Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Heidi

Hvordan 'foregår' en konfirmation???

Recommended Posts

Heidi

Ja lidt mærkelig overskrift, men jeg har ikke holdt konfirmation før, så jeg mangler hvad kotumen er :genert:

Hvem skriver sangene?- konfirmanden gør vel, eller skriver en takketale, og forældrene.. men hvem ellers?

Hvem holder taler?- konfirmanden gør vel, men gør mor/far/bedsteforældre også?

Hvad var kotumen til jeres konfirmation?? :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Nu er det pænt lang tid siden for mit vedkommende, men der er da vist da ingen "kutume" for konfirmationer - det kommer jo også an på hvordan man vælger at fejre det.

Men jeg havde dog den klassiske variandt med konfirmation og fest på restauration.

Jeg havde skrevet en sang

min far holdt tale

min søster havde skrevet sang

mine forældre havde vist også en

Og så var der både sange og taler fra nogle forskellige familiemedlemmer og venner af familien

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MySofie

Jeg startede med at holde takketale, jeg ville gerne bare have det overstået ;)

Min far, min mors mand og min farfar holdt tale. Min mor og hendes mand, min onkel og tante, min farmor og min mors moster havde skrevet sange til mig.

Min stedbror og kusine samt min fars kone og min moster havde lavet noget quiz sammen hvor jeg dystede mod mine forældre :)

Jeg ved ikke hvad der er kotume, men det ovenstående er ikke unormalt i vores familie :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mitreaar

konfirmation er vist noged med at man skal tro på gud, men man skal i hvert fald døbes før man kan

konfirmeres..

og så går man til præst i ugerne inden(der fik jeg afvide at jeg skulle være glad for at mine hænder og fødder ikke vinede, jeg huskede det lang tid efter og holdt på mit håndled så det ikke faldt af)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
suribs

Min ældste blev konfirmeret sidste år. Festen blev holdt på en lokal restaurant.

Jeg holdt en tale for hende. Og det gjorde hendes ældste lillesøster også. Bedstemor nægtede af ren angst for at komme til at tude.

Der var sange fra hende (takkesang), os (hendes forældre), hendes to søstre og bedstemor.

Ved min egen holdt min far tale og der var sang fra mig, mine forældre og min farmor. Festen blev holdt hjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperPica

Min konfirmation (og min brors var egentlig lige sådan)

Det startede med en velkomst/vi sætter os til bords-sang. Den fyldte kun et enkelt vers.

Så sagde min mor, hvordan dagen vil komme til at gå.

Så havde jeg skrevet en takkesang,hvor jeg bagefter udbragte en skål for mine forældre og gæster.

Udover mig havde mine forældre, bror, kusiner/fætre og bedsteforældre (på begge sider) skrevet en sang.

Min mor holdte en tale og det samme gjorde min klaverlærer/orkesterleder en tale.

Af sjove indslag havde mine kusiner og fætre også lavet en fælles sang, hvor et vers var nogle ledetråde, og jeg skulle så gætte hvad vi sang om.

Lica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi
konfirmation er vist noged med at man skal tro på gud, men man skal i hvert fald døbes før man kan

konfirmeres..

og så går man til præst i ugerne inden(der fik jeg afvide at jeg skulle være glad for at mine hænder og fødder ikke vinede, jeg huskede det lang tid efter og holdt på mit håndled så det ikke faldt af)

Det kan godt være du skulle læse tråden inden du svarede :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi

Summasumarum er vel at konfirmanden holder tale og evt en takkesang.

Mor/far holder en tale + evt en sang.

Søskende evt en sang.

Heidi, som nu skal igang med 2 sange så :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mand.en

Jeg kan kun sige at da det var mig der var hovedperson ville jeg hellere brække alle lemmer på langs end holde tale eller på nogen anden måde være i centrum.

Der var en moster der holdt tale for mig under middagen og sluttede af med at give mig en særlig bog, og da jeg så skulle rejse mig og tage imod den, så hang mit stoleben fast i bordbenet eller noget så jeg ikke kunne rejse mig ordenligt og ALT VAR DÅRLIGT! run.gif

hvis jeg nogen sinde skal giftes nægter jeg også at holde tale. :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prinsessebabe

Det gør man vel lidt som man selv har lyst til.

Til min søsters havde min mor skrevet en ,

og min bedstemor .. og min søster holde en takketale.

nogle har mange sange andre har ikke så mange.

hos min kusine og 2fættere er der altid en hel

masse sange, men de os er større familie .

Personligt kan jeg ikke selv lide sådan noget med

sange om en ..

Min søsters blev holdt i et forsamlingshus .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...