Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

The_Gisele

Isabella

Recommended Posts

Prinsessen-18
ahh, kan det passe? jeg mener nu at have hørt at blå øjne er det mest dominerende.

Jeg har altid laert at de brune/moerke farver er de mest dominerende pga af den staerke pgment i de farver:)

Men begge oejnefarver er jo flotte, synes bare det var sjovt de begge havde blaa oejne da jeg altid har laert at moerk gerneralt er den mest dominerende:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catwoman322

Hvor er de dog blevet store og dejlige..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ForstadsFabelagtig
Skoenne billeder:)

Det er saadan en dejlig familie. Isabella ligner Mary en del efterhaanden, er dog overrasket over at begge boern har faaet blaa oejne, Mary har jo brune oejne og man siger jo at den moerke oejenfarve er den mest dominerende.

Men soede og koenne er de da:)

Ja, men derfor behøver man jo ikke få brune øjne. Hvis der er blå øjne i Marys familie (og det må der jo være) og det er blå/blå gener der klasker sammen, så er det jo ligegyldigt at der et eller andet sted er et brunt dominerende gen. Havde det været blå/brun, så havde det blå været recessivt og veget for det dominante brune.

Ellers spørg Humsebjørnen eller Henry, de kan nok give de helt korrekte forklaringer :D

Og for at blive ved trådens emne, så er Isabella skønno! :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th

Hun ligner virkelig både sin far og mor rigtig meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellekrog
Ja, men derfor behøver man jo ikke få brune øjne. Hvis der er blå øjne i Marys familie (og det må der jo være) og det er blå/blå gener der klasker sammen, så er det jo ligegyldigt at der et eller andet sted er et brunt dominerende gen. Havde det været blå/brun, så havde det blå været recessivt og veget for det dominante brune.

Kan det ikke nå at ændre sig? Øjenfarven altså...mener op til børnene er 2 år kan det nå at ændre sig, men er måske galt afmarcheret:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Jeg har altid laert at de brune/moerke farver er de mest dominerende pga af den staerke pgment i de farver:)

Men begge oejnefarver er jo flotte, synes bare det var sjovt de begge havde blaa oejne da jeg altid har laert at moerk gerneralt er den mest dominerende:-P

Jeg tror, du har misforstået det med dominerende gener. Det det betyder er, at HVIS børnene arver genet med brune øjne fra Mary og genet med blå fra Frede, så vil børnene få brune øjne (den brune dominerer over den blå).

Men derfor er der jo stadig 50/50 sandsynlighed for, om Mary videregiver det brune eller det blå gen - dominansen betyder ikke, at der er større sandsynlighed for, at hun videregiver det brune...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkRavn

Isabelle er rigtig dejlig :lun:

Jeg synes, hun ligner Frederik rigtig meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dido15

Jeg synes Isabella er blevet stor, og sikke hun dog ligner sin far :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NotMyRealname

Det er rigtigt. Min ældste datter havde blå øjene de 2 første år, siden blev de grønne, nu er de brune.

Børn fra Tyrkiet osv fødes også tit med blå øjene, og de får også brune med tiden.

Men ja, Isabella er virkelig skøn at se på:lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AnnNelly

Ih hvor er hun altså kær..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites