Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 4

Recommended Posts

catty24
Fungerer den her tråd ikke mere? :genert:

Jo da :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Confused_inside

ADHA, borderline, bipolar-affektiv sindslidelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trylleklovn
Skjult

Jeg går også til psykolog... er vel næppe en del af 'målgruppen', der jo ellers omfatter en temmeligt bred demografi.

Mit problem er manglende selvtillid/selvværd (to begreber, jeg til stadighed har svært ved at skille ad definitionsmæssigt). Det bevirker, at jeg har svært ved at indgå i visse relationer, hvor specielt jeg tumler lidt med at kunne agere i forhold til det modsatte køn.

Det hele er vel resultatet af en systematisk, subliminal undergravning af mit eget selvbillede gennem flere års frekvent negativ verbal-kognitiv stimuli.

Puha, det blev lidt langhåret og muligvis misvisende, da jeg næppe er i stand til at diagnosticere mig selv, men sådan er min opfattelse.

Mere konkret betyder det, at jeg kan være utroligt selvkritisk og ikke føler, at jeg er god nok. Jeg er bange for at kaste mig ud i (visse - det er ret afgrænset) situationer, da jeg er bange for at bekræfte mine negative teser.

Nævnes skal det, at jeg sporer fremgang, og at skidtet forhåbentlig er på vej til at gå i sig selv.

Hvis nogen har lyst til at snakke lidt over PM om... et eller andet... så er det da også bare at fyre en besked min vej!

Edit: Hov, det er jo egentlig et kvindeforum. Kan mænd nu ikke være syge? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
catty24

Jeg er begyndt og få besøg af min psykolog hver uge :banan: (har lige fået 10 timer mere af min læge, og kommunen har godkendt at betale 10 timer)

Og oveni så har jeg som tideligere skrevet fået tilbudt psykoterapi oveni , det er dejligt at der endelig sker noget.

Min medicin er også blevet ændret, jeg får nu 45mg Mirtazapin og 150mg Efexor, og det har lagt en stor dæmper på angsten :banan:

Vi har også fået bil igen, så nu kommer jeg vidt omkring igen hver dag :klap::gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ponys

Sådan Catty :gogo: Det lyder bare rigtig godt, at psykologen kommer hjem til dig og I er kommet godt igang.

Hvad er det for noget psykoterapi, er det i gruppe ? Hvis du ved det endnu..

Er bare nysgerrig fordi jeg selv går i en gruppe, og det får jeg virkelig meget ud af.

Også godt at høre, at medicinen fungere - det har også holdt hårdt :)

Det eneste "problem" med min gruppe er at vi kun er 4 tilmeldt, så når der er afbud har jeg indimellem været den eneste. Men så har jeg alligevel fået meget med derfra, fordi hende psykoterapeuten gerne vil "hyggesnakke" over en kop kaffe alligevel, og så får man bare en ene-time, puha hårdt - men det hjælper så meget.

Jeg har sagt min bostøtte fra, men har 2 mdr. til at overveje det endeligt. Jeg føler, jeg endelig er kommet så langt at jeg kan klare mig uden - og det er noget af en sejr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Sådan Catty :gogo: Det lyder bare rigtig godt, at psykologen kommer hjem til dig og I er kommet godt igang.

Hvad er det for noget psykoterapi, er det i gruppe ? Hvis du ved det endnu..

Er bare nysgerrig fordi jeg selv går i en gruppe, og det får jeg virkelig meget ud af.

Også godt at høre, at medicinen fungere - det har også holdt hårdt :)

Det eneste "problem" med min gruppe er at vi kun er 4 tilmeldt, så når der er afbud har jeg indimellem været den eneste. Men så har jeg alligevel fået meget med derfra, fordi hende psykoterapeuten gerne vil "hyggesnakke" over en kop kaffe alligevel, og så får man bare en ene-time, puha hårdt - men det hjælper så meget.

Jeg har sagt min bostøtte fra, men har 2 mdr. til at overveje det endeligt. Jeg føler, jeg endelig er kommet så langt at jeg kan klare mig uden - og det er noget af en sejr.

Ja det er dejligt :banan:

Flot at du føler du kan klare dig uden bostøtte :gogo:

Psykoterapien foregår oppe på mit lægehus, det er ikke i grupper, det er samtaler enkeltvis.

Jeg har haft min første samtale og det fik jeg virkelig meget ud af :gogo:

Desværre har hun været syg de sidste 2 mdr, og der er virkelig rift om hende da hun kun er der om fredagen, men håber snart at hun kommer tilbage så jeg kan få en ny tid hos hende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stellanova24

hej alle sammen

Skal flytte på onsdag, og jeg både glæder mig og er angst for at der er noget der går galt Hjælp!!!!.

Glæder mig til det er overstået kan bare ikke overkomme flere flyttekasser af ha en følelse af ikke at være hjemme nogen steder, spekulasioner om det nu går gnidnings frit med flyttemænden og flytningen af mine katte.

jeg har været langt nede og haft angst de sidste dage, irreterende når jeg nu glæder mig til det nye lejelighed, men alligevel er der angst for det nye.

jeg føler mig sgu lidt sær må jeg sige.

Hvordan klare i andre at flytte??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
hej alle sammen

Skal flytte på onsdag, og jeg både glæder mig og er angst for at der er noget der går galt Hjælp!!!!.

Glæder mig til det er overstået kan bare ikke overkomme flere flyttekasser af ha en følelse af ikke at være hjemme nogen steder, spekulasioner om det nu går gnidnings frit med flyttemænden og flytningen af mine katte.

jeg har været langt nede og haft angst de sidste dage, irreterende når jeg nu glæder mig til det nye lejelighed, men alligevel er der angst for det nye.

jeg føler mig sgu lidt sær må jeg sige.

Hvordan klare i andre at flytte??

De gange jeg har flyttet har jeg været dopet af beroligene fordi jeg har været så meget ude af den, der er ikke noget værre :shock:

Det er helt naturligt at du føler som du gør.

Men håber du klarede det, hvordan er det gået? :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24

Jeg er begyndt og få det bedre, men angsten kommer stadig voldsomt indimellem.

Går og overvejer at snakke med min sagsbehandler om at starte på daghøjskole eller lign. self. med den betingelse at jeg kan komme og gå når jeg har lyst :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...