Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lsr29

når mor får en ny kæreste og teenagerne ikke synes om det.. (Meget langt!)

Recommended Posts

Tom2x
Næh, det ved du så ikke. Og som reglen går en indstilling til børnepsyk. gennem psykolog sammen med de vurderinger, denne har lavet af barnet. Kommunen kan godt sende børn direkte på børnepsyk ;)

Ja, PPR har da normalt en psykolog indblandet - helt uden egen læge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Jeg vil lige kommentere en smule her, men jeg synes at det her har udviklet sig en smule som en jagt på mig fordi jeg bekymre mig om min nabos datter.. :)

Vel har det ej. Folk er enormt sobre, omkring et emne, hvor du efter min mening er meget tæt på at træde over folks personlige grænser.

HVIS du er bekymret, så mener jeg stadigvæk at du bør kontakte kommunen, så kan DE tage kontakt med familien - det er ikke et job for en nabo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Det normale vil være, at man henvender sig til PPR og det kan sagtens ske enten gennem lægen eller skolen eller fordi man selv henvender sig til PPR. Men jeg kender ikke til tilfælde, hvor man går udenom PPR, selv når man har henvendt sig til ens egen læge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hlin
det går jeg ud fra at hun gør, ellers har faderen jo også mulighed for at slå i bordet istedet for at bruge energien på at fortælle naboen hvor egoistisk moderen er.

begge forældre er gjort opmærksomme på at barnet har det svært, det er begge forældres ansvar at undersøge sagen og reagere ud fra det.

Jeg har spekuleret lidt på hvor far var henne i det her...

Godt nok er det en kendt sag at børn - hvad enten de er store eller små - ikke fortæller vanvittigt meget til den anden forælder - men jeg synes da at dette her lyder SÅ stort, at jeg undres lidt over at far ikke har hørt noget eller observeret en anderledes adfærd fra sin datter..

/Hlin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Jeg ved at Anne har været til samtale hos sin læge, og her har hun bla. sagt at tingene går fint nu.. (det ved jeg fra moderen!)

Jeg spurgte Anne hvorfor hun havde sagt sådan og så sagde hun fordi jeg ikke vil til psykolog...

Moderen har ikke taget det op med hende (det talte jeg med hende (moderen) om igår. Hun gik bare ud fra at det var i orden når nu Anne havde sagt sådan til lægen.

Men hun sagde så at hun ville snakke med hende om det. Og også ringe til lægen og snakke om det brev (hvor der bla. stod "det med at det gik godt") hun fik efter Anne havde været deroppe. Det er nok 3 eller 4 uger siden aAnne var til samtale deroppe.. Moderen har bare ikke fået ringet til lægen..

Jeg talte med Anne om det at gå til psykolog forleden dag, og hun havde en helt forkert opfattelse af hvad der forgår sådan et sted.. Derfor ville hun ikke sådan et sted hen..

Da jeg så fortalte hende hvordan tingene rigtig forgår og hvad de kan hjælpe med, så sagde hun "nååå ok.. så er det måske en god ide... "

så er næste skridt måske endnu et besøg ved lægen hvor pigen så fortæller hvordan det står til så hun kan komme igang med noget psykologhjælp.

jeg vil tro at moderen føler sig handlingslammet i og med at hun er taget med pigen til lægen hvor pigen så konstaterer at alt er ok, hvis lægen så har taget pigens ord for gode varer så kan moderen ikke gøre ret meget mere, det er jo lægen der skal sende en henvisning.

har du prøvet at anbefale moderen at tage en snak med pigens lærer og at forhøre sig hos forældretelefonen om hvordan hun kan hjælpe pigen.

det store problem er jo at man ikke kan hjælpe en person der ikke vil hjælpes, hun får nul og niks ud af psykologhjælp hvis hun ikke er åben og modtagelig overfor det, og tvang er ikke en mulighed da det ikke vil hjælpe alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Næh, det ved du så ikke. Og som reglen går en indstilling til børnepsyk. gennem psykolog sammen med de vurderinger, denne har lavet af barnet. Kommunen kan godt sende børn direkte på børnepsyk ;)

sjovt nok har min søn været henvist til børnepsyk 2 gange, dette skulle gå gennem lægen, skolepsykologen kunne intet gøre, og det kunne kommunen heller ikke.

begge gange var der 6 måneders ventetid, og det er på trods af at min søn er tilknyttet alle de systemer han kan blive tilknyttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp

nu er der også en kæmpe forskel på ppr og børnepsyk.

ppr er en stak skolepsykologer der er samlet, de må under ingen omstændigheder stille en diagnose.

børnepsyk er psykiatere og psykologer, det er deres job at stille en diagnose og en vurdering mht. videre behandling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Skjult
nu er der også en kæmpe forskel på ppr og børnepsyk.

ppr er en stak skolepsykologer der er samlet, de må under ingen omstændigheder stille en diagnose.

børnepsyk er psykiatere og psykologer, det er deres job at stille en diagnose og en vurdering mht. videre behandling.

Du er på vej ud på dybt vand nu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
kmdp
Det normale vil være, at man henvender sig til PPR og det kan sagtens ske enten gennem lægen eller skolen eller fordi man selv henvender sig til PPR. Men jeg kender ikke til tilfælde, hvor man går udenom PPR, selv når man har henvendt sig til ens egen læge.

jeg synes at du skal tjekke op omkring forløbet, for du er helt galt på den.

hvis pigen skærer i sig selv skal hun på børnepsykiatrisk ambulatorie, eller psykiatrisk skadestue.

psykiatrisk skadestue kan så først komme på tale når det handler om at patienten er til stor skade for sig selv og andre, det vil siga at hun som et minimum skal have prøvet at tage sit eget liv i en grad der fører til indlæggelse.

ppr er den instans der kan træde ind og henvise til specialklasser, ordinere kørsel og tage en snak med forældre og børn, deltage i statusmøder mm.

selve diagnosen og henvisning til videre behandling er børnepsykiatrisk ambulatories opgave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Jo, men nu er der sikkert heller ingen, der har lavet en underretning på jeres familie af bekymring for, at der ikke blev taget hånd om din søns problemer.

En selvskadende pige KAN være psykisk syg, men det kan også "bare" dreje sig om psykosociale problemer, som en dygtig familierådgiver i kommunalt regi kan hjælpe med.

uanset hvad grunden til at pigen skærer i sig selv er, så er det en sygdom der kræver psykiatrisk behandling, det kan og skal en familierådgiver ikke begynde at pille ved, det vil være på sin plads at alle holder sig inden for deres faglige kompetencer, hvis den familierådgiver begynder at behandle pigen for cutting og fejler, så ville jeg nødig være i nærheden af hendes sko.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...