Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Yaka

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?  

442 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Splat
Det ledte jeg nu ikke som sådan efter - men ja helt seriøst mener at alle har en eller anden form for håb for deres børn og et eller andet sted mener jeg også at det skal være der - så længe der også er plads til at der kan ændres på disse ønsker.

Som jeg skrev tidligere handler det mest om hvor specifikke de håb er. Eller jeg vil sige det sådan, at der er ting, jeg ikke ønsker for mine børn. Jeg håber da også, at de kommer til at klare sig godt. Jeg ser ikke, at livet er specielt nemt uden en uddannelse fx. Jeg arbejder i et af de områder, hvor jeg møder rigtig mange forældre uden. Men jeg ville aldrig nogensinde mene noget specielt om valget af en uddannelse.

Nu tror jeg ikke, at lige den del bliver et problem her. Jeg kan mærke på min store pige, at det slet ikke er faldet hende ind, at man kunne lade være med at tage en uddannelse og sådan påvirker man sine børn med den levevis man har og de forventninger man har til dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Som jeg skrev tidligere handler det mest om hvor specifikke de håb er. Eller jeg vil sige det sådan, at der er ting, jeg ikke ønsker for mine børn. Jeg håber da også, at de kommer til at klare sig godt. Jeg ser ikke, at livet er specielt nemt uden en uddannelse fx. Jeg arbejder i et af de områder, hvor jeg møder rigtig mange forældre uden. Men jeg ville aldrig nogensinde mene noget specielt om valget af en uddannelse.

Nu tror jeg ikke, at lige den del bliver et problem her. Jeg kan mærke på min store pige, at det slet ikke er faldet hende ind, at man kunne lade være med at tage en uddannelse og sådan påvirker man sine børn med den levevis man har og de forventninger man har til dem.

Præcis man præger sine børn som jeg sagde selv.

Jeg vil aldrig sige til min datter at jeg håber hun har sex når hun er 16-17 år. Men bliver hun den samme type pige som jeg var så er det jo meget sandsynligt at hun vil have sex der.

Jeg har håb, men der er altid plads til ændringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
camilla.something
Jeg håber, at mine fremtidige børn venter til de er over 15 år, og dernæst til de er klar. Jeg håber måske også lidt, at de venter med at gøre det, til de finder en som de også holder af, på andre planer end det udelukkende seksuelle... Men det vigtigste er, at de får en god oplevelse, og jeg ved fra veninder, at bare fordi man mister sin jomfruelighed til en kæreste, er det ikke ensbetydende med, at det er godt. Ligesom at et par af mine veninder mistede den til ikke-kærester, og fik en meget dejlig oplevelse ud af det.

I øvrigt forskelsbehandler jeg ikke på børn. Jeg forstår ikke, at det oftest er "synd" for pigerne når de sammen med nogen mens de er meget unge, mens drengene bare er modne og cool og fremmelige.

Lidt som i debatten med lærer/elev-forhold, hvor det altid er synd for eleven hvis hun er en pige og læreren en mand - men er eleven en dreng og læreren en kvinde, så er det ikke synd for ham. Det forstår jeg ikke.

Det forstår jeg heller ikke. Og hvis man er i tvivl, om det er skidt for drenge at blive seksuelt misbrugt af kvinder, kan man prøve at læse John Irwings "Indtil jeg finder dig". Det er ganske vist fiktion, men det giver en virkelig god beskrivelse af drengens problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
julemandenshjaelper
Jeg betragter overhovedet ikke sex som noget man skal have lov til. Det er lysten der skal drive værket, om man så må sige.

(Hvis mit 13 årige barn kom hjem med en kæreste på 17, ville jeg helt sikkert skifte mening.)

Jeg har da en datter på 13, snart 14 - det skal lige siges at hun lige har fået en kæreste på 17 :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sixxdog
Jeg har da en datter på 13, snart 14 - det skal lige siges at hun lige har fået en kæreste på 17 :o)

Hvis du nu absolut vil provokere, så skulle du ha' skrevet at han var 29 istedet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jannah
Skjult

Helt sikkert når de er over 15! Når man er meget ung kan man komme til at tro man er klar, selvom man ikke er det. Jeg taler af bitter erfaring. Men i sidste ende er det ikke noget, man som forælder kan styre. Masser af snak om sex og grænser gør hele forskellen, uanset om pigen synes det er forfærdeligt pinligt eller åndssvagt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...