Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Guggimor

Alene hjemme om natten?

Recommended Posts

Journalistspiren
Kan da lige fortælle, at jeg havde fødselsdag i onsdags. Kl 7 stod drengene i køkkenet. Der hang en seddel på indersiden af døren i soveværelset: "Mødre forbudt i hele huset inden kl 9" Så bagte de kage og lavede kaffe og cacao, som vi indtog sammen midt i min seng med dynen som dug ;) Som pynt havde de hentet roser i haven og sat i to glas på gulvet.

Gaven var en parfume, de har sparet op til sammen.

Åhr, det var da bare for sødt... :lun:

Og så er det endda drenge. Til lykke med dem.

Jeg tror, de piger, der får dem som kærester, kommer til at blive forkælede...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Han er utvivlsomt klar. Og Mor kan vist godt begynde at øve sig ;)

Er der i øvrigt ikke nogen, han kan ringe til, hvis det skulle være? Altså nogen, der bor tættere på? Ikke, at jeg tror, han vil benytte det, men det er måske meget trygt, just in case - omend det måske mest er for moderens nattesøvn :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe

Du er meget pylret;)

Vores de store er tit alene, de vælger selv om de tager med hvis vi skal nok, og de har da også været helt alene hjemme både sammen og en og en - det skal lige siges at de er 14 år og 16 år:)

Jeg kunne aldrig finde på at forbyde dem det, finde en barnepige eller ligende for en overnatning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaike

Selvfølgelig skal du ta' afsted - han kan sagtens klare det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaike
Ok, så det ER vist bare mig, der er pylret. Men vi har jo også alle en masse med i rygsækken, der skaber de forældre, vi nu én gang er. Og min gør, at jeg er mere pylret end de fleste af skræk for at virke ligeglad.

Nå, kan godt se den store sammenhæng, når I skriver, at om tre år kan han flytte hjemmefra og hvorfor ikke øve sig...jow jow...det er ikke ham, der har problemet, men mig selv.

Kan da lige fortælle, at jeg havde fødselsdag i onsdags. Kl 7 stod drengene i køkkenet. Der hang en seddel på indersiden af døren i soveværelset: "Mødre forbudt i hele huset inden kl 9" Så bagte de kage og lavede kaffe og cacao, som vi indtog sammen midt i min seng med dynen som dug ;) Som pynt havde de hentet roser i haven og sat i to glas på gulvet.

Gaven var en parfume, de har sparet op til sammen. Så min opdragelse kan ikke have været HELT ved siden af...

I øvrigt tak for jeres kommentarer.De hjalp...

Wow :8: Hvor er det dog nogle betænksomme knægte! Dem har du opdraget godt:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
insolentmint

15 år fssssssss kan godt forstå hvis han synes du er lidt hys, ham kan du sagtens lade være alene hjemme.

Da jeg var 7 der låste jeg selv døren som den sidste om morgenen og var den første der kom hjem.

Hvor jeg så skulle lave kaffe til de gamle, som kom hjem, efter en ½-1 times tid. Kan ikke huske min alder hvor jeg var alene hjemme en hel nat.

Men med min fars fagforenings/politik møder og min mors club så har jeg været alene hjemme mange aftener uden problemer, synes det giver meget selvstændighed at få ansvaret at være alene hjemme - plus så kan man sove på sofaen hvis det er det man vil ;)

jeg vil tippe på at fra jeg var ca 8-9 års alderen var jeg alene hjemme med min 6½ år yngre søster, ikke hele nætter men aftener. og det var super hyggeligt.

Ps. jeg er heller ikke en party personlighed hverken dengang eller nu

edit: hej hej nice fødselsdag - søde knægte du har der

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Pylret? Nej da - hvordan kunne du få den tanke? :-D

Jeg ville uden problemer lade ham være alene hjemme - ja, sandsynligvis også ham på 13 - men han vil så ikke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dolphthekiller
Med risiko for at blive kaldt en hønemor prøver jeg lige at kaste et spørgsmål ud i debatten:

Mine drenge er 13 og 15.

Jeg er blevet inviteret til overnatning hos en veninde i den anden ende af landet. Den aften vil den "lille" gerne være hos sin far, men den store vil hellere være alene hjemme. Det er her i sommerferien. Jeg spurgte ham, hvordan han ville have det med at vågne alene osv, og han rullede bare med øjnene og sagde :" Gider du godt at lade være med at behandle mig som én på fem år?" Æhhææmm, jooo déeeet, men øøøhh hvad nu hvis huset bryder i brand eller der kommer en indbrudstyv? "Jamen så smider jeg ham bare ud, jeg er sgu da næsten 2 meter høj, mor!!:rulle: "

Han er ikke typen, der render i byen i weekenderne, men bruger hellere tiden på sport og computer. Så jeg er ikke nervøs for, at han laver numre. Slet ikke. Stoler fuldt ud på ham.

Jeg vil være væk fra om eftermiddagen og kommer hjem næste formiddag.

Er jeg totalt pylret? Min søn er fornærmet over, at jeg ikke har tillid til ham. Men det er jo ikke tilfældet. Det er snarere omstændighederne, jeg ikke bryder mig om...alt det, der kan ske.

Måske er det nu, jeg skal lære at slippe lidt, men det er svært. Da jeg selv var barn, var der INGEN, der bekymrede sig om mig.

Hvad siger I andre?:sarkasme:

det er da rart at se folk er i tvivl vedr. deres børn

det viser jo kun at man går op i hvad ens unger går og laver.......men hvis du stoler på dem så hvorfor ikke?

du kan da evt. give dem et nr de kan ringe til hvis det bliver for meget..

bare husk at dit tv virker og der er guf og film nok så sker der sgu ikke noget.

jeg plejer at stille en kattebakke ind hvis de går tør for papir........;-)

og husk masser af toastbrød og pålægschokolade i køleren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th

Ja når han er 15 er det pyller af højeste grad!

Da jeg var 15 lånte jeg ofte min families sommerhus i det mørke jylland alene og fik besøg af nogle kammerater fra efterskolen! Du skulle faktisk bare vide hvad drenge i den alder har prøvet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bambi@
Ja når han er 15 er det pyller af højeste grad!

Da jeg var 15 lånte jeg ofte min families sommerhus i det mørke jylland alene og fik besøg af nogle kammerater fra efterskolen! Du skulle faktisk bare vide hvad drenge i den alder har prøvet!

ØH NEJ.. det tror jeg så ikke er anbefalelsesværdigt, når man er usikker som forældre .. i forvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...