Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MissButterfly

Svamp, hvor længe går der før pillen virker

Recommended Posts

MissButterfly

Jeg er så uheldig at have fået vaginalsvamp igen (for 4. gang siden starten af august)

Denne gang har jeg fået det i pilleform, da det er næsten umuligt at bruge stikpillen pga smerter i underlivet.

Jeg tog pillen fredag aften, og jeg har endnu ikke mærket en virkning (dvs. det klør sindsygt)

Er der andre, der har prøvet at få en pille istedet for, og hvor hurtigt mærkede i bedring?

Jeg bruger stadig canesten creme, bare for at gøre et eller andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
peaches26

Der kan sagtens gå en 3-4 dage... Måske lidt mere.

Jeg kan anbefale lokalbedøvende creme i mellemtiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissButterfly

3-4 dage!!! :(

Jeg er seriøst ved at blive vanvittig, det klør :(

De andre gang er det forsvundet efter en dags tid (altså kløen), er det fordi jeg ikke behandler lokalt så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pityt

Jeg har kun prøvet at få en pille mod svamp et par gange og jeg synes der går ALT for lang tid før de virker, så jeg bruger altid Canesten cremen istedet.

God bedring...det er bare bunden at have svamp!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chokoladebanden

Normalt skulle det virke ret hurtigt. Men sidste gang jeg fik en pille mod svamp, hjalp det ikke, og det var kun canesten vaginalkapsel + creme der virkede. Det aftog hurtigt, men var først helt væk efter omkring 14 dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
peaches26
3-4 dage!!! :(

Jeg er seriøst ved at blive vanvittig, det klør :(

De andre gang er det forsvundet efter en dags tid (altså kløen), er det fordi jeg ikke behandler lokalt så?

Tja, der gik også kun en dags tid de første par gange jeg havde svamp. Det er som om det hænger bedre ved jo flere gange man har haft det. Og jeg har haft det MANGE gange...

Min læge satte mig på en kur med en pille forebyggende om mdr. Det var dog langt fra nok da jeg havde svamp flere gange om mdr. Så kom jeg på en 10 dages kur med en pille om dagen (mener jeg det var)... Efterfølgende aftog det og nu er jeg svampefri (eller det vil sige -jeg har ikke haft det i nogle mdr :banan: )

Da jeg døjede meget med det havde jeg en lokal bedøvende creme fra apoteket med mig konstant. Det hjælper virkelig på den forfærdelige brændende fornemmelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaBelle82

Har aldrig fået piller mod svamp endnu, men vil lige give et par gode råd videre:

* brug så vidt muligt bomuldstrusser, når du kan

* undgå skyllemiddel når du vasker

* undgå genbrugstoiletpapir

* sov "bundløs", når du kan.

God bedring -svamp er simpelthen for nitte!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vicz

Det afhænger af hvor længe du var angrebet (og sværhedsgraden af infektionen), før du tog pillen...

Det er ikke unormalt at det tager 3-4 dage. Det gør det også typisk for mig og jeg får Fluconazol kapsler :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissButterfly
Har aldrig fået piller mod svamp endnu, men vil lige give et par gode råd videre:

* brug så vidt muligt bomuldstrusser, når du kan

* undgå skyllemiddel når du vasker

* undgå genbrugstoiletpapir

* sov "bundløs", når du kan.

God bedring -svamp er simpelthen for nitte!

Jeg "gør" allerede alle de ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissButterfly

Jeg må få købt noget lokalbedøvende creme imorgen.

Tak for hjælpen alle sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.