Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Yaka

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?  

442 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

sixxdog

De skal helst være på den anden side af flytte hjemmefra-alderen :)

Dog handler det jo også meget om modenhed ift. selve dåbsattesten. Min ældste datter (bliver 15) er slet ikke klar, eller nysgerrig nok, endnu..

Og vores forhold herhjemme, er nu alligevel så åbent, at vi ville vide når tiden nærmer sig. Min ængstelse er langt større ved den næste i række (bliver 13), for hun har længe været nysgerrig omkring det andet køn - alt for nysgerrig for min smag i hvert fald, og det kræver lidt mere pædagogik fra min side, som forælder.

Jeg tror dog som udgangspunkt det er svært at styre, for børnenes personlighed er på dette tidspunkt for længst formet, og din indflydelse som forælder, skal være sket længe forinden teen-årene.

Generelt er min holdning, at børn og unge mange steder bliver pacet ift. sex - i det offentlige rum, medierne, og dermed også blandt venner og veninder. Alle har efterhånden et lidt forskruet syn på sex, der fylder way too much, og nærmest er blevet parametret for hvordan man lever sit liv. Det første spørgsmål min ældste datter får af sin jævnaldrende kusine, når de møder hinanden til den årlige familiefest, kunne være : "Har du knaldet?", eller noget i den stil..

Jeg er tilhænger af at lade børn være børn, og gerne så længe som overhovedet muligt - men man skal vel heller ikke bremse, den måske, naturlige udvikling?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Samtidig med drengebørnene?

Jeg tror ikke, der er så meget, man som forældre kan gøre fra eller til omkring tidspunktet. Men jeg forventer vel, det vil være i 15-16-årsalderen, tidligst.

I hvert fald vil jeg prøve at indprente dem, at de skal være gamle nok til at forstå konsekvenserne. Den præst, der konfirmerede mig, mente, at som hovedregel skulle man være så moden, at man ikke ville have noget mod, at forældrene vidste det. Det tror jeg er en meget god tommelfingerregel.

Men derudover handler det for mig mest om at være åben, så de kan stille spørgsmål, og så ville de selvfølgelig blive udstyret med prævention :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
camilla.something
måske skal det llige nævnes at starbuck er muslimsk gift,m i da er det jo ikke så underligt;)

Okay. Det var bare sådan en, der også KUNNE have været en vittighed.

Som når Hr. Something mener, at vores datter må få en kæreste, når han er flyttet på plejehjem.

Så det var jo meget rart at vide, om det var det ene eller det andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bohemian
Okay. Det var bare sådan en, der også KUNNE have været en vittighed.

Som når Hr. Something mener, at vores datter må få en kæreste, når han er flyttet på plejehjem.

Så det var jo meget rart at vide, om det var det ene eller det andet.

Kæresten eller hr. Something? :deer::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
camilla.something
Kæresten eller hr. Something? :deer::D

Hm, godt spørgsmå. Det må jeg hellere få afklaret. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mor2005

Jeg har så en søn, men vil sætte stor pris på at han venter til han er over de 15 år :) Og det samme om den pige eller dreng han har tænk sig at bolle :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sukkerknald*

ALDRIG NOGENSINDE! :badr: :badr:

Det er jo mors små puslinge....:lun:

Baaaah må hellere få kllippet navlestrengen, men vil mene når de er klar og helst når de over 35 år.

Men så længe de beskytter sig og har viden med hjemme fra omkring det med kondom og p-piller og når de føler det er det rigtige, men vil nu helst håbe på de er over 15 inden de starter på sex.

Sukkerknald

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudeawakening

:tie:

Aldrig...:genert: ... eller ihvertfald først når jeg har fået investeret i et jagttegn og et alubat:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gryntefnug

har en dreng(17) og en pige (21)

har haft den regel at den kriminelle lavalder skulle overholdes , begge mine børn har været uenige *G*

så datteren var knapt 15 da hende og kærresten igennem næsten et år ikke kunne vente længere .

Hun kom og fortalte mig at de havde beluttet at nu kulle det være ,uanset hvad jeg mente , så går ud fra hun var mere end klar

og sønne nåede kun de knapt 14 da han og kærreten ikke kunne vente længere . Han fortalte ikke noget og da emnet blev berørt fik jeg pænt besked på at det faktisk ikke kom mig ved hvor eller hvornår for det var jo hans krop .Hvorefter han fortalte hitorien alligevel

så principperne om at overholde den kriminelle lavalder væltede med begge mine børn . Men ingen af dem har en fortrydelse i bagagen så jeg må gå ud fra at de har været parate ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Jeg har ikke en pige, men en dreng - men i mine øjne er forskellen ikke så stor.

Jeg har stemt, når han er klar.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke på, at man kan være klar som 14-årig - men man kan TRO, at man er klar.

Hvis det var op til mig (;)), så ville jeg synes 17-18 år var en passende alder :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...