Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Ancia

Knude ved den ene skamlæbe

Recommended Posts

Ancia

Jeg var for lidt siden i bad og fanndt en lille knude ved den ene skamlæbe. ca . en stor ært. Den sidder lige under huden. Hvem ville kunne fjerne sådan en ? Skal jeg kontakte egen læge først?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Corazon-

Sådan en har jeg altså også. Jeg har ikke gjort noget ved den. Kan skubbe den frem og tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
myideaoffairies
Skjult

det er nok bare en indvendig bums, den går væk af sig selv igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Indgroet hår, byld eller en bums...

Nogle af dem går i sig selv igen - nogle gør nas, hvis man rører ved dem (fx når man cykler :tie: ) og kan trykkes ud...

Lægen kan også tage sig af dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ancia

Det kan jeg også gøre ved denne her. Ved ikke hvor længe jeg har haft den, tror I bare jeg skal vente lidt og se om den går væk af sig selv. Den sidder lige under huden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aira

Som ovenfor nævnt, kan det være en indvendig bums e.l., der hurtigt forsvinder igen. Hvis den derimod vedbliver med at genere, vil jeg foreslå, at du går til lægen med den.

For nogle år siden havde jeg selv en knude ved den ene ydre skamlæbe, der blev ved med at genere. Min læge henviste mig til en ambulant kirurg, der fjernede den og sendte en vævsprøve ind til undersøgelse for en sikkerheds skyld. Heldigvis var der bare tale om en godartet knude. :) Jeg fik efterfølgende at vide, at knuden højst sandsynligt var resultatet af tilstopning af en bartholinsk kirtel (= små kirtler, der sidder i de ydre skamlæber).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bode1965

Ja, sådan en har jeg også haft, og det endte med at blive en byld, der måtte opereres væk !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx

Altså umiddelbart kan der være mange ting, alt efter hvor den sidder.

Jeg har også prøvet det med ærten, der så voksede sig større og blev til en byld i den ene bartholinsk kirtel, der er der for at udgiver væsker.

Så hold øje med den. Hvis den ikke går væk eller bliver størrer, søg læge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chosie

Jeg havde en for 1-2 mdr siden.. i venstre skambamse helt oppe ved klitten, og det var som en ært.. ca samme str og som du beskriver lge under huden.. og så gjorde den helt sindsygt ondt..

Jeg ringede til lægen, og hun bad mig komme op.. Hun kiggede på den og, forklarede at det var et indgroet hår, som var blevet til en form for en byld/bums.. Hun pressede sekretet ud og tømte den helt for væske..

Og sagde så at jeg selv sku tømme den hver dag og smører med klorhexidin creme og så et plaster på..

der gik 1-2 uger, og så var den væk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.