Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Thea41

Den lille Havfrue

Recommended Posts

Thea41

Min søn og jeg skal en tur til KBH. Han vil så gerne se den lille havfrue. Men jeg er ikke så kendt i KBH. Så er der en der hjælpe? Er der en bus der kører derud fra hovedbanegården? og hvor holder den og hvad nr er det?

På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pityt

Det er faktisk lettest at tage S-toget fra Hovedbanegården til Østerport Station. Derfra kan I gå.

God tur til havfruen:wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MySofie

Øhm.. Nu er det godt nok noget tid siden jeg sidst har været hjemme i Danmark, men er det ikke noget med at hun er blevet lånt ud til Kina? Eller var det en and? :blush:

Men ja, det nemmeste er s-toget til Østerport og så gennem Kastellet ud til Langelinie, det er en rigtig rigtig flot tur!

EDIT: Har lige set at det er først er fra 2010 hun måske er lånt ud. :) God tur!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thea41

Ok tak skal I have. :gogo: Det der s tog hvad nr har det og hvor finder man det henne?:blush: Det er meget længe siden jeg har været i KBH

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pm53

Der har været tale om, at hun skulle til Kina, men det er vist ikke endnu.

De fleste S-tog fra hovedbanen stopper på Østerport, f.eks. B-toget mod Holte, C-toget mod Klampenborg og E-toget mod Hillerød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stainboy

s-togene kører fra spor 9-12, dem der kører mod østerport kører fra spor 9-10, og de skulle gerne allesammen stoppe på østerport, så bare gå ind i det første der kommer, og stå af 3 stop efter.

du kan også tage bus nr. 26, den kører fra hovedbanen til langelinie, der skulle gerne stå langelinie på den, men jeg kan ikke lige huske helt hvor den holder.

i kan også gå derud, forbi tivoli, over rådhuspladsen, igennem strøget, over kongens nytorv, ned ad nyhavn, og så følge vandet til havfruen, så får i også set lidt andre turist attraktioner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thea41

Tak for alle jeres svar og hjælp. Jeg har netop hørt at der skulle være en kanalrundfart som kommer rundt omkring så det snakker vi om vi skal tage sådan en. men ellers har jeg jo jeres fine beskrivelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th
Husk at tage godt med tøj på, hvis I skal på kanalrundfart. Det er en temmelig kold oplevelse - også om sommeren (hvis det ikke lige er hedebølge :-))

http://www.visitcopenhagen.dk/turist/hvad_sker_der_i_byen/inspiration/top_10_sevaerdigheder/kanalrundfart

http://www.canaltours.dk/dct/da

Det må man sige!

nok ikke inde i kanalerne, men ude i kbh´s havn der bliver det hurtigt koldt medmindre der er vindstille!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...