Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

dinky67

Dyre bukser G-star 96

Recommended Posts

momse67

Min søn ville få besked på at han selv måtte betale sit dyre tøj for eftertiden, eller i hvertfald skulle han give halvdelen selv :sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe

Vi giver et tillæg til deres tøj og så må de selv få det til at kører rundt:) vi har også et par meget mærketøjsbeviste unge mennesker og især pigen er let påvirkelig af sine veninder, så det er tit at det kun er på få gange, men så sælger jeg det på ts:) har jeg ofret penge på det er det mit og ellers får hun dem selv.

Jeg har ski da også fejlkøb til at hænge/ligge i mit skab:genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hånden på hjertet, har I aldrig købt tøj, der alligevel ikke rigtig fungerede, når man skulle til at gå med det?

I den prisklasse, så er svaret nej og mit svar til mine unger er, at så må de gå med numsen bar for der er tøj i skabet, de selv har været med til at vælge eller se at få tjent penge til noget nyt.

Tøj i den her prisklasse dumper man ikke bare i mine øjne. Det er lidt mere okay med H&M tøj, hvis der er et stykke tøj, der ikke bliver brugt.

RakelA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kastanieabe
Er glad for at min datters G-star bukser er fra Tyrkiet, har kostet 75 kr - og hun elsker at gå med dem *G*

Om et års tid eller to - vil datter (der nu er 12) selv få tøjpenge - hun vil få sine børnepenge, og dem skal hun bruge på tøj, selv administrere det, sørge for der også er til vintertøj osv ... og så løser problemet jo sig selv - hvis man bruger alle pengene på et par bukser, som man ikke vil gå med - så går man med røven bar!?

Jeg fik selv i den alder børnepengene, og skulle holde mig selv med tøj, og jeg mener det har lært mig at kende tingenes værdi og en fornuftig økonomisk sans...

:gogo: :gogo: sådan fik vi den også da vi var omkring 13 år gamle. Jeg tror faktisk det var fra vi var blevet konfirmeret. Vi fik vores børnepenge hver måned - 600 kr. og så måtte vi selv købe vores tøj, spare dem op eller hvad vi nu ville.

En super god ide og lærer børn hvordan økonomi hænger sammen og hvordan man administrerer det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Er glad for at min datters G-star bukser er fra Tyrkiet, har kostet 75 kr - og hun elsker at gå med dem *G*

Om et års tid eller to - vil datter (der nu er 12) selv få tøjpenge - hun vil få sine børnepenge, og dem skal hun bruge på tøj, selv administrere det, sørge for der også er til vintertøj osv ... og så løser problemet jo sig selv - hvis man bruger alle pengene på et par bukser, som man ikke vil gå med - så går man med røven bar!?

Jeg fik selv i den alder børnepengene, og skulle holde mig selv med tøj, og jeg mener det har lært mig at kende tingenes værdi og en fornuftig økonomisk sans...

Ja, for det er jo super, at ens datter går i ulovligt kopitøj:tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.dolittle
Min søn har nogle meget dyre bukser ligende i skabet, som han ikke vil bruge, han siger at det er en pigemodel, men da vi købte dem spurgte vi og de sagde det var en drengemodel, men nu ligger de i skabet og han vil ikke bruge dem.

Jeg har sagt til ham at næste x får han bukser fra Bilka for jeg vil ikke købe de dyre når han ikke går med dem.

En anden gang fik han også et par dyre bukser, men så fik en pige fra klassen de samme og det var ikke en pige han kunne med , så de bukser lå også bare i skabet.

Hvad gør i hvis jeres teens har det sådan ?

Vis ham forskellen på en pige buks og en drenge buks, lynlås og knapper vender den anden vej.

Kan du komme til lynlåsen fra højre side når du har bukser på er det en drenge buks, og venstre side når det er en pige buks.

Her i huset er det meste tøj fra HM , NewYorker, Bilka. For så er der ingen der er ærgelige når ungerne ikke gider at bruge det efter et par måneder. Den store (14 år) handler selv sit tøj, hun svømmer i gavekort til tøjbutikker så jeg bruger ikke mange penge på hende. Knægten på 12 er somregel med ude og handle og han ved godt hvad han vil have uden at jeg bliver plukket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rustfri
Hvis mine tøser på 15 år vil ha dyre bukser, må de selv punge ud med lidt over halvdelen selv. De sætter større pris på tøjet når de selv har betalt det eller været med til det.

Nemlig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formerly_Vandrepind
Jeg ved, at teenagere er hormonelle og vægelsindede og alt, men med hensyn til at købe tøj, der alligevel ikke bliver brugt, vil jeg spørge jer: Hånden på hjertet, har I aldrig købt tøj, der alligevel ikke rigtig fungerede, når man skulle til at gå med det?

Jeg køber sjældent tøj, men har da alligevel været ude for mange gange, at det, der virkede fedt i forretningen, bare ikke spillede i praksis - og det er ikke altid til at regne ud, hvordan det vil være med tøj, før man kommer til at bruge det.

Det er ikke for at pege fingre eller noget, jeg synes bare, at der lidt er en stemning af "tvære, utaknemmelige teens, der ikke sætter pris på det, deres forældre giver dem" i den her tråd.

:kys: Mmm... indsigtsfulde og opklarende indlæg, kan man aldrig læse for mange gange!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The_Gisele
Ja, for det er jo super, at ens datter går i ulovligt kopitøj:tie:
Siden hvornår er det blevet ulovligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Siden hvornår er det blevet ulovligt?

Det ved jeg ikke, hvornår det blev.

Hvornår blev det relevant?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...