Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gubsensmor

HPV (livmoderhalskræft vaccinen)

Skal din datter vaccineres for livmoderhalskræft ?  

100 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Is-blomst
Jeg kan ikke finde noget om at den også skulle kunne have en effekt hvis man allerede er smittet - nogen der kan linke?

Jeg har foreløbig fundet et link er tyder på det modsatte

http://www.irf.dk/dk/anmeldelser/praeparatanmeldelser/arkiv/cervarix_human_papillomavirusvaccine.htm

http://www.irf.dk/dk/anmeldelser/praeparatanmeldelser/arkiv/gardasil_human_papillomavirusvaccine_.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Hvis jeg havde en datter, så ja.

Jeg har lagt celler til udviklingen af den vaccine, og det er ikke sjovt at have celleforandringer, synes jeg. Jeg er groft sagt skidenervøs hvert år, når jeg skal have lavet smear. Første gang jeg fik celleforandringer krævede det en hel masse biopsier, et keglesnit og snak om endnu et, før jeg efter knap et år blev erklæret "rask". Anden gang jeg fik celleforandringer gik de heldigvis i sig selv igen...men jeg kan da ikke lade være med at tænke på, hvornår de kommer igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katmiiis
Ja det tyder da netop på det modsatte..

Jeg har ikke lige orket at læse begge de der links igennem, men jeg er 17 år, og fik den sidste år. Og der havde jeg altså haft ubeskyttet sex med nogen. Min læge er godt klar over dette, da jeg tager p-piller, men alligevel anbefalede lægen mig at få vaccinen, da jeg har været sammen med så få, at sandsynligheden for at jeg var smittet var meget lav :) Så de vaccinerer også, selvom man har været (lidt) seksuelt aktiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Jeg har ikke lige orket at læse begge de der links igennem, men jeg er 17 år, og fik den sidste år. Og der havde jeg altså haft ubeskyttet sex med nogen. Min læge er godt klar over dette, da jeg tager p-piller, men alligevel anbefalede lægen mig at få vaccinen, da jeg har været sammen med så få, at sandsynligheden for at jeg var smittet var meget lav :) Så de vaccinerer også, selvom man har været (lidt) seksuelt aktiv.

Jamen alle kan skam få vaccinen så længe man vil betale også selvom man har haft sex med over 100 mennesker.

Men risikoen for allerede at være smittet er jo så bare det større.

Men det er nu ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer om det kan hjælpe noget at blive vaccineret selvom man allerede er smittet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal

Ville der ikke være en pointe i også at vaccinere drengene? Ja, de kan selvfølgelig ikke få livmoderhalskræft (:stoned:), men de er jo med til at sprede virus om man så må sige;).

Jeg ville til enhver tid få vaccineret mine døtre og jeg overvejer helt sikkert også selv at få den (er 26 år).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Ville der ikke være en pointe i også at vaccinere drengene? Ja, de kan selvfølgelig ikke få livmoderhalskræft (:stoned:), men de er jo med til at sprede virus om man så må sige;).

Jeg ville til enhver tid få vaccineret mine døtre og jeg overvejer helt sikkert også selv at få den (er 26 år).

Hvis alle piger vaccineres er der jo ingen grund til også at vaccinere drengene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucasine

JA 100% hvis jeg havde en datter ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla

Klart.

Har overvejet den selv, men eftersom jeg har fast partner, ser jeg ingen mening i, at betale 3600kr for det. Så medmindre nogen kan bevise andet, så bliver det sådan :)

Men Nanna skal selvfølgelig have vaccinen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi

Min datter på 13 år, har fået sine de første 2 stik..

Hun havde ikke noget valg, moren bestemte :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...