Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Lisa-Johansen

uenighed vedr. hvem som skal afholde konfirmation

Recommended Posts

Lisa-Johansen

Hej

Jeg håber at I kan give mig nogle råd. jeg har en dejligt ekstra datter som i December måned 2008 valgte at flytte hjem til hendes far og jeg.

Nu står planlægningen af konfirmation for døren og hun har et ønske om at hendes mor, hende selv og jeg skal ud og købe konfirmationskjole sammen. Jeg synes at da det nu er hendes konfirmation så skal hun også have lyst til at vælge hvem som skal med.

hendes mor vil ikke med hvis jeg skal med og hun sige at så må vi står for det hele. Normalt har vi et godt forhold mellem de to familie men nu er der uvenskab og pigen vil ikke hjem til hendes mor.

Nu har vi fået en aftale igang om at de skal komme ud til os og snakke om det.

Hjælp mig skal jeg ikke være ligeglad med pigens mor behov og tænke på pigens ønske. Vi vil helst ikke ødelægge hendes konfirmation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe

Jeg syntes helt sikkert at pigens ønsker kommer i første række og det skal i alle aceptere - også hendes moder.

Vi har min mand´s børn boende og har haft dem begge da de skulle konfirmeres - de ønskede ikke deres mor blandet ind - af personlige grunde og de fik det som de ville have:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg er principielt enig med jer: Pigen skal have, hvad hun ønsker, især, når hendes ønske er så sødt og rimeligt som dette.

Problemet er, at det er du, TS, ikke ene om at bestemme, og pigens mor har åbenbart tænkt sig at gøre situationen til en konflikt :sur:

Som stedmor er du desværre ikke i en position, hvor du kan sige til og fra over for pigens mor. Din stemme er den sidste, der høres i sagen, og du er nødt til at agere ud fra, hvad både pigen OG hendes mor gør.

Hvis hun på grund af sin mor ikke kan få jer begge, hvad er så det bedste alternativ for hende? At shoppe med dig eller med sin mor?

Jeg kan godt forstå, det er hjerteskærende, men hvis jeg var dig, ville jeg træde et skridt tilbage og lade hende være sammen med sin mor. I hvert fald, hvis hun ikke udtrykkeligt bad om dig i stedet. Så må du være der for hende og støtte hende, når hun kommer hjem og glæde dig med hende over de skatte, hun bringer med tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisa-Johansen

I skal have mange tak for jeres indlæg. Jeg har fundet ud af en løsning hvor begge to får noget af deres ønske.

Jeg har fået hende overtalt til at tage ud og købe kjolen selv med hendes mor men at vi så tager ud og køber 2. dagstøjet.

Hun virker som hun er glad for denne læsning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp

kunne i ikke tilbyde pigen at en af jer tog med ud og købte tøjet til selve dagen, og den anden af jer tog med hende ud og købte tøjet til andendagen?

pigens problem kan nemt strande i at hun ikke vil såre dig eller hendes mor, eller måske mener hun at den ene af jer har en tøjsmag der passer til hende og den anden skal med for at glæde alle parter.

tag en snak med pigen og fortæl hende at du har fuld forståelse for hvis hun gerne vil have sin mor med, tilbyd hende eventuelt at tage en veninde med ud at købe tøjet så hun har en at snakke om tøjet med.

hvem skal betale tøjet og konfirmationen, for er det kun en forælder der betaler for festivasen, så må den forælder vel også have noget at skulle have sagt.

men tag en snak med pigen og derefter kan du tage en snak med hendes mor, men det er vigtigt at pigen får at vide at der ikke går nogen skår af nogen af jer fordi hun vælger at tage den anden med hvis valget bliver hendes.

skulle det vise sig at pigen mener at du har bedre tøjsmag kan du eventuelt snuse lidt på nettet for at hjælpe hende inden hun skal afsted sammen med sin mor.

lad kampene med moderen ligge og prøv at giv pigen den bedst mulige oplevelse, også selvom det kan betyde at du/i må sluge nogle gevaldige kameler, det er trods alt pigens store dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
I skal have mange tak for jeres indlæg. Jeg har fundet ud af en løsning hvor begge to får noget af deres ønske.

Jeg har fået hende overtalt til at tage ud og købe kjolen selv med hendes mor men at vi så tager ud og køber 2. dagstøjet.

Hun virker som hun er glad for denne læsning

kan du læse tanker??????

:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisa-Johansen

Nej det kan jeg ikke. Kan se at jeg har skrevet læsning og ikke løsning. ups ikke godt.

At Pigen vil have os begge med er ingen af de grunde som du give. Hun vil bare gerne dele denne dag med os begge.Det er begge familie som skal betale for konfirmationen. Men som sagt jeg har fundet en løsning som pigen acceptere samt en som hendes mor er glad for. Så er alle glade.

men lige en sidste ting jeg synes det er sjovt at det altid er faren's familie som skal sluge alle kamelerne hvorfor er det aldrig den anden familien. Nu er jeg både ekstra mor og mor hvor jeg har en søn med en anden og vi tænker på hvad der gør ham glad og ikke os voksne vedr. hans konfirmation. Og det er vel sådan man skal gøre når de nu er i skillsmissebørn er det ikke forældrenes pligt......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisa-Johansen

ja du har helt ret, hun er meget bange for at miste den rolle og desværre efter det møde i går, hvor datteren var total kold overfor hendes mor( vi kunne slet ikke kende hende) så tror jeg at hun har gjort det. Men det er en ting man må arbejde på så hun kommer tilbage og får denne rolle igen for hun har kun en mor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
ja du har helt ret, hun er meget bange for at miste den rolle og desværre efter det møde i går, hvor datteren var total kold overfor hendes mor( vi kunne slet ikke kende hende) så tror jeg at hun har gjort det. Men det er en ting man må arbejde på så hun kommer tilbage og får denne rolle igen for hun har kun en mor.

Når jeg læser din anden tråd, hvor du fremstår som en meget kontrollerende manipulator, så ville jeg skisme også være ret nervøs med dig som pap-mor til mit barn !

Og stadig i forhold til den anden tråd, så ville jeg mene du burde træde et skridt baglæns og ikke være så fremtrædende, men overlade det til pigens far og MOR, at rede trådende ud.

p.s. en tråd som du ret pludselig sletter --- fordi ALLE var uenige med dig .... måske ?!?!?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisa-Johansen
Når jeg læser din anden tråd, hvor du fremstår som en meget kontrollerende manipulator, så ville jeg skisme også være ret nervøs med dig som pap-mor til mit barn !

Og stadig i forhold til den anden tråd, så ville jeg mene du burde træde et skridt baglæns og ikke være så fremtrædende, men overlade det til pigens far og MOR, at rede trådende ud.

p.s. en tråd som du ret pludselig sletter --- fordi ALLE var uenige med dig .... måske ?!?!?!?

Kære karen

Jeg har ikke slettet en tråd og jeg kan godt tåle at folk er uenig med mig. og jeg er ikke kontrollerende manipulator. Men hvad er du...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...