kommer til at tude i kirken :blush:

Er meget følsom for tiden :genert::blush:

Nej (tror oz det måske er værst med den ældste ??? ved det ikk bare en pers teori ) nej tiden flyver afsted og det er bare ligesom en "skillelinie" når de blir konfirmeret:love: ...men glæd dig . og tud... det er en stor dag oz for dig:kys: ... du er nok ikke den eneste (jeg gjorde ihverfald også ;-) :whine: )og nyd dagen den går så hurtig....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anufe

Da jeg blev konfimeret var taler og sange banlyst. Det har aldrig sagt mig en disse og ønsket blev derfor overholdt til min fulde tilfredshed.

Festen blev holdt på Bakken, hvor vi alle spiste. Herefter stod det frit for om folk ville blive siddende eller hoppe på de forskellige forlystelser.

Den perfekte konfirmation, efter min mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
afl-anita

Vi skal også holde konfirmation for første gang og da det er vores datters fest, er det hende der har bestemt hvordan festen skal forløbe og hvordan dagen skal foregå.

Hun forventer at være i centrum hele dagen og vil gerne have både sang og taler. Vi har lavet en sang til hende fra os, en lille sang fra hendes lillebror, jeg holder en tale for hende, og hendes far har lavet en "her er dit liv- video", som skal afspilles på et stort lærred. Jeg ved at min datter har valgt at skrive en tale til os og hendes lillebror. Hun skriver ikke nogen sang. Jeg ved farmor og oldemor har skrevet sang, og hendes veninde som også skal med til festen.

Det er vigtigt for hende at det hele bliver lidt intimt og afslappet. Hun har valgt at vi skal holde festen hjemme, (vi har lejet telt) og vi har lejet folk der kommer og griller. Så det hele bliver lidt mere uformelt. Temaet er "strand" med pynt af strandskaller og strandsand og bordkortene er hvide strandskaller. Resten af bordækningen bliver holdt i hvidt og med hvide liljer og roser. Farven af bånd er vi ikke kommet frem til endnu.

Indbydelserne havde vi også lavet selv printet på groft papir, med et flot billede af hende på forsiden, og det er det samme papir vi bruger til velkost - og velbekomme sang.

Jeg regner med at selve festen ser nogenlunde sådan ud: (vist nok nogenlunde efter Emma Gad )

Velkomstdrink.

Velkomst sang når man har sat sig til bords.

Forret spises.

Far/Mor holder tale.

Sang fra forældre.

Hovedret spises.

Taler: Bedsteforældre (først mors side dernæst fars), faddere, søskende og øvrig familie.

Sang fra familie.

Dessert spises.

Ven/veninde tale/sang.

Konfirmandens tale.

Velbekomme sang.

Men uanset, så må det vigtigste være, at det er konfirmanden der "bestemmer" og at festen bliver sjov og hyggelig - så kan den jo foregå lige som man har mest lyst til, og i en hvilken som helst rækkefølge!

Håber, I får en god og fornøjelig dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EternalGlimpse
Alt forladt.

Jeg håber at reglerne for den slags fester godt kan bøjes lidt af hensyn til de involverede.

:jule:

Det kan de. Jeg har oplevet et bryllup hvor gommen IKKE ville holde nogen tale - så bruden bød velkommen, holdt senere en tale for ham og så fik han deres søde unger til at komme ind og give hende blomster, sådan som et tegn på at han altså var vild med hende, selvom han ikke ville stå og sige det foran gæsterne:D

Nå, men til emnet: min konfirmation var noget med at mine forældre hver især holdt tale for mig, jeg havde også en (ingen sang dog), og så var der sange fra bedsteforældre, søskende og sådan. Men det er jo heldigvis individuelt hvordan sådan en fest skal fejres og tilrettelægges, og det vigtigste må være, at det foregår som I (konfirmanden og forældrene) finder det bedst:)

Eternal

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...