Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Hullehamster

Opsvulmede/ hævede læber

Recommended Posts

Hullehamster

Hej. Jeg døjer til tider med voldsomt hævede læber, samt svælg. Det er virkeligt irriterende at gå rundt med, ikke mindst fordi man kronisk ligner Anni Fønsby:(

Det er ikke kun belastende rent skønhedsmæssigt, der dannes også store smertefulde revner i læberne. Så ville lige høre om der er andre derude, som har prøvet noget lignende, eller har en diagnose på en evt. sygdom.

På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mor2005

Mit har været allergi :)

Det er noget så smertefuldt. Hvis jeg bruger den der dåse med Metholatum så kan jeg regne med at de hæver op meget op, at Anni-pigen bliver jaloux.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hullehamster

Jeg har også en lille anelse om at jeg kunne være overfølsom overfor frugter med meget syre i. F.eks. ananas, æbler og diverse citrusfrugter. Jeg har ellers i en længere periode været tilknyttet Odense Universitetshospital, hvor jeg blev grundigt undersøgt for alverdens ting. Men ingenting fandt man ud af. Trælst....:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Har du prøvet med antihistaminer? Og er du blevet testet for allergier?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Spiser du ofte frisk ananas, kiwi og evt. citrusfrugter?

For min tunge og sommetider læber hæver op og gør ondt, hvis jeg spiser for meget af de frugter, jeg har nævnt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ego81

Det sker også for mig, når jeg har spist æbler, nødder og tomater. Meget belastende. Jeg kan så regne ud, at jeg må være allergisk over for de fødevarer, men det kom faktisk ikke frem i priktesten. Hævelsen plejer at falde, hvis jeg tager en allergipille.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ojenvippen

Der er ingen tvivl om, at det er en allergisk reaktion. Synes du skal snakke med lægen om det, og få taget sådan en prik-test i stedet for selv at gå og prøve ting af og sådan. Det må være vildt ubehageligt for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rejepiller

Jeg døjede rigtig meget med det samme da jeg boede hjemme og blev også testet for alverdens ting mht. allergi, men de fandt aldrig ud af hvad jeg var allergisk overfor. Efter jeg flyttede hjemmefra har jeg ikke haft det og er nu blevet overbevist om at det har skyldtes parfume! Min mor har altid brugt parfume i ALT, og til sidst blev hun selv mega allergisk og har måtte undgå alt med parfume, selv rengøringsmidler.

Jeg kan i dag mærke en mild kløen i mine læber hvis jeg foreksempel prøver en creme på hånden hvor jeg ikke kan tåle parfumen. Jeg har fjernet alt med parfume i mit hjem- og ja, det er super ærgeligt ikke at have velduftende sengetøj osv, men man vender sig hurtigt til det! Så måske det kunne være en idé at undgå parfume, og så ellers prøve at skrive ned hvad du spiser hver dag. På den måde kan du også notere hvilke dage du har allergi og måske efter noget tid se et mønster i din allergi mht hvad du har spist.

Jeg fik forresten antihistaminer af min læge og det hjalp når jeg hævede op.

Held og lykke med det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hullehamster

Problemet er bare, at jeg allerede er levet testet for alverdens ting. Har fået foretaget priktests, "klistre-tests (sådan nogle på ryggen for nikkelallergi), blodprøver og en biopsi i munden. Intet af det viste noget udover det sædvanlige.

Mine læber startede med at hæve kort tid efter jeg fik bøjle på tænderne, dvs. da jeg var ca 12 år, idag er jeg næsten 22. Så det er længe at gå rundt og ligne en klovn ;)

Jeg spiser egentlig ikke så forfærdeligt mange syreholdige frugter mere, da det sommetider svider på læberne. Her i forgårs drak jeg en Capri-Sonne, og 10. min senere havde jeg Anni-læber :(

Aner simpelthen ikke mine levende råd, er bare så træt af det!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Problemet er bare, at jeg allerede er levet testet for alverdens ting. Har fået foretaget priktests, "klistre-tests (sådan nogle på ryggen for nikkelallergi), blodprøver og en biopsi i munden. Intet af det viste noget udover det sædvanlige.

Mine læber startede med at hæve kort tid efter jeg fik bøjle på tænderne, dvs. da jeg var ca 12 år, idag er jeg næsten 22. Så det er længe at gå rundt og ligne en klovn ;)

Jeg spiser egentlig ikke så forfærdeligt mange syreholdige frugter mere, da det sommetider svider på læberne. Her i forgårs drak jeg en Capri-Sonne, og 10. min senere havde jeg Anni-læber :(

Aner simpelthen ikke mine levende råd, er bare så træt af det!!

Er du blevet testet for det med citrus frugter ? eller syreholdige frugter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.