Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

cecelina

Hvad er dit job og hvad er din løn ?

Recommended Posts

cecelina

Det er lidt sjovt at se hvad de forskellige arbejdsområder gir.:)

Og hvad alle andre troede det gav

Kom så :) ingen så godt som :gruble: er vel tilfreds med lønnen men bare man ka li sit job det er vel det vigtigste

Flere kom så :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Code71
Jeg mener da, det er topskattegrænsen, der er hævet - og noget med, at mellemskatten er fjernet? :gruble:

Jeg skal heldigvis ikke angive min pension som en del af min indkomst, så jeg slipper nådigt på den måde.

Kan nu heller ikke forstå, hvis folk synes, det er en enorm løn, jeg har - jeg er steget knapt 1300 kr. om måneden om året. Er det virkelig så vildt? Min mand stiger 2500 kr., det må jo så være HELT enormt crazy! :8::lol:

Ja jeg ved det ikk. Jeg betaler jo alligevel bare 64 % altid :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Code71
Ja, men jo "kun" af den del, du tjener over de 375.000 kr. ;)

For min skyld kunne man godt afskaffe topskatten - men det er vist en helt anden tråd...

Tja der bliver da ihvertfald trukket 64% allerede i den denne løn :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi

Jeg sidder som salgs back-up og tjener 24500 pr måned + fri internet, hjemme computer og tlf.

Og nej, det er ikke mit drømme job, men jeg har ikke helt fundet ud af, hvad mit drømmejob er endnu. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skovhuggere

Tømrer ca 28 29000 om måneden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Kan nu heller ikke forstå, hvis folk synes, det er en enorm løn, jeg har - jeg er steget knapt 1300 kr. om måneden om året. Er det virkelig så vildt? Min mand stiger 2500 kr., det må jo så være HELT enormt crazy! :8::lol:

Tror det er på grund af lønkampen sidste forår, hvor det var meget fremme hvor lidt de offentlig ansatte fik i løn, i forhold til det private, håndværkere osv.

Men det som gik galt var at de altid sammenlignede en sygeplejerske med grundløn og uden pension, med en håndværker som var på akkord og selv betalte sin pension. :stoned:

Jeg synes nu også du får en meget god løn, og hvis jeg feks vælger at være bygningskonstruktør ved et arkitektfirma, så vil min start løn være ca. 28.000 kr plus 6,3% i pension som jeg selv betaler 2/3 af. Så i alt vil det give ca. 29.200 kr.

Hvis jeg havde været der i mange år, og var på øveste skalatrin ville jeg få ca. 36.000 plus pension. I alt ca. 37.500 kr.

Hvis jeg så også er projektleder osv, ville jeg ryge over de 40.000 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cola-colapigen

Jeg er i gang som tandklinikassistent elev på 21 uge.

Jeg får 18.300kr om måneden før skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666
29200 kr. er vel at betegne som en god startløn. ;) Jeg er altså ikke på startløn - min startløn var som sagt ca. 20000 kr.

Om 4 år er jeg på slutløn. Så er det løntrin 39 + et tillæg på ca. 11600 kr.

Mon ikke den startløn nærmere er 24.000 kr i dag? plus måske 4000 i pension?

Så er det jo også tæt på at være det samme.

Generelt tror jeg også at i stiger hurtigere i løn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666
Startlønnen er i dag 23323 kr. + 4000 i pension (løntrin 28).

Man stiger efter 4 år (løntrin 32), efter 8 år (løntrin 37) og efter 12 år (løntrin 39). Og så stiger man ikke mere. :) Herefter er det kun reguleringer.

Ok så det er ca. 2000 kr mindre man får i startløn, men da i så har betalte pauser, så er timelønnen reelt det samme.

Min pointe er bare at der ikke er den store forskel, og at jeg virkelig ikke kan se at lærer har noget at klage over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
issa33
Hvor meget troede du, en lærer fik? :)

Jeg havde en ide om lønnen var som for en pædagog, så jeg er temmelig overrasket, set i lyset af lærerne brokker sig ligeså meget som gokkerne:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites