Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gubsensmor

HPV (livmoderhalskræft vaccinen)

Skal din datter vaccineres for livmoderhalskræft ?  

100 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

val-hal
Hvis alle piger vaccineres er der jo ingen grund til også at vaccinere drengene...

Nej, men nu er det jo heller ikke alle piger, der bliver vaccineret. Det er jo som udgangspunkt kun dem under 12-15 år - og det er vel ikke givet, at alle vælger at tage imod vaccinen? Drengene under den pågældende aldersgrænse kan vel også godt tænkes at gå i seng med piger over aldersgrænsen for vaccination? Som jeg ser det, vil det være mest effektivt, hvis man vaccinerer alle børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal
Hvis jeg havde en datter, så ja.

Men jeg forstår egentlig ikke helt vaccinen. Er det mod kønsvorter (som jo vist ikke er den samme som den der giver kræft), eller er det mod kræft typen? Eller begge dele? Og er der ikke mange typer?

Og kan det så ikke betale sig at blive vaccineret hvis man kun har haft en af typerne, for så får man i det mindste ikke de andre? Virker det mod alle slags, eller kun et par stykker? Jeg har mange spørgsmål. :genert:

Jeg mener, at vaccinen beskytter mod 4 typer HPV og at det i hvert fald er (nogen af) dem, der kan give cancer. Jeg mener også, at du har ret i, at de typer, der giver kønsvorter er forskellige fra dem, der kan give cancer.

Det var i hvert fald svar på noget af det:blush:.

Dette link giver lidt flere svar: http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/anmeldelser_af_medicin/gardasil_hpv-_vaccine.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst
Hvis jeg havde en datter, så ja.

Men jeg forstår egentlig ikke helt vaccinen. Er det mod kønsvorter (som jo vist ikke er den samme som den der giver kræft), eller er det mod kræft typen? Eller begge dele? Og er der ikke mange typer?

Og kan det så ikke betale sig at blive vaccineret hvis man kun har haft en af typerne, for så får man i det mindste ikke de andre? Virker det mod alle slags, eller kun et par stykker? Jeg har mange spørgsmål. :genert:

http://www.netdoktor.dk/centre/cancer/hpv.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Nej, men nu er det jo heller ikke alle piger, der bliver vaccineret. Det er jo som udgangspunkt kun dem under 12-15 år - og det er vel ikke givet, at alle vælger at tage imod vaccinen? Drengene under den pågældende aldersgrænse kan vel også godt tænkes at gå i seng med piger over aldersgrænsen for vaccination? Som jeg ser det, vil det være mest effektivt, hvis man vaccinerer alle børn.

Der vil altid være en overgangsfase med sådan noget som dette her - lige som med børnevaccinations programmer. Men pointen med den er jo at med tiden vil virus blive udryddet hvis alle piger i dne pågældende aldersgruppe vaccineres.

Så jeg synes det er at skyde over målet også at vaccinere drengene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
svanen73

Mine 2 døtre har fået deres. Og det skulle de.

Har selv været igennem keglesnit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Hvis jeg havde en datter, så klart ja :gogo:

Hvor gammel skal barnet egentlig være før det må få sin første vaccine? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi
Hvis jeg havde en datter, så klart ja :gogo:

Hvor gammel skal barnet egentlig være før det må få sin første vaccine? :gruble:

Mener det er 12 år, men er ikke sikker :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
afl-anita

Det bliver et ja herfra, da min 13-årige datter allerede har fået de 2 første stik... og det var en fælles beslutning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady
Min datter har fået den første - har ikke været et sekund i tvivl ...

Min datter har også fået den første.

Hun kom selv og sagde, at hun ville have den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Min datter har også fået den første.

Hun kom selv og sagde, at hun ville have den.

Så er hun klar til at blive stukket :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...