Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Yaka

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?

Hvornår må jeres pige-b*rn have sex?  

442 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Dolaem

Jeg synes det er svært at svare på, for egnetlig er svaret vel 'når hun selv er klar til det', men jeg ville godt nok blive noget ked ag det, hvis hun synes hun er klar når hun er 12:8:

SÅ jeg tror jeg er med two på den her. Når hun selv er klar, men helst over 15:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Angelpsp

Når hun selv er klar om hun er 14, 16 eller 18 er mig ligemeget bare hun ikke gør det mod sin egen vilje og kun for at glæde en kæreste *S*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lischil

JEg har svaret over 15 år.... synes selvfølgelig det handler om, at hun selv er klar. Jeg synes bare generelt ikke der er mange der er klar når de er under 15 år. Det kan godt være de selv føler det, men mentalt er de der bare ikke endnu efter min mening. Min den ældste er 14 år og håber meget at hun lige venter lidt endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bambi@

UPS, jeg havde ikke set, at det kun drejede sig om pigebørn. Jeg beklager meget :genert: . TS.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
camilla.something
SÅ helst at de ventede til de var blevet gift. Har dog ingen døtre endnu.

Det samme gælder for vrigt sønner.

Ville dog ikke få et hysterisk flip hvis de ikke ventede, men ville gerne som det mindste at de ventede til de var sexuelt myndige. Men det er jo ikke sådan lige at være efter dem 24/7.

Men det allervigtigste for mig er at de venter til de er klar, og ikke bukker under for et gruppepres :).

Seriøst?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
viola73444

Ja det tror jeg da godt du kan regne med!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Balougirl
Seriøst?

måske skal det llige nævnes at starbuck er muslimsk gift,m i da er det jo ikke så underligt;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sixxdog

De skal helst være på den anden side af flytte hjemmefra-alderen :)

Dog handler det jo også meget om modenhed ift. selve dåbsattesten. Min ældste datter (bliver 15) er slet ikke klar, eller nysgerrig nok, endnu..

Og vores forhold herhjemme, er nu alligevel så åbent, at vi ville vide når tiden nærmer sig. Min ængstelse er langt større ved den næste i række (bliver 13), for hun har længe været nysgerrig omkring det andet køn - alt for nysgerrig for min smag i hvert fald, og det kræver lidt mere pædagogik fra min side, som forælder.

Jeg tror dog som udgangspunkt det er svært at styre, for børnenes personlighed er på dette tidspunkt for længst formet, og din indflydelse som forælder, skal være sket længe forinden teen-årene.

Generelt er min holdning, at børn og unge mange steder bliver pacet ift. sex - i det offentlige rum, medierne, og dermed også blandt venner og veninder. Alle har efterhånden et lidt forskruet syn på sex, der fylder way too much, og nærmest er blevet parametret for hvordan man lever sit liv. Det første spørgsmål min ældste datter får af sin jævnaldrende kusine, når de møder hinanden til den årlige familiefest, kunne være : "Har du knaldet?", eller noget i den stil..

Jeg er tilhænger af at lade børn være børn, og gerne så længe som overhovedet muligt - men man skal vel heller ikke bremse, den måske, naturlige udvikling?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig
Uanset hvad jeg mener, så er jeg sikker på at mine piger gør som de føler er rigtigt.

Jeg må så bare håbe at mine råd og min vejledning fra en tidlig alder kan lede dem i en god retning.

Kloge ord :gogo:

*N_L kun med drenge...men det samme gælder*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig
Nu har jeg kun drenge, og i princippet burde der jo ikke være nogen forskel på, hvornår de "får lov" - selvom det er naivt at forestille sig, at et forbud fra mig skulle have en opsættende virkning i forhold til deres seksuelle debut.

Mine sønner er 12 og 13. Jeg gætter på, at den yngste debuterer først, men den ældste har gang i noget pigehalløj i øjeblikket, der dog mest handler om kys og søde sms'er.

Jeg er en stor tilhænger af åbenhed og oplysning. Jeg gør meget ud af at fortælle mine børn, at sex IKKE er som på nettet eller i bladene. At man starter lige så stille med at kysse og kæle, at det skal være rart for begge parter, og at det er allerbedst med én, man er glad for. Jeg lærer dem om prævention, om deres egen krop og om kvindekroppen og menstruation. De ved, de altid kan komme til mig med spørgsmål, og de gør de også.

Jeg håber rigtig meget, at de vil gå gradvist til værks. I mine øjne er der ikke noget unaturligt i, hvis de laver de indledende øvelser nu. Jeg håber dog, de venter med egentligt samleje, til de er omkring de 15.

Når den tid kommer, vil jeg sikre mig, at evt. overnattende veninder har accept fra deres forældre, så vi sammen kan passe på vores unge mennesker og sikre os, at de får en god oplevelse med sex.

Når der rigtig kommer gang i festerne, vil jeg åbne mit hjem for forfester - det er meget bedre, at de sidder og hygger sig med levende lys og spiritus inden for rimelighedens grænser, end at de står bag et skur og drikker sig pikkelfulde i breezer og mister deres mødom m/k i en brandert i en ligusterhæk - uden gummi.

:worship:

*N_L med 11-årig...og allerede igang med at "indoktrinere" ;) *

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...