Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Louise.82

? om indkørsel og nabo..

Recommended Posts

Louise.82

Ja jeg vil gerne lige høre jer.. Sagen er den at vi har en lang indkørsel, sammen med naboen. Altså vi har en side hver, men det er ikke opdelt. Det var bare græs. og det var et stort mudderhul om vinteren, så derfor ville vi have grus på. Vi spørger naboen om han vil være med til at få det lavet, men det vil han ikke. Vi kigger så i div. papire på huset og der står mål på hvor meget af indkørslen der er vores. Der står også skelpæle længere nede i jorden ser vi da vi får gravet jorden af. Nå nu er sagen så den at naboen og hans venner så tror at der er fælles indkørsel og de er begyndt at holde bagved os så vi ikke kan komme ud. Hans egen side har han fyldt med brædder. Det er jeg ved at være ret træt af. Men hvordan får jeg ham til at fatte det? har sagt det en gang pænt og anden gang mindre pænt. Det kan da ikke være rigtigt at det er fælles når der står skelpæle i midten hva? Eller er det os der tager fejl?? Hjææææææææææææææælp tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Jeg ville konsulterer kommunen og hegnsloven - Skelpæle er noget man går meget op i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82
Jeg ville konsulterer kommunen og hegnsloven - Skelpæle er noget man går meget op i.

ja nu er problemet bare at vi bor i sommerhus:tie: Det må man jo ikke... så jeg skal nok ikke lige kontakte kommunen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mutter70
Hvis der står skelpæle så smæk dog et hegn op. Så skulle problemet vel være løst?

Det havde jeg også gjort

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
ja nu er problemet bare at vi bor i sommerhus:tie: Det må man jo ikke... så jeg skal nok ikke lige kontakte kommunen..

Tja så må i jo tage den risiko at smække et hegn op i skellet og håbe på at naboen ikke klager til kommunen. Eller også må i leve med hvordan situationen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82
Tja så må i jo tage den risiko at smække et hegn op i skellet og håbe på at naboen ikke klager til kommunen. Eller også må i leve med hvordan situationen.

Kan han klage over det? Vi har vel lov til at dele indkørslen op, når det hører med til vores grund. han kan da ikke tillade sig at holde på vores grund.

Tror så heller ikke han klager til kommunen, tror ikke det er alle sammen der er hjemme på øverste etage hos ham :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Kan han klage over det? Vi har vel lov til at dele indkørslen op, når det hører med til vores grund. han kan da ikke tillade sig at holde på vores grund.

Tror så heller ikke han klager til kommunen, tror ikke det er alle sammen der er hjemme på øverste etage hos ham :lol:

Jeg tænkte nu mere at han kunne finde på at fortælle kommunen at der vist var nogen der boede helårligt i deres sommerhus ;)

Men en ting er helt sikkert - heng, hække og hegnslove er ting folk kan blive rødglødende over så træd varsomt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Og husk at sætte hegn op på jeres side af skellet - ikke i selve skellet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anjajungersen

Hmm...hvis du bor i sommerhus ville jeg træde meget varsomt med hensyn til naboens irritationsmomenter. Man skal ikke smide med sten når man selv bor i glashus. I må bare leve med det som det er, evt. betale for at få hans indkørsel gruset til også eller flytte til en helårsbolig...alternativt kan han jo bare vælge at melde jer til kommunen, han ved jo udmærket godt at I bor ulovligt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise.82
Hmm...hvis du bor i sommerhus ville jeg træde meget varsomt med hensyn til naboens irritationsmomenter. Man skal ikke smide med sten når man selv bor i glashus. I må bare leve med det som det er, evt. betale for at få hans indkørsel gruset til også eller flytte til en helårsbolig...alternativt kan han jo bare vælge at melde jer til kommunen, han ved jo udmærket godt at I bor ulovligt....

Hvorfor er det lige at VI skal betale for at få HANS indkørsel lavet??? vi tilbød at lave det hvis han betalte halvdelen af materialerne. dengang vi lavede vores halvdel men ihh nej det ville han ikke bruge penge på. Så kan han bare holde snotten væk fra VORES side.

Noget helt andet, så ved han jo egentlig ikke om vi har dispensation til at bo her... Og nu er det jo ikke ligefrem nemt at få solgt huse i øjeblikket. For tro mig vi ville MEGET GERNE købe et helårshus men vi har bare ikke mulighed for det lige pt. Men hvis du har for mange penge skal du da være velkommen til at betale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...