Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Lisa-Johansen

uenighed vedr. hvem som skal afholde konfirmation

Recommended Posts

mortiltreogto
Når jeg læser din anden tråd, hvor du fremstår som en meget kontrollerende manipulator, så ville jeg skisme også være ret nervøs med dig som pap-mor til mit barn !

Og stadig i forhold til den anden tråd, så ville jeg mene du burde træde et skridt baglæns og ikke være så fremtrædende, men overlade det til pigens far og MOR, at rede trådende ud.

p.s. en tråd som du ret pludselig sletter --- fordi ALLE var uenige med dig .... måske ?!?!?!?

Jeg kan sagtens selv se mig i den rolle (som den mor der føler hun mister.. )

Det er nemlig ikke sjovt at stå der lige når barnet er flyttet, og så skal føle sig helt sat til side..

"Ikke voksent" nej måske ikke... men følelser er så svære at styre... :-)

Så synes det er et godt træk at ts at træde lidt i baggrunden og give mor plads... der tror jeg kommer tilbage mange gange..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Nej det kan jeg ikke. Kan se at jeg har skrevet læsning og ikke løsning. ups ikke godt.

At Pigen vil have os begge med er ingen af de grunde som du give. Hun vil bare gerne dele denne dag med os begge.Det er begge familie som skal betale for konfirmationen. Men som sagt jeg har fundet en løsning som pigen acceptere samt en som hendes mor er glad for. Så er alle glade.

men lige en sidste ting jeg synes det er sjovt at det altid er faren's familie som skal sluge alle kamelerne hvorfor er det aldrig den anden familien. Nu er jeg både ekstra mor og mor hvor jeg har en søn med en anden og vi tænker på hvad der gør ham glad og ikke os voksne vedr. hans konfirmation. Og det er vel sådan man skal gøre når de nu er i skillsmissebørn er det ikke forældrenes pligt......

nu mente jeg heller ikke lige at det nødvendigvis var faderens familie der skulle sluge kameler, jeg mener at du/i (som i moderen eller hvem det måtte være) muligvis måtte sluge et par kameler fordi pigens ønsker ikke dækkede dit/jeres behov.

jeg vil altid fremhæve et godt samarbejde mellem forældre da det er bedst for alle parter.

en konfirmation er en meget stor dag for et barn, og derfor mener jeg at det først og fremmest må være barnets ønsker der bliver hørt, uanset om det er moderen, faderen eller papforældrene der må træde lidt i baggrunden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
:gruble: Er pointen ikke netop, at det ikke er farens familie, men sted-familien, der skal sluge alle kamellerne? Hvis de ikke gør det - og vælger den biologiske familie FOR barnet, sætter man i situationer som denne barnet i en urimelig valgsituation.

Edit: Og når barnet bor hos faren... Mon så ikke også moren mener, hun har slugt en enkelt kamel eller to???

hvis forældrene generelt ikke kan samarbejde, så er det en evig kamp, og så må der sluges mange kameler og sikkert også større dyr.

men hvis forældrene og stedforældrene bliver enige om at det er barnets fest og dermed barnets ønsker der gælder, så kan det jo både blive den familie barnet bor hos og andre familiemedlemmer der må træde lidt i baggrunden, i princippet kunne det jo nemt ske at barnet hellere ville have naboen eller en ven/veninde med på tøjindkøb feks.

pointen er at det er barnet der skal konfirmeres og det er barnet der skal have tøjet på, hvorfor skulle det så ikke være barnet der besluttede hvem der skulle med ud og vælge tøjet.

prisen er det så den der betaler der bestemmer.

men på så vigtig en dag for barnet bør man som voksen sætte sine egne behov lidt på standby og lade barnet få den dag som barnet ønsker sig. (dermed ikke sagt at man bare skal smile og betale, men at man lytter til barnets ønsker og retter ind efter det så vidt det nu engang er muligt i forhold til hvad man har at gøre godt med mm.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisa-Johansen
hvis forældrene generelt ikke kan samarbejde, så er det en evig kamp, og så må der sluges mange kameler og sikkert også større dyr.

men hvis forældrene og stedforældrene bliver enige om at det er barnets fest og dermed barnets ønsker der gælder, så kan det jo både blive den familie barnet bor hos og andre familiemedlemmer der må træde lidt i baggrunden, i princippet kunne det jo nemt ske at barnet hellere ville have naboen eller en ven/veninde med på tøjindkøb feks.

pointen er at det er barnet der skal konfirmeres og det er barnet der skal have tøjet på, hvorfor skulle det så ikke være barnet der besluttede hvem der skulle med ud og vælge tøjet.

prisen er det så den der betaler der bestemmer.

men på så vigtig en dag for barnet bør man som voksen sætte sine egne behov lidt på standby og lade barnet få den dag som barnet ønsker sig. (dermed ikke sagt at man bare skal smile og betale, men at man lytter til barnets ønsker og retter ind efter det så vidt det nu engang er muligt i forhold til hvad man har at gøre godt med mm.)

Ja det burde været barnet som kunne bestemme hvem som skulle med ud og købe tøjet til hende på hendes store dag samt dagen efter.

Men sådan er det desværre ikke i vores verden. Pigens mor er en mor som vil have hendes vilje og når hun ikke får den, græder hun alt imens vi snakker og dette kan jeg ikke tage, så jeg finder andre løsninger såsom at jeg overtaler pigen til at tage selv ud med hendes mor og købe den konfirmationskjole.

Og det skulle jeg nok aldrig have gjort for nu vil pigens slet ikke se eller snakke med eller om hendes mor.

Hun er sur, skuffet over, at det altid er hendes mor som skal have hendes vilje.

hun også skuffet over at jeg tænkte på hendes mor og ønskede en løsning som de begge kunne leve med.

Mange af jer har sagt at jeg skal træde til side og lade moderen komme til samt støtte pigen hele vejen og jeg prøver at gør begge dele.

Men Problemet er, at jeg er den eneste i begge familier som kan komme ind til hende. Skal jeg blive ved med at støtte hende eller skal jeg bruge min indflydelse og få hende til at tage hjem til hendes mor på et besøg????????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Ja det burde været barnet som kunne bestemme hvem som skulle med ud og købe tøjet til hende på hendes store dag samt dagen efter.

Men sådan er det desværre ikke i vores verden. Pigens mor er en mor som vil have hendes vilje og når hun ikke får den, græder hun alt imens vi snakker og dette kan jeg ikke tage, så jeg finder andre løsninger såsom at jeg overtaler pigen til at tage selv ud med hendes mor og købe den konfirmationskjole.

Og det skulle jeg nok aldrig have gjort for nu vil pigens slet ikke se eller snakke med eller om hendes mor.

Hun er sur, skuffet over, at det altid er hendes mor som skal have hendes vilje.

hun også skuffet over at jeg tænkte på hendes mor og ønskede en løsning som de begge kunne leve med.

Mange af jer har sagt at jeg skal træde til side og lade moderen komme til samt støtte pigen hele vejen og jeg prøver at gør begge dele.

Men Problemet er, at jeg er den eneste i begge familier som kan komme ind til hende. Skal jeg blive ved med at støtte hende eller skal jeg bruge min indflydelse og få hende til at tage hjem til hendes mor på et besøg????????

nu ved jeg ikke hvordan det ellers står til mellem pigen og hendes mor, men jeg synes da at du uanset hvad skal være der for pigen og lytte til hende.

jeg synes ikke at du skal forsøge at få pigen til at tage kontakt til hendes mor, for hvis hun ikke ønsker at tale med moderen, så tror jeg der ligger mere bag end den omtalte indkøbstur.

det er ærgeligt at moderen ikke vil indse at den kommende konfirmation er pigens, og at det ikke er moderens, i mine øjne er det ekstrem barnlig adfærd at moderen prøver at trumfe sin vilje igennem ved at græde mm.

som pigens bonusmor har du kun mulighed for at støtte pigen ved at lade hende vide at du gerne lytter til hende, og ved at pigen ved at du hellere end gerne vil tage en snak med hendes far hvis der skulle være behov for det.

vi kan vel alle sætte os ind i den følelse pigen går rundt med, hvad ville vi ikke sige til hvis en eller anden ville bestemme hvordan vi købte vores brudekjole og hvordan den skulle se ud?

men inden du skubber på for at pigen skal tale med sin mor så prøv at se om ikke hun vil fortælle dig hvad der ligger bag den vrede hun har vendt mod moderen nu, for børn er utrolig loyale og ser helst at deres forældre har det godt, dette gør sig så kun gældende til en vis grænse, og den dag hvor nok er nok, så vælger man at lukke af.

hvis man presser pigen til kontakt kan det nemt gøre ondt værre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...