Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lsr29

når mor får en ny kæreste og teenagerne ikke synes om det.. (Meget langt!)

Recommended Posts

Hlin
Jeg vil slet ikke gå ind i moderens privatliv - jeg forholder mig kun til det faktum, at barnet skærer i sig selv. Det er ikke en sag for naboen - det er en sag for professionelle.

Jeg tror ikke, moderen i tråden er ligeglad - og jeg VED, at teenagere kan være meget manipulerende og spille voksne ud mod hinanden.

Jeg afviser ikke, at der er nogen forældre, der er ligeglade - det er bare de færreste, tror jeg. De fleste af os vil vores børn det absolut bedste - og det tror jeg som udgangspunkt også på, at moren i denne her tråd vil.

Men det ser unægtelig ud som om at morens privatliv på et eller andet niveau er vedkommende og at hun endvidere er hængt ud som ligeglad i denne tråd. Og det finder jeg ikke så heldigt....

Altså - det er noget som pigen har sagt. Og måske kender pigens mor hende så godt, at hun er træt af at TS ikke har gennemskuet en Drama Q. af format.

Og jeg kender personligt 1 stk. teenagere som udtaler "Det HELE skal dreje sig om MIG", når hun ikke lige føler sig som universets centrum. ..... sådan er der nogle teenagere der er/sådan er der nogle teenagere der har det. Måske gør det sig også gældende for trådens teenagere.

JEG synes rigtig mange og især TS, er for hurtige til dømme udelukkende på grundlag af udsagn fra en teen og ikke er spor villige til bare, at være en lille smule åben overfor, at det MÅSKE er mere i denne sag - eller skulle jeg sige MINDRE i denne sag, end bare lige hvad der kommer ud af en teen-mund.

Hvorfor er der ikke nogen der spørger efter beviser på at pigen skærer i sig selv - det giver da ar eller som det mindste sår ... har TS set noget eller er det, som det står i tråden noget teenageren har fortalt --- hvorfor er der ikke flere som undre sig over hvad denne teenagere roder rundt i hendes mor's skuffer/skabe/kommoder for ... hvad er det for noget ???

Præcis - det er VIGTIGT at huske at teens kan være ualmindeligt farvede....

/Hlin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Det er vist mest, fordi du ikke så stor tillid til, at de folk der på kommunen har med de ting at gøre, rent faktisk kan finde ud af at arbejde med det. Det er ikke første gang, de ser en mor, der er i forsvarsposition eller ikke er klar over hvor alvorligt et problem, det er. Og det er heller ikke første gang, de vil kontakte en familie med en teenager, der måske slet ikke har så store problemer.

Så jeg er helt uenig med dig. En mor med barnets interesser i sigte vil ikke bruge sin tid på at bære nag til en nabo og slet ikke, hvis barnet rent faktisk får hjælp.

jeg er slet ikke i tvivl om at kommunen er rustet til at tage sig af sådan en sag.

men det korte af det lange er at det er voldsomt at hive det tunge artelleri frem ved mindste vink, det mest normale er at forældrene selv får mulighed for at opsøge den fornødne hjælp.

i mine øjne er en underretning en af de sidste udveje.

den hurtigste vej til den rette behandling af pigen går mig bekendt via lægen som henviser til børnepsykiatrisk, det har kommunen ingen indflydelse på alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp

som mange andre har nævnt så er teenagere også ret gode til at søge opmærksomhed omkring deres person, og hvis der ikke er nogen synlige tegn på at pigen vitterligt skærer i sig selv, så er det svært som mor at gribe an.

det er langt fra ukendt at forskellige psykiske problemer er et "modefænomen" blandt specielt teenagepiger, da jeg var ung var det spiseforstyrrelser, og de seneste par år har det så været cutting, det er ikke en verden der er helt ukendt, så en teenager ved inderst inde godt at en voksen vil få rystet sin grundvold ved at høre om hvad denne gør imod sig selv.

jeg går ud fra at moderen kender sin datter og tager hånd om det hvis der er noget om snakken.

under alle omstændigheder mener jeg at man skal undersøge sagen grundigt inden man sender bud efter kommunen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
jeg er slet ikke i tvivl om at kommunen er rustet til at tage sig af sådan en sag.

men det korte af det lange er at det er voldsomt at hive det tunge artelleri frem ved mindste vink, det mest normale er at forældrene selv får mulighed for at opsøge den fornødne hjælp.

i mine øjne er en underretning en af de sidste udveje.

den hurtigste vej til den rette behandling af pigen går mig bekendt via lægen som henviser til børnepsykiatrisk, det har kommunen ingen indflydelse på alligevel.

Jamen i mine øjne er det da også alvorligt at involvere det tunge skyts, men det er også alvorligt, at en pige på 13 år fortæller en voksen, at hun skærer i sig selv. Og så er der tunge skyts i mine øjne slet ikke kommunen. Det ville være psykiatrisk afdeling. Og du har slet ikke ret i, at det ikke er kommunens afdeling og heller ikke i, at de ikke sagtens kan være dem, der formidler kontakten til børnepsykiatrisk. Det vil i øvrigt også være i stand til at vurdere, om det er nødvendigt at tage det skridt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Det forudsætter, at moderen - som vi naturligvis håber og går ud fra - vælger at kontakte lægen og søge hjælp.

det går jeg ud fra at hun gør, ellers har faderen jo også mulighed for at slå i bordet istedet for at bruge energien på at fortælle naboen hvor egoistisk moderen er.

begge forældre er gjort opmærksomme på at barnet har det svært, det er begge forældres ansvar at undersøge sagen og reagere ud fra det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Helt ærligt....

Ud fra hvad TS har skrevet, så HAR moderen fået chancen - det er hende som har barnet, det er hende som ikke vil noget (og naboen der blander sig)

Hvis man vil mere, så er kommunen det rigtige valg - de er ikke det store, stygge dyr, der udelukkende er interesseret i at fjerne børn eller lignende - de er interesseret i at have velfungerende familier - de er nemlig billige i drift :deer:

Så hvis man er oprigtigt bekymret, så ER en indberetning langt den bedste vej.

Og jeg tror altså ikke på at man kan tale fornuft, som nabo med den slags forældre - personligt, så ville jeg blive pissesur over at naboen blandede sig i mit sexliv og/eller børneopdragelse - men nu bor jeg så også i ligusterghettoen....... :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kmdp
Jamen i mine øjne er det da også alvorligt at involvere det tunge skyts, men det er også alvorligt, at en pige på 13 år fortæller en voksen, at hun skærer i sig selv. Og så er der tunge skyts i mine øjne slet ikke kommunen. Det ville være psykiatrisk afdeling. Og du har slet ikke ret i, at det ikke er kommunens afdeling og heller ikke i, at de ikke sagtens kan være dem, der formidler kontakten til børnepsykiatrisk. Det vil i øvrigt også være i stand til at vurdere, om det er nødvendigt at tage det skridt.

jeg ved at en henvisning til børnepsyk skal gå via egen læge, og jeg ved at der er en vis ventetid, det har kommunen ingen magt over.

hvis det er muligt at få forældrene i tale er det langt mere hensigtsmæssigt at de påtager sig det ansvar og får pigen undersøgt, så kan kommunen bruge deres energi på at hjælpe de børn der bliver forsømt.

er der til gengæld tale om omsorgssvigt, ja så skal kommunen involveres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lsr29

Jeg vil lige kommentere en smule her, men jeg synes at det her har udviklet sig en smule som en jagt på mig fordi jeg bekymre mig om min nabos datter.. :)

Derfor har jeg heller ikke kommenteret de forskellige indlæg.

Hvis i læser mine indlæg så er jeg godt klar over at teenagers kan være dramaQ som i skriver, og det føler jeg på INGEN måde er det der sker i det her tilfælde!!

JA jeg har set hendes arm efter hun har skåret i sig selv. Og det har hendes mor også! Så det er ikke bare noget hun siger!!

Mht. hendes mors privatliv, så blander jeg mig heller ikke i dét, og det sagde jeg også til hende da jeg var ine og tale med hende igår!

Jeg blander mig fordi jeg ser en pige som har det rigtig dårligt!

Jeg er bekymret for hende, og KUN derfor blander jeg mig!!

Jeg er venner med moderen også så det er ikke noget med at jeg tror de her ting.. De sker rent faktisk! MEN det er slet ikke det sagen handler om.. Det handler om at Anne har det dårligt, og jeg føler at hendes mor bagatilisere det!

Jeg regner med at faderen tager hånd om tingene nu, da jeg jo talte med ham igår!

Hvis der stadig ikke sker noget, ja så tager jeg selvfølgelig kontakt til kommunen..

MEN jeg vil helst udenom kommunen, når jeg har andre muligheder (i det her tilfælde har jeg faderen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lsr29
jeg ved at en henvisning til børnepsyk skal gå via egen læge, og jeg ved at der er en vis ventetid, det har kommunen ingen magt over.

hvis det er muligt at få forældrene i tale er det langt mere hensigtsmæssigt at de påtager sig det ansvar og får pigen undersøgt, så kan kommunen bruge deres energi på at hjælpe de børn der bliver forsømt.

Jeg ved at Anne har været til samtale hos sin læge, og her har hun bla. sagt at tingene går fint nu.. (det ved jeg fra moderen!)

Jeg spurgte Anne hvorfor hun havde sagt sådan og så sagde hun fordi jeg ikke vil til psykolog...

Moderen har ikke taget det op med hende (det talte jeg med hende (moderen) om igår. Hun gik bare ud fra at det var i orden når nu Anne havde sagt sådan til lægen.

Men hun sagde så at hun ville snakke med hende om det. Og også ringe til lægen og snakke om det brev (hvor der bla. stod "det med at det gik godt") hun fik efter Anne havde været deroppe. Det er nok 3 eller 4 uger siden aAnne var til samtale deroppe.. Moderen har bare ikke fået ringet til lægen..

Jeg talte med Anne om det at gå til psykolog forleden dag, og hun havde en helt forkert opfattelse af hvad der forgår sådan et sted.. Derfor ville hun ikke sådan et sted hen..

Da jeg så fortalte hende hvordan tingene rigtig forgår og hvad de kan hjælpe med, så sagde hun "nååå ok.. så er det måske en god ide... "

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Næh, det ved du så ikke. Og som reglen går en indstilling til børnepsyk. gennem psykolog sammen med de vurderinger, denne har lavet af barnet. Kommunen kan godt sende børn direkte på børnepsyk ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...