Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

ikastpar

Unge og mobiler

Recommended Posts

ikastpar

Har lige været oppe og toppes med mine unger (datter ) ang mobiltlf syndes ikke hun skal snakke i den efter kl 22 medmindre det er livsnødvendig hun syndes det er skide trals (dårlig forældrer at have sådan en regl) hvad regler har i ? lige som at have den regl at vi kan tage deres mobil og læse deres beskeder hvis vi har meget begrundet mistanke om de skriver noget de ikke skal hvad er jeres regler ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Hmm regler har jeg vist ikke direkte nogle af, og så alligevel, for jeg vil IKKE have mobilen med til bords:sur: Gider ikke stå og lave mad, glæde mig til hyggesnak med dem, og så sidder de og bipper på deres tlf, så den er forbudt under måltider.

Men ellers har jeg vist ikke oplevet de har talt efter kl 22, og har heller ikke oplevet at have "begrundet mistanke" om at de skulle skrive noget de ikke måtte, forstår egentlig ikke hvad du mener med det ?

Tror jeg skulle være ret langt ude, før jeg ville forlange at se deres beskeder på tlf :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Hmm regler har jeg vist ikke direkte nogle af, og så alligevel, for jeg vil IKKE have mobilen med til bords:sur: Gider ikke stå og lave mad, glæde mig til hyggesnak med dem, og så sidder de og bipper på deres tlf, så den er forbudt under måltider.

Men ellers har jeg vist ikke oplevet de har talt efter kl 22, og har heller ikke oplevet at have "begrundet mistanke" om at de skulle skrive noget de ikke måtte, forstår egentlig ikke hvad du mener med det ?

Tror jeg skulle være ret langt ude, før jeg ville forlange at se deres beskeder på tlf :gruble:

det samme her. ikke ved bordet. jeg kunne ikke drømme om at læse hans beskeder.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
Har lige været oppe og toppes med mine unger (datter ) ang mobiltlf syndes ikke hun skal snakke i den efter kl 22 medmindre det er livsnødvendig hun syndes det er skide trals (dårlig forældrer at have sådan en regl) hvad regler har i ? lige som at have den regl at vi kan tage deres mobil og læse deres beskeder hvis vi har meget begrundet mistanke om de skriver noget de ikke skal hvad er jeres regler ??

Hvor gammel er din datter?

Jeg synes ikke I kan tillade jer at læse hendes bekeder. Det er da total mangel på respekt for hendes privatliv. Og hvad skulle hun dog skrive, der kunne retfærdiggøre det?

Mht tidspunktet, ville jeg ikke blande mig, med mindre hun ligger og smser og snakker hele natten, så hun er træt, når hun sidder i skolen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Savage75

Vi har en datter på snart 14 år, og mobiltelefonen er en menget stor del af hendes liv både som telefon men også som kamera og musikafspiller :banan: ... den er med næsten alle steder.

Vi har ikke opstillet nogle regler, men forsøger at tage til hendes fornuft, men der har da været en nekelt gang eller to, hvor jeg har måtte tale med store ord, hvis vi har skulle hygge os og det bare har bippet løs fra hendes bukser... :sur:

Hun kan også sagtens finde på at sms'e efter klokken 22.00 men oftest i weekenden. Jeg brokker mig kun, hvis det går alt for langt over hendes sengetid, der på hverdage er omkring 22-22.30.. hun er rimelig god til at gå i seng i ordentlig tid uden brok.

Mvh. Savage75

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx

Min gud.. Hvis i mener jeres datter er "stor nok" til at have mobil, så skal i da ikke læse i den! Føj, hvor ville jeg blive tosset hvis det var mig der var din datter.

Desuden må hun jo selv være ansvarlig nok til at råde over hendes sengetid - hvis hun snakker til kl. 01, så er hun træt om morgenen. Det bestemmer hun vel selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst
Min gud.. Hvis i mener jeres datter er "stor nok" til at have mobil, så skal i da ikke læse i den! Føj, hvor ville jeg blive tosset hvis det var mig der var din datter.

Desuden må hun jo selv være ansvarlig nok til at råde over hendes sengetid - hvis hun snakker til kl. 01, så er hun træt om morgenen. Det bestemmer hun vel selv.

Jeg forstår dig vist ikke.

Mener du at når man er stor nok til have en mobil, er man også stor nok til at regulere sine sengetider selv?

Er du klar over at det ikke er unormalt at børn på 6-7-8 år har en mobiltelefon?

................................................................................................................................................

Herhjemme blander jeg mig ikke i sms'er.

Jeg kunne ikke drømme om at læse dem, medmindre jeg bliver bedt om det.

På grund af min datters handicap har hun haft svært ved at begrænse hvor tit og hvornår at det er ok at ringe til folk, derfor er aftalen at hun kun ringer op efter aftale med mig eller en anden voksen omkring hende.

Endelig er det forbudt at medbringe telefonen når vi spiser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy

What! Ligesom Isblomst forstår jeg heller ikke rigtigt den der. Skulle min 8-årige søn så også være gammel nok til selv at bestemme over sin sengetid, udelukkende fordi at han er gammel nok til at have en mobil?

Herhjemme må vores søn ikke skrive efter sengetid, men da jeg havde min 16 årige niece boende, skrev hun som det passede hende.

Jeg læste heller ikke hendes beskeder. Det mener jeg hører til hendes privatliv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx
Jeg forstår dig vist ikke.

Mener du at når man er stor nok til have en mobil, er man også stor nok til at regulere sine sengetider selv?

Er du klar over at det ikke er unormalt at børn på 6-7-8 år har en mobiltelefon?

................................................................................................................................................

Herhjemme blander jeg mig ikke i sms'er.

Jeg kunne ikke drømme om at læse dem, medmindre jeg bliver bedt om det.

På grund af min datters handicap har hun haft svært ved at begrænse hvor tit og hvornår at det er ok at ringe til folk, derfor er aftalen at hun kun ringer op efter aftale med mig eller en anden voksen omkring hende.

Endelig er det forbudt at medbringe telefonen når vi spiser.

Nu er den her tråd postet nede i "teenagebørn" så jeg regner med at barnet er 13 år eller derover, og ja. Så mener jeg klart man er "stor nok" til at råde over egen sengetid.

Og ja, jeg er klar over at børn i den alder har mobiltlf. Hvilket også er dybt godnat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi

:forvirret

Min datter er 14 og hun bestemmer altså ikke selv sengetid på hverdag. Godt nok går hun selv tidligt i seng, men jeg vil ikke accepterer at hun sad oppe til klokken 24,00 på hverdage.

Og mht til mobil tlf, så har vi en regel der hedder ingen mobil ved middagsbordet. Min datter ved at jeg vil tjekke hendes mobil, hvis jeg har en mistanke om modbydelige beskeder eller billeder der sendes rundt af andre. Telefonen er oprettet i mit navn + jeg betaler regningen, så det er mit ansvar at den slag ikke foregår fra min tlf. Det fik hun at vide da hun fik telefonen, men jeg har dog aldrig haft grund til at kigge i hendes telefon og får det forhåbentlig heller ikke.

Et hold af mine venner, havde problemer med at sønnike sms´ede den halve nat og derfor indførte de en regel der gør at klokken 22,30 skal sønnikes tlf i køkkenet til opladning og så får han den igen næste morgen. Og sådan er det bare..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...