Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gubsensmor

HPV (livmoderhalskræft vaccinen)

Skal din datter vaccineres for livmoderhalskræft ?  

100 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

LadyP
Hvis alle piger vaccineres er der jo ingen grund til også at vaccinere drengene...

Men er der ikke noget at den også kan beskytte delvist imod den HPV virus, der er i kønsvorter/kondolymer? :gruble:

EDIT : Og det fik jeg svar på da jeg lærte at læse tråden færdig :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gubsensmor

Jeg ville rigtig gerne høre hvorfor den ene, der har stemt nej, har valgt det.

Det er jo fuldstændigt frivilligt at tage imod vaccinen, men hvad kan begrundelsen være for ikke at ville gøre det ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Jeg ville rigtig gerne høre hvorfor den ene, der har stemt nej, har valgt det.

Det er jo fuldstændigt frivilligt at tage imod vaccinen, men hvad kan begrundelsen være for ikke at ville gøre det ?

Hun er nonne :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trollen_85

Min lillesøster er blevet det. hun er fra 93 så hun var med i kvoten for den gratis...

hvis jeg får en pige skal hun også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady
Så er hun klar til at blive stukket :cool:

På mere end en måde :cool2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Knikket

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men er der nogen der ved yderligere om de undersøgelser omkring opblusning af børneeksem?

Min datter skulle have været vaccineret i sommer, men da jeg ikke synes, at der er kommet nok op omkring bivirkninger, har jeg trukket den lidt - men jeg tror nu, at det ender med, at hun skal have den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Indtil videre, der er der ikke rapporteret om bivirkninger, der kan relateres til den.

Der var en artikel for noget tid siden om det - Politiken eller JP.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi
Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men er der nogen der ved yderligere om de undersøgelser omkring opblusning af børneeksem?

Min datter skulle have været vaccineret i sommer, men da jeg ikke synes, at der er kommet nok op omkring bivirkninger, har jeg trukket den lidt - men jeg tror nu, at det ender med, at hun skal have den.

Min datter har ikke haft nogle bivirkninger :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst

Foreløbig tyder det ikke på at der er en sammenhæng.

PÅ det nederste link kan du også finde bivirkningsrapporter fremtil 31.12.2008

Der er intet, der tyder på, at den populære Gardasil-vaccine mod livmoderhalskræft som frygtet fører til kraftig eksem. Det vurderer Lægemiddelstyrelsen.

http://www.ditliv.dk/nyheder/2009/02/10/styrelse-afliver-sammenhng/index.xml

Ingen tegn på sammenhæng mellem Gardasil® og børneeksem

Lægemiddelstyrelsens eksperter har gennemgået alle danske og udenlandske bivirkningsrapporter i februar 2009. På baggrund af dette materiale er der ikke tegn på sammenhæng mellem børneeksem og Gardasil®.

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=14768

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Der er iøvrigt skærpet fokus på bivirkninger ved den - LMS har opfordret alle til at rapportere de mindste tilfælde og mistanker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...