Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

whohaa

Hjælp :'( Hvornår begynder man at tabe sig?

Recommended Posts

whohaa

Jeg har trænet i 5 uger nu, seks gange i ugen. Min vægt er stort set ikke forandret, har tabt måske lidt over 1 kg, og i denne uge har jeg taget et kg på :(

Jeg kæmper hver gang i det skide motionscenter, men det er virkelig demotiverende når der ikk sker en skid på vægten. Målebånd er ikk en mulighed for mig, kan aldrig finde ud af at måle det samme sted alligevel.

Jeg laver en blanding af cardio og styrke, men helt klart mest cardio, min puls er altid som den skal være, og spiser efter en diætists kostplan til mig.

Hvornår begynder det at rykke, det kan sgu da ikk passe at jeg kan blive ved med at holde den samme vægt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissDivine

Du har sikkert tabt en masse fedt og taget på i muskler. Så der kan godt gå noget tid før du ser det på vægten.

Jeg har kørt spinning i ca 1½ måned og har tabt 3 kg rent fedt (hvilket jeg synes er meget), men vægten har ikke forandret sig endnu. Man kan dog tydelig se de på min mave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ibberlib

ikke for at snage, men hvad spiser du i løbet af en dag?

6 gange træning om ugen burde give resultater medmindre din appetit er blevet så meget større at du stadig ligger på ligevægtsindtag..:)

Jeg er fitnessinstruktør og jeg har mange kunder der kommer til mig med samme spørgsmål..

Og det kan som de andre har nævnt også skyldes at fedtprocenten er gået ned mens du har fået større muskelmasse..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
whohaa

Morgenmad: smoothie med proteinpulver

Mellem: grønstsager, 5 mandler

Frokost: salat med laks, kylling eller oksekød

mellem: grøntsager

aften: grøntsager, kød

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen

I stedet for at veje dig, så prøv et målebånd. Da jeg trænede kunne jeg ikke se at jeg tabte mig på vægten, men målebåndet sagde noget andet. Nu har jeg ikke trænet siden starten af maj (museskade hvor jeg ikke kunne bruge højre arm), men skal da starte imorgen igen og inden da skal jeg lige have målt mig op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cfensbo
ikke for at snage, men hvad spiser du i løbet af en dag?

6 gange træning om ugen burde give resultater medmindre din appetit er blevet så meget større at du stadig ligger på ligevægtsindtag..:)

Jeg er fitnessinstruktør og jeg har mange kunder der kommer til mig med samme spørgsmål..

Og det kan som de andre har nævnt også skyldes at fedtprocenten er gået ned mens du har fået større muskelmasse..

Som fitnessinstruktør skulle du måske også lige fortælle TS om hvad der sker med blodsukker og blodvolumen når man begynder at træne...

Hvis du ikke kan det siger du bare til så skal jeg nok gøre det! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
beautifly

Jeg har lidt det samme problem, min vægt flytter sig ikke så meget.. men tilgengæld synes jeg nu at jeg kan se en ændring i målene omkring talje og hoften hvilket jeg jo synes er enormt fedt.

Så prøv med målebånd istedet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissDivine
Som fitnessinstruktør skulle du måske også lige fortælle TS om hvad der sker med blodsukker og blodvolumen når man begynder at træne...

Hvis du ikke kan det siger du bare til så skal jeg nok gøre det! ;)

Nu er det så ikke mig, du henvender dig til, men jeg vil da gerne vide det så det må du da gerne lige fortælle :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cfensbo
Nu er det så ikke mig, du henvender dig til, men jeg vil da gerne vide det så det må du da gerne lige fortælle :)

Når man er fysisk inaktiv så taber man muskelmasse og glykogendepoterne tømmes.

Når man så begynder at træne så sker der det at muskelmassen stiger det samme gør blodvolumen og glykogendepoterne.

Normalt har man cirka 0.8 x [kropsvægt] liter blod. Når man går igang med at træne så stiger denne et sted imellem 5 og 12%.

Ens glykogendepoter fyldes. Det specielle i forbindelse med dette er at for hver gram sukker der lagres bindes der 2.7 gram vand. Dvs. at hvis ens sukkerdepoter stiger med 300 gram så bliver den samlede vægtforøgelse ca. 1200 gram.

Alt dette betyder at man sagtens kan tage op til 2 kilo på i løbet af den første måneds træning.

Hvis folk ikke ved dette så gør det det at starte et vægttab endnu mere vanskeligt da man jo syntes at man gør alt hvad man kan - men det ser ud som om man tager på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HeartOnMySleeve

Nu bliver jeg nysgerrig. Det vand der bindes, hvor bindes det? I kropsvævet som sådan, i blodet eller hvorhenne? Jeg tænker, hvis man tager 2 kg. på i væske, så gør det vel ikke noget negativt for udseendet så længe det ikke sætter sig på fedtdepoterne.

Den binding stabiliserer sig vel efter et stykke tid - altså når glykogendepoterne er fyldt op. Slipper man af med den 'ekstra' væske igen, eller bliver det bare en del af ens 'nye' balance så længe man træner?

Jeg går i øvrigt ud fra at blodet er 0,08 x kropsvægt? Jeg håber da ikke håber jeg består af 80% blod! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...