Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

110tilbage

- 10 kg

Recommended Posts

110tilbage

jeg har tidligere oprettet en tråd, men den blev for rodet, selv til mig selv, så jeg har besluttet at starte forfra.

startindlægget vil blive opdateret med vægt + mål (mål kun såfremt der er ændringer)

ellers vil jeg prøve, dagligt at skrive mit madindtag (da jeg er meget slem til at overspise:() og motion.

mit mål er 60 kg (jeg har for ganske nylig taget 5 kg på MEGET hurtigt) og mit fedt er meget ulige fordelt, så det ser meget usundt ud.

info fra tidligere tråd: (8 august)

vægt: 69,6 MÅL: 60 kg

under brystet: 78cm

talje: 76 cm

hofte: 102,5

lår: 55,5

opdatering: 25 august:

vægt 70.6

arm: 27

under brystet: 76.5

talje:75.6

hofte: 103

lår: 56

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
110tilbage

status idag.

jeg har ikke lavet motion, men har været aktiv på mit job.

har kun drukket vand, og ellers har kosten været:

morgemnad: banan

mellemmåltid: 1 stk agurk, 1 stk æble

frokost: rugbrød (levebrød) m. halv fiskefrikadelle, æg, kyllingepålæg m. agurk

mellemmåltid: en halv avocado

aftensmad: (ikke så sund igen) pastafad med lidt kalkun, flåede tomater, mornay sauce (fy), friske champignon, grovpasta, frisk spinat, løg og hvidløg

dessert: yoghurt med lidt rosiner

i morgen har jeg planer om både løbetræning + en times træning om aftenen - håber jeg kan spise lidt mindre end jeg har gjort idag!:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
110tilbage

hov, kom slet ikke online igår, så her er lige update for to dage:)

igår ville jeg have været ude og løbe, men regnen piskede ned, så jeg opgav:)

til gengæld tog jeg med min storesøster ind og træne - det blev til en times fitness. idag skal vi prøve en eller anden form for kampsport (også én time).

madindtag har været lidt ØV!!

tirsdag:

Morgenmad: yoghurt m. rosiner

mellem: 1 stk agurt + en banan

frokost: 3 stk rugbrød (levebrød): fiskefrikadelle, hytteost + grønt og kyllingepålæg m. grønt.

mellem: 2 stk melon + en smule rosiner

aftensmad: wok: grovnudler m. forsk. grøntsager (ærter, porre, gulerod, peber, champignon, bambusskud, hvidløg) + 1 rugbrød med kyllingepålæg.

onsdag:

morgen: yoghurt m rosiner

mellem: agurk, æble + banan

frokost: 2 rugbrødsmadder (fiskefrikadelle, kyllingepålæg) + nudelrester

*opdateres*

vil bare så gerne se repræsentabel ud igen, og jeg jeg bliver så ked af det, hver gang jeg ser mig i spejlet, eller jeg prøver at tage noget fint tøj på.

håber virkelig det hjælper denne gang, har aldrig arbejdet så målrettet på at tabe mig før, vil det bare så gerne - vil også gerne spise mindre, men... jeg er bare så fucking sulten hele tiden:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fynerfin82

Hej med dig...

Først og fremmest velkommen til...

Det er ikke et mål i sig selv at spise mindre. Du skal bare spise det rigtige. Hvis du ikke giver kroppen noget at arbejde med stopper forbrændingen og så sker der slet ikke noget.

Nu er jeg ikke ligefrem ekspert, men har da været på kur i 6 uger nu og kan da berette hvad der fungere for mig.

Jeg spiser 3 hovedmåltider og 2 (nogen gange 3) mellemmåltider. Til hovedmåltiderne er det vigtigt du får noget der mætter længe og som selvfølgelig er sundt. Til mellemmåltiderne spiser jeg frugt eller grøntsager, f.eks. en banan eller et par gulerødder.

Men din mad ser jo fornuftig ud selvom det er lidt vildt både at spise wok og rugbrød:) Har du prøvet at drikke et stort glas vand ca 15 min før du skal spise? Jeg har også haft problemer med at jeg kunne spise kæmpe potioner og følte mig sulten hele tiden. Det var hårdt de første par uger at stoppe med at spise, når jeg stadig følte mig sulten, men efter måske 20 min var jeg faktisk ikke sulten længere.

Så mit råd vil være at du 1. prøver at drikke et stort glas vand et kvarter inden du spiser og 2. når du har spist først portion, skal du overbevise dig selv om at kroppen har fået nok. Drik igen et stort glas vand. Det er en rigtig god ide at gå en lille tur, så får maden tid til at falde på plads og du vil (forhåbentlig) ikke længere føle dig så sulten.

Held og lykke med det forsatte vægttab!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
110tilbage

hejsa, og mange tak for dine råd:) Ja i know, jeg er meget slem til at spise rigtig mange kulhydrater (engang var min frokost oppe på 5 rugbrødsmadder om dagen + et solidt aftensmåltid:)).

jeg vil prøve tricket med at drikke et stort glas vand. jeg drikker kun vand i løbet af ugen, har aldrig rigtig lyst til andet - men jeg frygter bare lidt, at jeg så er sulten igen en time efter igen - hvis jeg drikker alt det vand før et måltid?

igår aftes fik jeg tunsalat til aftensmad (nogen der ved hvor "slemt" det tunsalat som man kan købe i sandwichbarer osv er? lavede det selv igår, men kunne godt fristes til den nemme løsning når jeg har travlt og bor lige ved siden af en sandwichcafe:))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Charl0tte

Prøv evt. at tælle kalorier for alt hvad du spiser i løbet af en tilfældig dag. Dvs. vej maden, udregn kalorierne og få et overblik sidst på dagen. Nogen gange tror folk de spiser rigtig godt og sundt, men i sidste ende spiser de stadig for meget eller for lidt i løbet af dagen, og får derfor ikke noget vægttab sidst på ugen.

Glæder mig ellers til at følge med i din kamp. Held og lykke :rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
110tilbage

tak for dit råd:)

Desværre er det ikke rigtig en mulighed for mig at veje min mad. bla pga madordning på arbejdet, og fordi jeg er for doven:) Host host:)

jeg har prøvet at regne ud enkelte gange, men det bliver da hurtigt for omstændigt (ja i know, dovenskaben kender ingen grænser:))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Charl0tte

^ Det er en ærlig sag jo :gogo: Men hvis du på et tidspunkt kommer til et punkt hvor der ikke længere sker noget, kan det i hvert fald være en mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
110tilbage

ja, jeg tror at jeg er blevet "overtalt" af en anden tråd til at forsøge det i et par dage (i forbindelse med weekenden + et par fridage) for ligesom at få en fornemmelse af det. jeg tror jeg udsætter mig for noget af en prøvelse, men jeg bli´r jo nok så meget desto klogere:))

nå, til dagens ædegilde:

morgenmad: yoghurt m rosiner

mellem: æble

frokost: 3xrugbrød (fiskefrikadelle, hytteost m salat + kyllingepålæg

mellem: en rugbrød m kylling (var meget sulten efter to timers håndbold, men alligevel.. FY!)

aftensmad: paneret (fy) kalkun m blandet salat

dessert: (oh no - skammer mig allerede!!!) krydderbolle med mørk pålægchokolade.

motion: "Kun" en omgang (let) håndbold

jeg skal virkelig ta mig sammen - og ska endda ud og spise i morgen, det går aldrig!:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cucuu

Hejsa

Jeg var lige inde og kigge i din tråd :)

God fornøjelse i aften når du skal ud og spise. Jeg skal selv til fødselsdag og håber at der ikke vil blive serveret en masse usundt, for så kan jeg bare ikke styre det :rulle:

Men satser på at drikke en masse vand og lade være med at æde til jeg sprænger, selvom det er lækker mad :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...