Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lsr29

når mor får en ny kæreste og teenagerne ikke synes om det.. (Meget langt!)

Recommended Posts

Splat
der var så ikke en psykologisk vurdering inde i billedet, der var en samtale mellem mig og psykologen hvor hun anbefalede mig at gå til min læge.

det er dig der er uenig med mig i at man skal henvises af egen læge, men det skal man altså.

Nej, det skal man ikke og jeg er ikke uenig med dig. Jeg prøver at fortælle dig, at det skal man ikke. Det er muligt, at du har oplevet det, men sådan fungerer det ikke de steder, hvor jeg har min gang.

Min egen søn var heller ikke omkring lægen, da han skulle på børne psyk og have sin diagnose som autist. Også her forregik det, som jeg beskrev for dig. Jeg kontaktede PPR, fordi jeg ved fra mit arbejde, at det går gennem dem. Så lavede en psykolog en vurdering af ham og derefter henviste hun til børnepsyk. Præsis som jeg er vant til, at det foregår på mit arbejde.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Sådan er det heller ikke her - der kan PPR nemt henvise til børnepsyk - blandt andet fordi PPR involverer deres Børne & Unge læge :cool: Altså udover alle de andre faggrupper, som de har med........

nu bor jeg i esbjerg, og der fik jeg besked på at jeg skulle henvende mig til min egen læge, og at en psykolog ikke måtte stille en diagnose.

i alle de år hvor min søn har gået i skole har han været tilknyttet ppr, og de har på intet tidspunkt blandet sig i henvisninger til børnepsyk.

ppr har fungeret som rådgivning, hjælp til skolen, deltagere ved statusmøder og tværfaglige møder, og så står de så for skolekørsel.

familierådgiveren har hovedsagligt stået for diverse bevilinger og samtaler med mig vedrørende skole mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
nu bor jeg i esbjerg, og der fik jeg besked på at jeg skulle henvende mig til min egen læge, og at en psykolog ikke måtte stille en diagnose.

i alle de år hvor min søn har gået i skole har han været tilknyttet ppr, og de har på intet tidspunkt blandet sig i henvisninger til børnepsyk.

ppr har fungeret som rådgivning, hjælp til skolen, deltagere ved statusmøder og tværfaglige møder, og så står de så for skolekørsel.

familierådgiveren har hovedsagligt stået for diverse bevilinger og samtaler med mig vedrørende skole mm.

'

Men der er da ingen, der siger, at det ikke er rigtigt, når du fortæller det. Der er bare nogen, der fortæller dig, at sådan er det ikke altid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Enig - både i at man skal trække vejret en ekstra gang inden man involverer myndigheder... Og det kan jeg heldigvis se at langt de fleste er enige i

vel også i forhold til at det er en teen, der er utilfreds med sin mors valg.... Der er heldigvis ligeledes bred enighed om at teens KAN være for langt fremme....

Men man bør vel også være kritisk ifht at far - i min optik - burde kende til sagen. Om ikke andet så i form af ændret adfærd, hvis barnet virkelig har det så slemt - ville det med stor sandsynlighed være at mærke på hende.

Hvis en af mine teens, synes at det jeg gør/siger er voldsomt graverende - kan jeg være aldeles sikker på at høre om det næste gang eks'en og jeg snakker sammen.

det er lige netop det jeg mener, faderen stopper jo ikke med at have et ansvar fordi ham og moderen er skilt, det er stadig ham der er barnets far.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
I første omgang ville sagsbehandleren sandsynligvis ikke gå ind i sagen, fordi der allerede var en udredning i gang.

At der anden gang var 6 mdrs. ventetid trods akut behov, bør jo ikke få bekymrede borgere til at undlade at lave underretninger, hvis det er påkrævet.

Egentlig synes jeg ikke, din søns forløb har nogen som helst relation til denne tråd :gruble: I søgte selv hjælp, der blev sat en udredning i gang gennem egen læge - hvad har det med underretninger at gøre?

Jeg har stor erfaring med psykiatrien, og jeg kan fortælle dig, at de langt fra indlægger alle selvskadende unge piger, der måtte møde op på psykiatrisk skadestue - og slet ikke, hvis skaderne ikke er friske.

nu var det heller ikke lige meningen at der skulle gåes sådan i dybden med dette.

sagsbehandleren ville ikke røre det af frygt for at fejle da der ingen diagnose var på daværende tidspunkt og ingen derfor vidste hvad der skulle til.

ventetiden på børnepsyk skal under ingen omstændigheder holde nogen tilbage, det synes jeg nu heller ikke at jeg har givet udtryk for.

at jeg informerer om ventetid og selve forløbet er mere fordi at nogen mener at der skal sociale myndigheder ind i billedet for at der kan forekomme en behandling, hvor jeg mener at man kan henvende sig til lægen som så kan henvise en.

en helt anden ting der gør at en eventuel ventetid er relevant er at ts ikke mener at moderen har handlet, måske er pigen allerede henvist, måske går familien allerede og venter på at blive indkaldt, det vil sige at der er blevet handlet, men at hele proceduren er lammet af ventetiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
'

Men der er da ingen, der siger, at det ikke er rigtigt, når du fortæller det. Der er bare nogen, der fortæller dig, at sådan er det ikke altid.

aarh læs lige dine indlæg igen, især dem med den her lille fætter ;)

der er naturligvis forskel på de forskellige behandlingssteder, og derfor har vi også forskellige oplevelser ud fra hvor vi nu kommer fra.

i esbjerg er jeg begge gange blevet bedt om at få min læge til at henvise min søn, og begge gange har jeg fået beskeden af ppr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egerton
En mor, der opfører sig sådan der over for et barn med så alvorlige problemer er efter min mening dømt ude, når man ikke er psykolog, pædagog eller et eller andet, der kan udvide ens rækkevidde...

Jeg ville derfor søge at sætte faren ind i det her og se, om det ikke kunne løsne op for sagen. Alternativt ville jeg kontakte kommunen - at skære i sig selv er ganske alvorligt - og det er det også at blive overladt til en nabo eller gaden.

Morens valg af kæreste er det til gengæld ikke nødvendigvis, når man ikke lige er teenager... Måske du kunne hjælpe hende til at acceptere det?

Men så igen... Hvis det var min mor... Ville jeg sagtens kunne acceptere det... Men jeg ville nu helst ikke høre på det:tie: Og jeg er hverken homofob eller teenager... Alligevel er der bare noget over det ukendte... Synes, det er vildt moren ikke forstår det - kæresten har vel også en lejlighed, de kan mødes i?

Hmmm... Alt det kan du jo intet gøre ved... Men måske faren kan løsne op for situationen? Du kunne jo spørge Anne, om hun ikke ville invitere faren ned til en snak sammen med dig, for ligesom at vejre stemningen? Og lade Anne få lidt medindflydelse. Det er hun bestemt gammel nok til.

Held og lykke :kys: Anne er heldig at have dig!

Hørt, håber virkelig du og andre kan hjælpe den stakkels pige, inden hun kommer for lang ud.:gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
aarh læs lige dine indlæg igen, især dem med den her lille fætter ;)

der er naturligvis forskel på de forskellige behandlingssteder, og derfor har vi også forskellige oplevelser ud fra hvor vi nu kommer fra.

i esbjerg er jeg begge gange blevet bedt om at få min læge til at henvise min søn, og begge gange har jeg fået beskeden af ppr.

Jeg tror, at jeg giver op med dig. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Jeg tror, at jeg giver op med dig. :)

det er ok med mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisa-Johansen
Hvordan kan jeg være tæt på at træde over folks personlige grænser, når jeg ikke oplyser nogle navne (navnet Anne er opdigtet - det kan læses i mit første indlæg!) ell.???

Jeg har på ingen måde noget imod at moderen har fundet en pige som kæreste!Og det har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for(hvis det er det der henvises til!) jeg har flere både bøsser og lesbiske som venner!

Jeg har på ingen måde haft hensigt at træde nogen over tæerne.. Jeg har bare gerne ville høre andres mening omkring en bestemt situation. Og ja så har jeg forklaret hvotdan tingene hænger sammen..

Jeg skrev at jeg nu har talt med faderen og regner med at han tager over fra nu af, DERFOR kontakter jeg ikke kommunen nu! Jeg stoler på at der nok skal ske noget nu.

Jeg tror gerne at jeg vil ha denne debat lukket nu, da jeg har fået de råd jeg havde brug for! Og det var om jeg skulle tage kontakt til pigens mor og far! Hvilket jeg jo så har valgt at gøre..

Det var på ingen måde for at skabe en stor debat jeg valgte at lave den her tråd, jeg havde som sagt bare brug for et råd!

Linda

Jeg har lige læst hele dette indlæg og jeg synes du skal vide at du er en god ven både til Anne og hendes mor. De skal være glade for at de har dig som ven/ nabo.

Jeg synes det er stærkt af dig at tage kontakt til pigens far så han har en chance for at hjælpe hans pige.

At Pigen har store problemer kan ingen komme uden om og det er godt at du gør alt for at hjælpe hende.

Håber du altid vil gøre det.

Dejligt at læse at det findes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...