Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Ydrk

Konfirmation, hmm computertema ?

Recommended Posts

Ydrk

Ja min yngste skal konfirmeres her om snart :whine:

Og da der er kraftig finanskrise , og egentlig også fordi jeg gerne vil, søger jeg inspiration til invitationer, bordkort og bordpynt, er desværre ikke så fantasifuld :genert:

Har fundet disse kort, jeg overvejer som bordkort, længere er jeg vist ikke kommet http://www.hverdagogfest.dk/udskriv-b.asp?id=80

Men alt det andet , kom frisk jeg er meget modtagelig for ideer !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne

Tænker lidt om du kan finde et par gamle tasteture og mus og tage knapperne af tasteturet og pyntes på bordet og så nogle store vaser med enkle blomster eller grene med skud(?) og lade musene kravle i dem.

Jeg syntes de der kort er lidt kedeligt(hvis det er de rigtige der kommer frem) :blush: . Vil lige gå i tænke boks og skrive senere :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Ja de er faktisk røvkedelige , men var de eneste jeg kunne finde :genert:

Tænkte på i nat, om måske man kan være så usandsynlig heldig at opstøve ufattelig mange gamle mus på en genbrug :gruble: for så kunne jeg måske bruge dem som bordkort:gruble:

Hmm nej jeg aner det virkelig ikke, hader at være så fantasiløs :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Jeg giver gerne en hjælpende hånd med invitationer, bordkort m.m. jeg sidder jævnligt og hygger mig med lidt billedredigering, så det ville være en sjov udfordring. Og jeg vil også gerne printe det hele ud til dig, så du ikke står med den udgift :)

En ide til invitationen...

et foldet a-4 ark i kraftig kvalitet, udformet som bærbar. Udenpå står er der f.eks. drengens foretrukne pc, eller inspireret af intel inside "nerd inside" logo ;)

når man åbner kortet skal den venstre side være skærmen, hvorpå man f.eks. kan sætte en messenger, man kan lave et skræmprint af yndlingspillet, knægtens artoprofil eller andet.

højre side er tastaturet, her udviskes knapperns normale bogstaver, og knapperne bruges til at skrive invitationen på.

Jeg ved dog ikke om dette er en smule ambitiøst, men det skulle nok kunne gå :)

det skulle nok kunne lade sig gøre at kunne finde en del gammelt hardware! - vores genbrugsplads har mus, tastature osv. samlet med øvrigt elektronik, og man skulle vel nok kunne få lov til at tage disse ting med hjem :)

ellers sæt en lille notits i lokalaviser o.a. om at i modtager gl. tastaturer, mus osv.

Hvis du samler tastaturer ( knapper nok ) så kan bordkort evt. laves ved at man samler folks navne med tatstaurknapper, og så limer dem fast på smalle pinde.

Dette kan naturligvis også gøres grafisk uden det helt store hulumhej, så her er jeg frisk igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk
Jeg giver gerne en hjælpende hånd med invitationer, bordkort m.m. jeg sidder jævnligt og hygger mig med lidt billedredigering, så det ville være en sjov udfordring. Og jeg vil også gerne printe det hele ud til dig, så du ikke står med den udgift :)

En ide til invitationen...

et foldet a-4 ark i kraftig kvalitet, udformet som bærbar. Udenpå står er der f.eks. drengens foretrukne pc, eller inspireret af intel inside "nerd inside" logo ;)

når man åbner kortet skal den venstre side være skærmen, hvorpå man f.eks. kan sætte en messenger, man kan lave et skræmprint af yndlingspillet, knægtens artoprofil eller andet.

højre side er tastaturet, her udviskes knapperns normale bogstaver, og knapperne bruges til at skrive invitationen på.

Jeg ved dog ikke om dette er en smule ambitiøst, men det skulle nok kunne gå :)

det skulle nok kunne lade sig gøre at kunne finde en del gammelt hardware! - vores genbrugsplads har mus, tastature osv. samlet med øvrigt elektronik, og man skulle vel nok kunne få lov til at tage disse ting med hjem :)

ellers sæt en lille notits i lokalaviser o.a. om at i modtager gl. tastaturer, mus osv.

Hvis du samler tastaturer ( knapper nok ) så kan bordkort evt. laves ved at man samler folks navne med tatstaurknapper, og så limer dem fast på smalle pinde.

Dette kan naturligvis også gøres grafisk uden det helt store hulumhej, så her er jeg frisk igen!

Du er ikke mindre en en kæmpe skat :kys:

Jeg vil meget gerne tage mod dit tilbud om hjælp, det lyder som en rigtig god ide med invitationerne, tænker lige lidt videre på det hele, og må egentlig også hellere lige hører om hans far har nogle ideer, det er jo trods alt ikke kun mit barn :genert:

Men tusind tak , du har bidraget til at min dag er blevet bedre !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Print bordkortene med "gammeldags" computerpunktskrift - den burde ligge i Word f.ex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing
Print bordkortene med "gammeldags" computerpunktskrift - den burde ligge i Word f.ex.

ellers er det ofte muligt at finde steder hvor man kan downloade en ønsket skrifttype ganske gratis :)

og der er sikkert mange hvor man kommer til at tænke på de "gammeldags" computerskrifte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing
Du er ikke mindre en en kæmpe skat :kys:

Jeg vil meget gerne tage mod dit tilbud om hjælp, det lyder som en rigtig god ide med invitationerne, tænker lige lidt videre på det hele, og må egentlig også hellere lige hører om hans far har nogle ideer, det er jo trods alt ikke kun mit barn :genert:

Men tusind tak , du har bidraget til at min dag er blevet bedre !

du siger bare til!! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
giraffen32

Der er evt. også dette billede.

Det er oprindeligt en sangskjuler købt via nettet som jeg selv købte ind til min søns nonfirmation, men samtidig printede jeg billedet ud i det antal gæster vi blev, købte noget pap som jeg bukkede og limede billede af computeren på og skrev så navne på skærmen.

post-23534-13939930233472_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
annyanka

Da min mand blev tredive brugte vi tomme cd'er som bordkort, vi brækkede dem i to, skrev navnet med sprittusch og lod dem dingle i glasset, det så rigtig godt ud fordi lyset blinkede i de blanke overflader

- han er total nørd så vi havde også lavet invitationen på en oldgammel printer, dvs dårlig kvalitet papir med huller i siden og så den gamle skrifttype.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...