Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lsr29

når mor får en ny kæreste og teenagerne ikke synes om det.. (Meget langt!)

Recommended Posts

Splat
jeg erklærer mig sådan set enig med dig.

jeg indskyder så bare en bemærkning om at man gerne må være lidt kritisk og trække vejret en ekstra gang inden man poster et brev til kommunen.

det gør jeg i den forbindelse at du skriver at man hellere må træde en voksen over tæerne en gang for meget end at et barn må lide svigt, jeg er så bare af den mening at mange danner sig et billede om hvordan andre har det ud fra ganske små episoder hvor de reelt ikke har nogen former for kendskab til familien, og der mener jeg måske ikke det er på sin plads at sende en underretning.

Det der er utroligt er, at du ikke kan forstå, at det der får nogen af os til at sige, at vi ville underrette kommunen om det er, at vi tager det meget alvorligt, at pigen siger, at hun har skåret i sig selv.

Så kan man slå det hen med, at teenagere alligevel er utilregnelige, men det jeg er bare ikke enig i, at man skal slå alting hen med.

Jeg synes ikke, at det er særlig farligt at kontakte kommunen. De farer jo ikke ud og laver ballade.

Og det er jo fint nok at være uenig om, hvordan det er alvorligt nok, at man laver sådan en henvendelse. Det ville bare være noget af det, der kunne få mig i gang. Og helt ærligt, så har jeg aldrig lavet sådan en underretning for privatperson, så det er altså ikke, fordi jeg synes, at man skal det hver gang, man lige kommer på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Jeg tror faktisk, at du selv skal tjekke lidt op.

Man kan til hver en tid tage på psykiatrisk skadestue. Der står ingen steder, at man skal så langt ude. Det er det værste sludder.

Og jeg arbejder altså med det her, så jeg ved godt, hvad jeg taler om. Jeg indstiller jævntligt børn til PPR, der derefter laver en indstilling til børnepsykiatrisk. Så jeg ved godt, hvordan de her systemer fungere ;)

til din information så laver ppr en vurdering af barnet, derefter fortæller de forældrene at de skal gå til egen læge for at blive henvist til børnepsyk.

man kan til enhver tid gå til psykiatrisk skadestue ja, men de behandler ikke til enhver tid, for det har de ikke ressourser til, der er dagligt selvmordsramte der bliver bedt om at tage kontakt til egen læge når denne åbner, det skal være temmelig alvorligt før de ikke bare sender dig hjem igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
til din information så laver ppr en vurdering af barnet, derefter fortæller de forældrene at de skal gå til egen læge for at blive henvist til børnepsyk.

man kan til enhver tid gå til psykiatrisk skadestue ja, men de behandler ikke til enhver tid, for det har de ikke ressourser til, der er dagligt selvmordsramte der bliver bedt om at tage kontakt til egen læge når denne åbner, det skal være temmelig alvorligt før de ikke bare sender dig hjem igen.

Nej, sådan fungerer det ikke de steder, hvor jeg har arbejdet, hvilket efterhånden er mange steder. Hvorfor skriver du det, når jeg fortæller dig, at det er anderledes? DET er til gengæld langt ude. Det er ok med mig, at du har oplevet en anden procedure, men sådan er det altså ikke alle steder.

Det kan godt være, at de ikke behandler alle, der kommer ind. Du skrev bare, at man ikke kunne tage derud og det kan man altså godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Nej, sådan fungerer det ikke de steder, hvor jeg har arbejdet, hvilket efterhånden er mange steder. Hvorfor skriver du det, når jeg fortæller dig, at det er anderledes? DET er til gengæld langt ude. Det er ok med mig, at du har oplevet en anden procedure, men sådan er det altså ikke alle steder.

Sådan er det heller ikke her - der kan PPR nemt henvise til børnepsyk - blandt andet fordi PPR involverer deres Børne & Unge læge :cool: Altså udover alle de andre faggrupper, som de har med........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Hvorfor er det sjovt?

Det har jeg bare aldrig oplevet og jeg har sendt en del børn til børnepsyk. Hvis din søn er tilknyttet alle systemer, så er han vel også en del af familieafdelingen i din kommune?

ja han er tilknyttet familierådgivningen også.

hele processen foregik i denne rækkefølge.

jeg henvender mig til drengens børnehave.

børnehaven bestiller en børnepsykolog (ppr).

jeg tager kontakt til lægen.

bliver henvist til børnepsyk.

tager kontakt til en familierådgiver som ikke vil røre noget før der er stillet en diagnose.

6 måneder efter får vi en tid på børnepsyk hvor min søn gennemgår et par måneders undersøgelser.

ppr (pædagogisk,psykologisk rådgivning) sender hans papirer til visitation på en skole der har en klasse der passer til hans behov, det samme gør sig gældende med fritidshjem og skolekørsel.

familierådgiveren stiller en hjemmehospædagog til rådighed, bevilger kørsel mellem fritidshjem og hjem, bevilger aflastning (fundet af ppr og familieplejeforeningen)

anden gang han bliver henvist til børnepsyk tager det yderligere 6 måneder på trods af at han er tilknyttet de omtalte instanser og på trods af at skole, kommune og ppr giver udtryk for at det er akut.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hlin

jeg indskyder så bare en bemærkning om at man gerne må være lidt kritisk ........

Enig - både i at man skal trække vejret en ekstra gang inden man involverer myndigheder... Og det kan jeg heldigvis se at langt de fleste er enige i

vel også i forhold til at det er en teen, der er utilfreds med sin mors valg.... Der er heldigvis ligeledes bred enighed om at teens KAN være for langt fremme....

Men man bør vel også være kritisk ifht at far - i min optik - burde kende til sagen. Om ikke andet så i form af ændret adfærd, hvis barnet virkelig har det så slemt - ville det med stor sandsynlighed være at mærke på hende.

Hvis en af mine teens, synes at det jeg gør/siger er voldsomt graverende - kan jeg være aldeles sikker på at høre om det næste gang eks'en og jeg snakker sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
ja han er tilknyttet familierådgivningen også.

hele processen foregik i denne rækkefølge.

jeg henvender mig til drengens børnehave.

børnehaven bestiller en børnepsykolog (ppr).

jeg tager kontakt til lægen.

bliver henvist til børnepsyk.

tager kontakt til en familierådgiver som ikke vil røre noget før der er stillet en diagnose.

6 måneder efter får vi en tid på børnepsyk hvor min søn gennemgår et par måneders undersøgelser.

ppr (pædagogisk,psykologisk rådgivning) sender hans papirer til visitation på en skole der har en klasse der passer til hans behov, det samme gør sig gældende med fritidshjem og skolekørsel.

familierådgiveren stiller en hjemmehospædagog til rådighed, bevilger kørsel mellem fritidshjem og hjem, bevilger aflastning (fundet af ppr og familieplejeforeningen)

anden gang han bliver henvist til børnepsyk tager det yderligere 6 måneder på trods af at han er tilknyttet de omtalte instanser og på trods af at skole, kommune og ppr giver udtryk for at det er akut.

Hvorfor er du så uenig med mig? Jeg skrev, at jeg ikke troede, at en læge ville indstille til børnepsyk. uden, at der havde været PPR ind over. Det har der jo også været i dit tilfælde. At jeg så ikke forstår, hvorfor din læge skulle lave indstillingen, når psykologen havde lavet vurderingen er en helt anden sag. Hun kunne lige så godt selv have sendt den afsted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp

Det kan godt være, at de ikke behandler alle, der kommer ind. Du skrev bare, at man ikke kunne tage derud og det kan man altså godt.

at man kan tage derud er jo ikke ensbetydende med at de hjælper, der er ingen mening i at gå over åen efter vand jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Hvorfor er du så uenig med mig? Jeg skrev, at jeg ikke troede, at en læge ville indstille til børnepsyk. uden, at der havde været PPR ind over. Det har der jo også været i dit tilfælde. At jeg så ikke forstår, hvorfor din læge skulle lave indstillingen, når psykologen havde lavet vurderingen er en helt anden sag. Hun kunne lige så godt selv have sendt den afsted.

der var så ikke en psykologisk vurdering inde i billedet, der var en samtale mellem mig og psykologen hvor hun anbefalede mig at gå til min læge.

det er dig der er uenig med mig i at man skal henvises af egen læge, men det skal man altså.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
at man kan tage derud er jo ikke ensbetydende med at de hjælper, der er ingen mening i at gå over åen efter vand jo.

Jeg har aldrig foreslået, at man skulle tage på psyk. skadestue, så jeg aner faktisk ikke helt, hvad jeg skal svare til det der indlæg. :) Jeg har udelukkende forklaret dig, at man til hver en tid kan tage afsted, men det gjorde jeg kun, fordi du skrev noget, der var direkte forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...