Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Guggimor

Alene hjemme om natten?

Recommended Posts

Guggimor

Med risiko for at blive kaldt en hønemor prøver jeg lige at kaste et spørgsmål ud i debatten:

Mine drenge er 13 og 15.

Jeg er blevet inviteret til overnatning hos en veninde i den anden ende af landet. Den aften vil den "lille" gerne være hos sin far, men den store vil hellere være alene hjemme. Det er her i sommerferien. Jeg spurgte ham, hvordan han ville have det med at vågne alene osv, og han rullede bare med øjnene og sagde :" Gider du godt at lade være med at behandle mig som én på fem år?" Æhhææmm, jooo déeeet, men øøøhh hvad nu hvis huset bryder i brand eller der kommer en indbrudstyv? "Jamen så smider jeg ham bare ud, jeg er sgu da næsten 2 meter høj, mor!!:rulle: "

Han er ikke typen, der render i byen i weekenderne, men bruger hellere tiden på sport og computer. Så jeg er ikke nervøs for, at han laver numre. Slet ikke. Stoler fuldt ud på ham.

Jeg vil være væk fra om eftermiddagen og kommer hjem næste formiddag.

Er jeg totalt pylret? Min søn er fornærmet over, at jeg ikke har tillid til ham. Men det er jo ikke tilfældet. Det er snarere omstændighederne, jeg ikke bryder mig om...alt det, der kan ske.

Måske er det nu, jeg skal lære at slippe lidt, men det er svært. Da jeg selv var barn, var der INGEN, der bekymrede sig om mig.

Hvad siger I andre?:sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
glasseterhalvtfuldt

Han er 15 han skal nok klare sig selv.

Første gang jeg sov helt alene hjemme har jeg været omkring de 13-14. Det klaret jeg nu fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

LIdt pylret måske ;) Men det er altså også en hver forældres ret, og det skal børnene lære at leve med !

Jeg er helt sikker på han nok skal klare det, de gider ikke blive passet længere i den alder, og det synes jeg er helt ok.

Min 13 årige er også ved at komme i den alder :tie: Han sover så ikke alene, men er alene om aftenen, hvis jeg skal noget, simpelthen fordi han ikke gider blive passet.

Og jeg har altid min tlf med, hvis der skulle blive noget, men det er vist kun mig der bruger den :o kan ligefrem hører ham sukke, når jeg ringer igen igen :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorTilMathias

Personligt var jeg alene hjemme i en uge hvert år fra jeg gik i 7. klasse. Det har jeg aldrig set som et problem, og hvis det er en ansvarlig knægt så kan jeg slet ikke se problemet.

Tænk på om 3 år har han stemmeret og kan flytte for sig selv hele året. Så det gør vel ikke det store at varme lidt op ved at give ham en enkelt nat alene hjemme, når han gerne vil.

Så ja, jeg synes du er pylret, når der ikke er bekymringer om hans ansvarlighed :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne
Med risiko for at blive kaldt en hønemor prøver jeg lige at kaste et spørgsmål ud i debatten:

Mine drenge er 13 og 15.

Jeg er blevet inviteret til overnatning hos en veninde i den anden ende af landet. Den aften vil den "lille" gerne være hos sin far, men den store vil hellere være alene hjemme. Det er her i sommerferien. Jeg spurgte ham, hvordan han ville have det med at vågne alene osv, og han rullede bare med øjnene og sagde :" Gider du godt at lade være med at behandle mig som én på fem år?" Æhhææmm, jooo déeeet, men øøøhh hvad nu hvis huset bryder i brand eller der kommer en indbrudstyv? "Jamen så smider jeg ham bare ud, jeg er sgu da næsten 2 meter høj, mor!!:rulle: "

Han er ikke typen, der render i byen i weekenderne, men bruger hellere tiden på sport og computer. Så jeg er ikke nervøs for, at han laver numre. Slet ikke. Stoler fuldt ud på ham.

Jeg vil være væk fra om eftermiddagen og kommer hjem næste formiddag.

Er jeg totalt pylret? Min søn er fornærmet over, at jeg ikke har tillid til ham. Men det er jo ikke tilfældet. Det er snarere omstændighederne, jeg ikke bryder mig om...alt det, der kan ske.

Måske er det nu, jeg skal lære at slippe lidt, men det er svært. Da jeg selv var barn, var der INGEN, der bekymrede sig om mig.

Hvad siger I andre?:sarkasme:

:lol: sikke en skøn knægt lyder det til!

Jeg syntes du er pylret, men er bange for jeg ville have det som dig :genert:

I grunden er man jo stor nok til t være alene en enkelt nat når man er 15 år så syntes du skal kaste dig ud i det. Evt hlnge vigtige numre på køleskabet, aftale han må banke på hos naboen og sådan, så du har det bedre :)

Men er sikker på han kan klare det og vil nyde at have hjemmet for sig selv ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Hønemor ;)

Lad ham dog blive alene hjemme. Han kan nok klare at bestille en pizza og tage sig en gang cornflakes uden du er der :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pegesuss

Syntes roligt du kan lade ham sove alene hjemme....

Uanset vores ungers alder, såh er vi jo nok lidt pylret og jeg da bestemt oxo.

Grundet mit arbejde er mine børn alene hjemme når jeg arbejder nat.. Har haft pasning til dem men ungerne havde det ikke godt med det og ville gerne prøve at sove alene... De var 10 og 11 år.

Vi besluttede at prøve og det med massere af formaninger- Ingen levende lys..!! Ikke lukke op for nogen..! og sengetid kl dit og dat...men 30 min timer på animalplanet eller disney channel..osv osv..

Jeg er hjemme inden de skal op om morgenen og får smurt madpakker og spist morgenmad sammen inden jeg kører dem i skole..

Det tager mig 7 minutter at komme hjem hvis de ryger i totterne på huinanden og min arbejdsgiver har forståelse for vores situstion nu ungerne ikke er ældre.

Vi ringer lige sammen inden de skal i seng og ellers foregår kontakten pr sms hvis der er noget..

I tilfælde af noget akut ringer de til mig eller min arbejdsgiver såh jeg kan smutte hjem...

Ungerne er meget tilfredse med vores ordning og de er bare rigtig gode til det.. De hygger med lidt lækkert, får lavet lektier osv..

Smut du endelig til tøzehygge og nyd din knægt er såh fornuftig..:) Der er vel en nabo han lige kan søge hjælp hos hvis der skulle blive noget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guggimor

Ok, så det ER vist bare mig, der er pylret. Men vi har jo også alle en masse med i rygsækken, der skaber de forældre, vi nu én gang er. Og min gør, at jeg er mere pylret end de fleste af skræk for at virke ligeglad.

Nå, kan godt se den store sammenhæng, når I skriver, at om tre år kan han flytte hjemmefra og hvorfor ikke øve sig...jow jow...det er ikke ham, der har problemet, men mig selv.

Kan da lige fortælle, at jeg havde fødselsdag i onsdags. Kl 7 stod drengene i køkkenet. Der hang en seddel på indersiden af døren i soveværelset: "Mødre forbudt i hele huset inden kl 9" Så bagte de kage og lavede kaffe og cacao, som vi indtog sammen midt i min seng med dynen som dug ;) Som pynt havde de hentet roser i haven og sat i to glas på gulvet.

Gaven var en parfume, de har sparet op til sammen. Så min opdragelse kan ikke have været HELT ved siden af...

I øvrigt tak for jeres kommentarer.De hjalp...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janne28209

Jeg forstår udenmærket din tankegang:kys:

Men han lyder klar:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guggimor
Jeg forstår udenmærket din tankegang:kys:

Men han lyder klar:)

Tak:kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...