Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Yaka

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?  

442 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

TomKah

Jeg synes måske ikke der er forskel på drenge og piger, men der er forskel på hvornår de i gennemsnit får tilbuddet, tror jeg. Netop fordi piger gerne har kærester, der er ældre end dem selv. Så jeg er ikke bekymret.

Som udgangspunkt håber jeg at mine børn vil bruge deres ungdom på at skabe nogle rigtig nære bekendtskaber, som kan vare resten af deres liv, frem for at dyrke kæresterier med nogle som de alligevel vokser fra.

Sex... tja... sex synes jeg er mindre vigtigt, 17-20 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Jeg synes måske ikke der er forskel på drenge og piger, men der er forskel på hvornår de i gennemsnit får tilbuddet, tror jeg. Netop fordi piger gerne har kærester, der er ældre end dem selv. Så jeg er ikke bekymret.

Og det er lige præcis derfor JEG ville blive MEGET bekymret.

En pige på 13 med en kæreste på 20, kan meget hurtigt føle sig tvunget ud i noget, som hun slet ikke er klar til - eller er "moden" nok til at sige "NEJ" til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
Jeg har ikke en pige, men en dreng - men i mine øjne er forskellen ikke så stor.

Jeg har stemt, når han er klar.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke på, at man kan være klar som 14-årig - men man kan TRO, at man er klar.

Hvis det var op til mig (;)), så ville jeg synes 17-18 år var en passende alder :-P

Det her indlæg er jeg 100 % enig i!! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TomKah

En pige på 13 med en kæreste på 20, kan meget hurtigt føle sig tvunget ud i noget, som hun slet ikke er klar til - eller er "moden" nok til at sige "NEJ" til.

Nu er grunden jo, at jeg ikke har en pige, men kun en dreng :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady

Jeg vil selvfølgelig helst have, hun venter til hun er 15. Og selv er klar til det.

Pt vil hun ikke selv; det interesserer hende ikke og desuden vil hun vente på at kunne få vaccinationen mod livsmoderhalskræft.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gryntefnug
Jeg vil selvfølgelig helst have, hun venter til hun er 15. Og selv er klar til det.

Pt vil hun ikke selv; det interesserer hende ikke og desuden vil hun vente på at kunne få vaccinationen mod livsmoderhalskræft.:)

vau hvor fornuftigt og flot tænkt af din datter , send hende lige en rose herfra :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
muddie1977
Jeg har ikke en pige, men en dreng - men i mine øjne er forskellen ikke så stor.

Jeg har stemt, når han er klar.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke på, at man kan være klar som 14-årig - men man kan TRO, at man er klar.

Hvis det var op til mig (;)), så ville jeg synes 17-18 år var en passende alder :-P

:gogo: lige mine ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dolaem

Hvis min datter som 13 årig slæbte en 20 årig med hjem, så tror jeg at jeg ville snakke med ham om at sex bare var no-go, og om at min mand har jagttegn og er ret god til at ramme :D

Når det så er sagt, så håber jeg også at hun med vores vejledning osv vil vente.

Jeg husker tydeligt hende jeg gik i klasse med, som som 15 årig blev droppet af sin 19 årige kæreste, og hun stod med tårerne rendende og sagde "og han fik mig til at tage p-piller" og jeg husker også at jeg tænkte at det da klart skulle være pigens eget valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hlin

Kørte en dag for et års tid siden med min 14-årige datter på motorvejen, så siger hun:

"Forresten mor - vil du ikke bestille tid hos lægen, jeg vil gerne have p-piller???"

Jeg var nær kørt i grøften - når vi tidligere havde snakket om det, havde jeg sagt at jeg gerne så hun ventede til hun var et godt stykke over de 40...

Lettere rystet udbrød jeg straks: " DET kan det overhovedet ikke være tale om - du må være blevet vanvittig..."

Meget roligt og velovervejet siger tøsen så - "nå, jamen så gør jeg det bare uden"

Så var der ikke mere snak om den ting!!!!!

Næste dag havde jeg tænkt det igennem uden stress eller andre forstyrrende elementer.

Sagde til hende at selvfølgelig skulle jeg nok sørge for en tid hos lægen og jeg skulle også nok købe p-pillerne til hende - men at jeg alligevel synes hun skulle bruge kondom også..."

Hun gloede på mig som om jeg var komplet håbløs og sagde så "Tror du jeg er åndssvag??? Jeg skal ikke have clamydia!!!"

Måtte smile lidt for mig selv og indrømmede blankt at hun faktisk er meget fornuftig.

Nu er hun 15 - single - men har hele vejen igennem nydt sit sexliv og ikke fortrudt et sekund....

Så hun var på trods af min uparathed helt klar til at tage skridtet. Godt for os begge, hun vidste hvordan hun skulle håndtere min modstand...

/Hlin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lala-pigen

jeg har så kun sønner men tillader mig at svare alligevel.

1. først svar på tråden, mine børn (lige meget hvilkede køn de havde) må ha sex når de vil for jeg kan ikke forhændre det alligevel, men jeg håber at vi får dem opdraget så deres første gang bliver med en som betyder noget for dem og som giver dem en god ingang til sexlivet og at de peskytter sig ordenligt.

2. jeg syntes ikke der er den store forskillig på om det er piger el. drenge, det kan godt være piger kan bilve presset af ældre kærester, men drenge bliver presset mere af hinanden og det er større tabu for drenge at være jomfru længe, så jeg syntes det kommer ud på et.

lala

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...