Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lsr29

når mor får en ny kæreste og teenagerne ikke synes om det.. (Meget langt!)

Recommended Posts

lsr29
Vel har det ej. Folk er enormt sobre, omkring et emne, hvor du efter min mening er meget tæt på at træde over folks personlige grænser.

HVIS du er bekymret, så mener jeg stadigvæk at du bør kontakte kommunen, så kan DE tage kontakt med familien - det er ikke et job for en nabo.

Hvordan kan jeg være tæt på at træde over folks personlige grænser, når jeg ikke oplyser nogle navne (navnet Anne er opdigtet - det kan læses i mit første indlæg!) ell.???

Jeg har på ingen måde noget imod at moderen har fundet en pige som kæreste!Og det har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for(hvis det er det der henvises til!) jeg har flere både bøsser og lesbiske som venner!

Jeg har på ingen måde haft hensigt at træde nogen over tæerne.. Jeg har bare gerne ville høre andres mening omkring en bestemt situation. Og ja så har jeg forklaret hvotdan tingene hænger sammen..

Jeg skrev at jeg nu har talt med faderen og regner med at han tager over fra nu af, DERFOR kontakter jeg ikke kommunen nu! Jeg stoler på at der nok skal ske noget nu.

Jeg tror gerne at jeg vil ha denne debat lukket nu, da jeg har fået de råd jeg havde brug for! Og det var om jeg skulle tage kontakt til pigens mor og far! Hvilket jeg jo så har valgt at gøre..

Det var på ingen måde for at skabe en stor debat jeg valgte at lave den her tråd, jeg havde som sagt bare brug for et råd!

Linda

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp

tom var der nogen speciel grund til at du slettede det indlæg med at jeg var ude på dybt vand?

jeg nåede at læse det, men ikke at besvare det inden.

men nej jeg er ikke på dybt vand, har selv været møllen igennem, startede med psykolog fra ppr som bad mig henvende mig til lægen for at blive henvist til børnepsyk, hun havde en ide om at min søn var hyperaktiv, men hun måtte ikke stille en diagnose.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Hvordan kan jeg være tæt på at træde over folks personlige grænser, når jeg ikke oplyser nogle navne (navnet Anne er opdigtet - det kan læses i mit første indlæg!) ell.???

Linda

Du kan slet ikke se at du i den grad blander dig i noget, som du,i det mindste efter min mening, ikke skal blande dig i?

HVIS du er bekymret, så henvend dig da til rette myndighed - jeg prøver lige for 3. gang - MIN nabo, skulle fanden fåtme ikke blande sig i mit sexliv og det ER en del af hele debatten og min nabo skulle altså hellere ikke henvende sig til min eks.

Personligt og det er sikkert mig der er flyvende idiot :cool: så blander du dig meget mere i deres liv end det tilkommer en nabo. Er du bekymret, så henvend dig til kommunen og så vil de professionelle tage sig af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Jo, men HVIS - og jeg skriver kun HVIS - begge forældre skulle vise sig at svigte af den ene eller anden grund og ikke sørge for, at pigens selvskade bliver behandlet, så har man faktisk som voksen pligt til at underrette kommunen, hvis man har kendskab til et barn, der ikke trives og ikke får hjælp. Naturligvis er en underretning ikke det første, man griber til - men hellere løbe risikoen for at træde et par voksne over tæerne end at svigte et barn.

selvfølgelig skal man tage kontakt med kommunen hvis forældrene ikke tager sig af det.

men hvis alle helt ukritisk sender en underretning, indberetning, bekymringsskrivelse hver gang et barn viser sig fra en uvant side, så vil de forskellige kommuner for det første drukne i indberetninger, og for det andet vil de indberetninger der er god begrundelse for at lave forsvinde i mængden.

man ringer jo heller ikke efter politiet ved enhver given lejlighed.

det mindste man kan og skal gøre er at undersøge om der vitterligt er grundlag for at gribe til så voldsomme instanser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Kan vi da for pokker ikke bare nøjes med at være enige i, at voksne mennesker har underretningspligt, hvis de har kendskab til børn, der ikke trives - og som ikke får hjælp. Kommunen skal såmænd nok finde ud af at ekspedere sagerne hen, hvor de hører til.

jamen vi er skam enige om at man har underretningspligt når man har kendskab til omsorgssvigt.

det var bare dig selv der var inde på at en familierådgiver kunne hjælpe pigen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
sjovt nok har min søn været henvist til børnepsyk 2 gange, dette skulle gå gennem lægen, skolepsykologen kunne intet gøre, og det kunne kommunen heller ikke.

begge gange var der 6 måneders ventetid, og det er på trods af at min søn er tilknyttet alle de systemer han kan blive tilknyttet.

Hvorfor er det sjovt?

Det har jeg bare aldrig oplevet og jeg har sendt en del børn til børnepsyk. Hvis din søn er tilknyttet alle systemer, så er han vel også en del af familieafdelingen i din kommune?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lsr29
Du kan slet ikke se at du i den grad blander dig i noget, som du,i det mindste efter min mening, ikke skal blande dig i?

HVIS du er bekymret, så henvend dig da til rette myndighed - jeg prøver lige for 3. gang - MIN nabo, skulle fanden fåtme ikke blande sig i mit sexliv og det ER en del af hele debatten og min nabo skulle altså hellere ikke henvende sig til min eks.

Personligt og det er sikkert mig der er flyvende idiot :cool: så blander du dig meget mere i deres liv end det tilkommer en nabo. Er du bekymret, så henvend dig til kommunen og så vil de professionelle tage sig af det.

Nu er det jo at hun ikke kun er en nabo, men også en ven! Hun har bla. selv kommet til mig, da hun var ked af det da det gik op for hende at hendes sidste forhold havde ødelagt en masse imellem hende og Anne!

Så vi er ikke bare naboer der hilser fordi vi er naboer.. Vi taler om vores privatliv også!

Og jeg blander i øvrigt mig IKKE i hendes sexliv! Jeg blander mig i at hendes datter ikke har det godt! ;)Grunden til at jeg overhovedet nævnte hendes sexliv til at begynde med var for at folk kunne danne sig et overblik over den situation Anne står i..

Det var jo der jeg selv var i tvivl, fordi jeg ikke helt vidst hvor meget en teenager "skal bestemme" (deraf også min overskrift...) :)

Og som tantegry siger, så er det første jeg tænker på IKKE at kontakte kommunen! Hvis forældrene kan klare det selv, så er det da helt klart at fortrække!!

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
jeg synes at du skal tjekke op omkring forløbet, for du er helt galt på den.

hvis pigen skærer i sig selv skal hun på børnepsykiatrisk ambulatorie, eller psykiatrisk skadestue.

psykiatrisk skadestue kan så først komme på tale når det handler om at patienten er til stor skade for sig selv og andre, det vil siga at hun som et minimum skal have prøvet at tage sit eget liv i en grad der fører til indlæggelse.

ppr er den instans der kan træde ind og henvise til specialklasser, ordinere kørsel og tage en snak med forældre og børn, deltage i statusmøder mm.

selve diagnosen og henvisning til videre behandling er børnepsykiatrisk ambulatories opgave.

Jeg tror faktisk, at du selv skal tjekke lidt op.

Man kan til hver en tid tage på psykiatrisk skadestue. Der står ingen steder, at man skal så langt ude. Det er det værste sludder.

Og jeg arbejder altså med det her, så jeg ved godt, hvad jeg taler om. Jeg indstiller jævntligt børn til PPR, der derefter laver en indstilling til børnepsykiatrisk. Så jeg ved godt, hvordan de her systemer fungere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Jeg tror faktisk, at du selv skal tjekke lidt op.

Man kan til hver en tid tage på psykiatrisk skadestue. Der står ingen steder, at man skal så langt ude. Det er det værste sludder.

Og jeg arbejder altså med det her, så jeg ved godt, hvad jeg taler om. Jeg indstiller jævntligt børn til PPR, der derefter laver en indstilling til børnepsykiatrisk. Så jeg ved godt, hvordan de her systemer fungere ;)

Det er faktisk hele pointen i SKADESTUE........ :fløjt:

Og så skal man måske tjekke lidt op på hvad PPR består af og hvem de involverer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Det går da fuldstændig galt med kommunikationen her - jeg skriver en diclaimer i hvert eneste indlæg om, at underretning ikke er det første, man griber til, og at den ikke er relevant, hvis forældrene søger hjælp - og alligevel kører vi i ring :stoned:

jeg erklærer mig sådan set enig med dig.

jeg indskyder så bare en bemærkning om at man gerne må være lidt kritisk og trække vejret en ekstra gang inden man poster et brev til kommunen.

det gør jeg i den forbindelse at du skriver at man hellere må træde en voksen over tæerne en gang for meget end at et barn må lide svigt, jeg er så bare af den mening at mange danner sig et billede om hvordan andre har det ud fra ganske små episoder hvor de reelt ikke har nogen former for kendskab til familien, og der mener jeg måske ikke det er på sin plads at sende en underretning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...