Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

Gæst
At jeg ville vide om den store og den lille oprigtigt ville nyde det. For i så fald ville jeg intet problem have med det. Hvis det var til stor glæde for dem begge, så ville jeg ligefrem synes, det var synd ikke at lade dem få lov til det.

Ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CaraMia-

Ja. Det ville jeg. Min datter på 12 passer lillesøster på 1½ ind imellem. Dog ikke i 5 timer, og heller ikke hvis hun er syg. Men som 14-årig ville hun bestemt få lov. Hun er fantastisk til at være barnepige, og rigtig omsorgsfuld, og så vil hun meget meget gerne være alene med lillesøster. Så ser ingen problem i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Men gør det dig da noget, at Leo og jeg mener noget andet? Der er jo ingen der siger, at du gør det forkert. Bare at det ikke ville ske hverken her eller hos Leo.

Iøvrigt er jeg på ingen som helst måde tilhænger af at give sine børn pligter i hjemmet, så det sidste argument giver altså ingen mening her hos mig :)

Jeg forstår altså ikke helt den med at du ikke er tilhænger af pligter - skal alle ikke hjælpe til hos dig?

Her hjælper vi alle da med at tage af bordet, dække det, tage opvasker, gå med hunden og så videre - ved ikke om det er det du kalder pligter.

¨

Vi er 6 mennesker og hvis vi ikke hjælpes ad, hænger tingene da ikke sammen

Der er altså stor forskel på at være mor, far og barn, og så være mor, far og børn;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Jeg har ikke taget stilling til min holdning til pligter. Det ligger stadig noget ude i fremtiden. :-P Men når jeg tænker på, at min hypotetiske 14 årige hjertensgerne måtte passe sin yngre bror eller søster, så er det med det udgangspunkt, at jeg som teenager selv have kæmpestor fornøjelse med at passe mine nevøer - og det var i den grad gensidigt. Den fornøjelse kunne jeg ikke drømme om at forhindre mine børn i at opleve. Så for mig hænger det ikke sammen med tvang eller pligt - men som en god mulighed for dem at være sammen uden forældrene. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
I vores familie, er det aldrig ligegyldigt hvad nogen af os mener, uanset alder.

og hvis det virkelig bare er nødvendigt at få passet den lille, og han bare ikke vil.. så bliver det som han vil ha det ?

nu snakker jeg om at få passet i en nøds situation.

vi lytter skam også på hvad børnene mener og har lyst til her hjemme!

men nogen gange bliver man NØD til at gøre nogen ting som børnene ikke er helt enige med os i.

men at få storesøster som godt vil passe hendes lillebror i situation hvor det ville hjælpe familien rigtig meget, det burde der da ikke være noget i vejen for.. selvom han er så lille at han ikke kan give udtryk for om han mener det er ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Men gør det dig da noget, at Leo og jeg mener noget andet? Der er jo ingen der siger, at du gør det forkert. Bare at det ikke ville ske hverken her eller hos Leo.

Iøvrigt er jeg på ingen som helst måde tilhænger af at give sine børn pligter i hjemmet, så det sidste argument giver altså ingen mening her hos mig :)

mine børn har ingen faste pligter i hjemmet.

de hjælper til med forskellige ting, af lyst eller for at være flinke.

og hvis min den store(når han blev lidt ældre) tilbød at passe enten emilie eller alexander så ville jeg da ikke stille mig på bagben over det.

jeg siger da intet om at dig og leo ikke må mene det i gør.. men jeg må vel også mene det jeg gør. det er vel en debat! og så er jeg bare nysgerrig på hvorfor i mener som i gør, da vi jo som sagt ikke har samme mening om det.

hvilke mig og leo ikke har om noget tror jeg..men sådan er det jo.. jeg lever sgu helt fint med mine meniger og i med jeres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Her vil der slet ikke blive talt pligter, eller betalt for at "hjælpe" til.

- Jeg håber virkelig, at Jeppe vil blive utrolig tæt og få en fantastisk forhold til en evt. søster eller bror. - Men jeg vil aldrig nogensinde, betale dem for at hygge sig sammen. Det giver slet ikke mening i mit hovede.

jeg ville heller ikke betale min den store for at passe en af de små.

ej heller ikke lommepenge for at vaske op eller andet.. de kan hjælpe til af lyst, hvilke de heldigvis også gør. og penge kan de få en gang imellem hvis de spørg eller vi putter i sparegrisen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Jeg er uenig med fisken. :deer:

Jeg forstår slet ikke den holdning. Hvis den lille og den store nyder at være sammen, så må de hjertens gerne have lov til at være det alene. Så meget ville jeg stole på min den ældste - og den yngste. Jeg tror egentlig meget det er et spørgsmål om, hvor godt man føler, man kender sine børn. Jeg kan forestille mig, at den lille kunne være endnu mere knyttet til den store end for eksempel bedsteforældre og derfor ville jeg være fuldkommen tryg ved at lade den store passe. :)

det samme her;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Jeg forstår altså ikke helt den med at du ikke er tilhænger af pligter - skal alle ikke hjælpe til hos dig?

Her hjælper vi alle da med at tage af bordet, dække det, tage opvasker, gå med hunden og så videre - ved ikke om det er det du kalder pligter.

¨

Vi er 6 mennesker og hvis vi ikke hjælpes ad, hænger tingene da ikke sammen

Der er altså stor forskel på at være mor, far og barn, og så være mor, far og børn;)

sådan er det også her vi hjælper alle til med de forskellige ting. det er dog ikke noget de skal, men de gør det altså.

vi spørg dem nogen gange -kan du ikke lige give katten mad eller sætte tingende i køleskabet osv

og ja der er forkel på at være far mor og barn også far mor og børn;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
En pligt er en ting man er blevet pålagt ved tvang. Det er jeg ikke tilhænger af. Jeg er heller ikke opdraget med det. Jeg ønsker at opdrage mit barn sådan at det for ham er en helt naturlig ting at hjælpe til med at bære ud af bordet, tage skraldeposen med op osv. Sådan har jeg lært at hjælpe til, og det vil jeg selvfølgelig gerne bringe videre.

Og du behøver altså ikke være nedladende med den sidste kommentar og ;), jeg kan sagtens forstå dit budskab uden :) Jeg er bare ikke enig.

lige præcis det skal være en naturlig ting at hjælpe til.

og det burde det da også være med at se efter en mindre søskende af LYST.så burde der da ikke være noget i vejen for det.:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...